۲۸ دی ۱۳۹۱ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۱۵۳۴۷۹
همزمان با دهه فجر؛

سلسله گفتمان‌های دینی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ برگزاری سلسله گفتمان‌های دینی و اعزام 150 روحانی و طلبه با کاروان‌های راهیان نور دانش آموزی از فعالیت‌های مبلغان استان خراسان جنوبی تا پایان سال است.
سلسله گفتمان‌های دینی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام سلم‌آبادی، مسؤول هماهنگی شورای تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند از برگزاری سلسه گفتمان‌های دینی همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

 

وی با بیان این‌که هدف از برگزاری این گفتمان‌ها، بسترسازی برای برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی به صورت عمومی است، گفت: در این گفتمان‌ها از ابتدای دهه فجر تا روزهای پایانی آن موضوعات مختلف دینی و مرتبط با مباحث روز جامعه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

وی افزود: برای جلوگیری از ایجاد شبهه میان مخاطبان، این کرسی‌ها با حضور یکی از اساتید برتر حوزه و دانشگاه برگزار خواهد شد، همچنین این گفتمان‌ها علاوه بر مرکز استان، در سایر شهرستان‌ها نیز دایر خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام سلم آبادی ادامه داد: این کرسی‌ها با همکاری حوزه علمیه، دانشگاه و اداره کل ورزش و جوانان برگزار می‌شود که زمینه مناسب را برای ایجاد روحیه شور و نشاط علمی میان اقشار مختلف جامعه فراهم می‌کند و می‌تواند گام مؤثری در راستای تحقق اهداف سند چشم انداز 1404 باشد.

 

وی یادآور شد: پاسخگویی به شبهات پیرامون انقلاب نیز یکی از محوری‌ترین مباحثی است که در این گفتمان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

هر ماه 150 روحانی با دانش آموزان به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند

 

حجت‌الاسلام علی کوثری‌نیا نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این‌که 150 روحانی و طلبه برای تبلیغ هر ماه با دانش آموزان به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند، گفت: این اردو فرصت مناسبی برای تبلیغ امور دینی در میان دانش آموزان فراهم می‌کند.

 

وی افزود: این کاروان‌ها در بهمن و اسفند سال جاری به مناطق جنگی اعزام می‌شوند و بیشتر روحانیانی که همراه این کاروان‌ها اعزام می‌شوند، بومی هستند.

 

مسؤول امور مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این‌که دانش آموزان از حضور روحانیان در کاروان‌ها استقبال خوبی کرده‌اند، ادامه داد: برگزاری زیارت عاشورا و دعای توسل، بیان ویژگی‌های جامعه منتظر و انتظار، برگزاری جلسات گفت‌وگوی دینی و برگزاری مسابقات احکام از جمله برنامه‌های اجرایی در این کاروان‌ها است.

 

وی یادآور شد: حضور روحانیان در کاروان‌ها رنگ و بوی خاصی به این اردوها بخشیده است و سازمان تبلیغات اسلامی سعی کرده با بروشورهای کوچک برخی از احکام اساسی دین را در میان دانش آموزان ترویج کند./932/د101/ب

ارسال نظرات