۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۱۵۳۳۲۲
آیت الله طبرسی:

تقویت معرفت دینی رویکرد اصلی دستگاه تعلیم و تربیت باشد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی، تقویت معرفت دینی دانش آموزان را ضروری دانست و با اشاره به تلاش دشمن در جهت سست کردن اعتقادات دینی نسل جوان جامعه افزود: با وجود همه توطئه های دشمنان در این خصوص نوجوانان و جوانان ایران اسلامی تشنه معارف دینی هستند.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در گردهمایی مدیران و رؤسای آموزش و پرورش استان در ساری، با بیان این که نخبگان جامعه محصول تلاش آموزش و پرورش کشور هستند، گفت: آموزش و پرورش محل جهش انسان هایی است که آینده جامعه اسلامی را خواهند ساخت.

 

وی با بیان این که آموزش و پرورش مسؤول تربیت انسان های متعهد است، تصریح کرد: آموزش و پرورش دو وظیفه مهم دستگاه تعلیم و تربیت بوده و در مکتب اسلام نیز آموزش مقدمه پرورش است و اگر این طور باشد با این سلاح و چراغ می توانیم به سر منزل مقصود برسیم.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به گستردگی فعالیت ها و مخاطبان آموزش و پرورش، اظهار داشت: همه مردم جامعه جزء خانواده آموزش و پرورش هستند و به علت گستردگی مخاطبان، اداره امور این دستگاه عظیم تعلیم و تربیتی کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری افزود: امروز وزارت آموزش و پرورش از وجود وزیری با کفایت، کاردان و مجرب بهره مند است که خود سال ها در حوزه آموزش و پرورش فعالیت داشته و از نقاط قوت و ضعف آن کاملا آگاهی دارد.

 

وی با بیان این که بیشتر معلمان ما از جایگاه دینی و علمی بالایی برخوردار هستند، خاطر نشان کرد: معلمان، احیاگر، هدایت گر و بستر ساز پیشرفت انسان ها هستند و زمینه رشد و توسعه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه را فراهم می سازند.

 

امام جمعه ساری با اشاره به جایگاه تعلیم و تربیت در جامعه به ویژه در بین نسل جوان کشورمان، گفت: تعلیم و تربیت مناسب در هر جامعه‎ای زمینه پیشرفت و تعالی آن جامعه را فراهم خواهد کرد.

 

امام جمعه ساری با تأکید بر این که برنامه ریزی دستگاه تعلیم و تربیت باید از برنامه های دینی در سیستم آموزشی این مجموعه بهره گیرند، خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر ترویج باورهای دینی، پرورش نسلی دیندار و انقلابی را برای نظام در پی خواهد داشت.

 

آیت الله طبرسی تقویت معرفت دینی دانش آموزان را ضروری دانست و با اشاره به تلاش دشمن در جهت سست کردن اعتقادات دینی نسل جوان جامعه افزود: با وجود همه توطئه های دشمنان در این خصوص نوجوانان و جوانان ایران اسلامی تشنه معارف دینی هستند.

 

محمد علی امیری، مدیر کل آموزش و پرورش مازندران نیز در این در گردهمایی گفت: شورای آموزش و پرورش نقش بی بدیلی در تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دارد.

 

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با بیان این که یکی از بستر های مهم تحول بنیادین، شورا های آموزش و پرورش هستند تصریح کرد: شوراهای آموزش و پرورش بستری مناسب جهت اجرایی نمودن ماموریت جدید دستگاه تعلیم و تربیت براساس سند تحول هستند.

 

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با تقدیر از نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه سراسر استان به عنوان مسؤولان برجسته فرهنگی که حامی جدی برنامه های تحولی آموزش و پرورش هستند، بیان داشت: امروز آموزش و پرورش در مسیر تحول دینی و تربیتی دانش آموزان قرار گرفته است که در این راستا، استان مازندران دارای 50 مدرسه قرآنی است که ربیس هیات امنای این مدارس ائمه جمعه هستند.

 

وی با تاکید براین که همه دانش آموزان مازندران آیت الکرسی را حفظ هستند، خاطر نشان کرد: امسال دانش آموزان مازندرانی در حال حفظ کردن دعای فرج امام عصر (عج) هستند.

 

امیری اظهار داشت: در آموزش و پرورش کار های بزرگی در حال انجام است که نیازمند حمایت دستگاه های اجرایی از برنامه هایی که موجب جهش علمی و تربیتی فرزندان ایران اسلامی خواهد شد، است./950/پ202/ج

ارسال نظرات