۲۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۱۵۳۴۳۱

حوزه علمیه حضرت ابافاضل در بخشایش احداث می شود

خبرگزاری رسا ـ مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت از احداث حوزه علمیه برادران ابافاضل در شهر بخشایش از توابع هریس خبر داد.
حجت‌الاسلام  قهرمان احمدي، مشاور استاندار آذربايجان‌شرقي در امور روحانيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی امروز به همراه حجت الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت از زمین وقف شده در شهر بخشایش از توابع هریس بازدید کردند.

 

حجت الاسلام احمدی در حاشیه این بازدید در گفت‎‌وگو با خبرنگار رسا اظهار داشت: آقای محمد کامکار زمینی به متراژ 10 هزار مترمربع جهت احداث حوزه علمیه حضرت ابافاضل(ع) در شهر بخشایش وقف کرده که مشخصات و موقعیت زمین را به شورای توسعه مدارس علمیه آذربایجان‌شرقی اعلام شده است.

 

وی با بیان این‌که وقف‌نامه این زمین در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان به ثبت رسیده است، افزود: به زودی سند این موقوفه به نام حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی ثبت خواهد شد و پس از بررسی شورای استانی حوزه علمیه برای تصمیم‌گری به شورای گسترش مدارس علمیه سراسر کشور در قم ارسال می شود.

 

امام جمعه هربس خاطرنشان کرد: شهر بخشایش در 65 کیلومتری شمال شرقی تبریز واقع شده و یکی از شهرهای مذهبی و عالم خیز استان بوده و تا به حال علما و طلاب بسیاری را به جامعه اسلامی تقدیم کرده که مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین عقیقی بخشایشی از آن جمله است.

 

مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت با اشاره به این‌که از هر اقدام و تلاشی برای احیا و گسترش موقوفات حوزه علمیه استان دریغ نخواهد شد، گفت: امیدواریم حوزه علمیه بخشایش با تعریف در پروژه‌های سال 1392 به زودی احداث شود و شهرهای همجوار از برکات وجودی این مرکز علوم دینی بهره مند شوند.

 

گفتنی است، همزمان با هفته وقف آقای محمد کامکار زمینی به متراژ یک هکتار جهت احداث حوزه علمیه حضرت ابافاضل(ع) در شهر بخشایش وقف کرده است./935/پ202/ب

ارسال نظرات