۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۱۵۳۳۰۸
مسؤول کتابخانه آستانه مقدسه:

احیای فرهنگ وقف کتاب کمک شایانی به کتابخوانی می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول کتابخانه حرم حضرت معصومه(س) با بیان این‌که در گذشته فرهنگ وقف و اهدای کتاب کمک فراوانی به فرهنگ کتابخوانی می‌کرد، گفت: متأسفانه این فرهنگ کم رنگ شده است.
کتابخانه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمدی مسؤول کتابخانه حرم حضرت معصومه(س) پیش از ظهر امروز در بازدید رییس کتابخانه ملی از کتابخانه حرم حضرت معصومه(س)، گفت: در مسؤولیت جدید آستانه مقدسه رویکرد فرهنگی غنی‌تر شده است.
وی یکی از توفیقات فرهنگی به دست آمده را تأسیس کتابخانه قفسه باز عنوان کرد و ابراز داشت: این نخستین کتابخانه در سطح قم است که به خدمت رسانی فرهنگی مشغول است.
مسؤول کتابخانه حرم حضرت معصومه(س) ادامه داد: در حرم حضرت معصومه(س) نیز دو کتابخانه قفسه باز در قسمت برادران و خواهران راه‌اندازی شده است.
حجت‌الاسلام احمدی اضافه کرد: کتاب‌های کتابخانه‌ قفسه باز حرم حضرت معصومه(س) در شورای علمی بررسی می‌شود و در هر فصل از سال کتاب‌های آن تغییر می‌کند.
وی با اشاره به کوچک بودن کتابخانه حرم حضرت معصومه(س) گفت: با افتتاح طرح توسعه ضلع شرقی حرم کتابخانه به آنجا منتقل می شود تا جوابگوی علاقه‌مندان باشد.
رییس مرکز فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) با بیان این‌که در گذشته فرهنگ وقف و اهدای کتاب کمک فراوانی به فرهنگ کتابخوانی می‌کرد، گفت: متأسفانه این فرهنگ کم رنگ شده است.
حجت‌الاسلام احمدی افزود: بعد ازتولیت حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی اقدامات مثبتی صورت گرفته است؛ مرکز اسناد و آمار آستانه مقدسه اسناد بایگانی و آنهایی که در کتاب‌ها بوده را جمع آوری کرده و در آینده‌ای نزدیک آنها را در اختیار علاقه مندان قرار خواهد داد./927/پ202/پ
ارسال نظرات