۲۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۱۵۳۴۹۳
امام جمعه زنجان:

استکبار به دنبال کوچک‌ترین سوژه برای تفرقه‌افکنی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: نامگذاری هفته وحدت از سوی امام راحل، تهدید دشمنان را به فرصتی برای همگرایی و انسجام اسلامی مسلمانان تبدیل کرد.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان،‌ حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان، امروز در خطبه‌های نماز جمعه با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت اظهار داشت: نگاهی به تاریخ اسلام مشخص می‌کند، که واهمه اصلی دشمنان همواره از وحدت و یکپارچگی امت اسلامی بوده است.

 

وی با بیان این‌که توطئه و دسیسه چینی دشمنان در طول سالیان گذشته برای ایجاد تفرقه میان شیعه و اهل سنت بر کسی پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: نامگذاری هفته وحدت از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، اقدامی بسیار مؤثر و مناسب در ایجاد وفاق و یکپارچگی میان قومیت های مختلف نظام اسلامی بوده است.

 

امام جمعه زنجان با اشاره به این‌که نامگذاری هفته وحدت از سوی امام راحل، تهدید دشمنان را به فرصتی برای همگرایی و انسجام اسلامی مسلمانان تبدیل کرد، تصریح کرد: حقیقت امر آن است که استکبار جهانی به دنبال کوچک‌ترین سوژه و بهانه برای تفرقه‌افکنی میان شیعه و سنی است، که در میان از حمایت گروه‌های تکفیری و افراطی همچون وهابیت غافل نیست.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با تأکید بر این‌که حساب وهابیت از اهل سنت جدا است، تصریح کرد: وهابیت ساخته و پرداخته استعمار انگلیس و ابزاری برای اجرای نقشه‌های شوم نظام سلطه در ممالک اسلامی است، به عبارت دیگر گروه‌هایی چون وهابیت، القاعده، بهائیت و ... دست نشانده غرب در منطقه و مروج اسلام آمریکایی و طالبانی هستند.

 

وی با اشاره به توطئه‌های شوم دشمنان در نظام اسلامی ایران اظهار داشت: دشمنان در تلاش برای از بین بردن امنیت و آرامش ملت ایران به هر شکل ممکن هستند، چراکه نظام اسلامی ایران مستقل، مقتدر و الهام‌بخش نهضت‌های اسلامی و عدالت‌طلب منطقه بوده است.

 

امام جمعه زنجان با اشاره به این‌که هوشیاری، تدین، ولایتمداری و روحیه ضد استکباری مردم ایران استکبار جهانی را به شدت نگران کرده است، گفت: وحدت ضرورت مهم و اساسی کشور در مقطع کنونی تاریخ است، همان گونه که رهبر انقلاب در جمع مردم قم تأکید کردند؛ تمام مسؤولان و رؤسای قوای سه‌گانه باید برای حفظ وحدت در لایه های مختلف جامعه تلاش کنند.

 

وی با تشریح توطئه‌های تفرقه‌افکنانه و ابعاد مختلف جنگ روانی دشمن در آستانه انتخابات مهم ریاست جمهوری سال آینده اظهار داشت: تفرقه و دو دستگی زمینه حضور و سودجویی دشمنان در عرصه های مختلف را ایجاد می کند و این موضوع خطری برای فضای آرام و امن موجود در کشور است، به یقین وحدت در تمامی بخش ها بسیاری از مشکلات موجود را رفع خواهد کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان، با اشاره به آیات مختلف قرآنی، سعادت حقیقی امت اسلامی را در وحدت و پرهیز از تفرقه دانست و خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان به دنبال سوژه‌های تخریبی و تفرقه‌انگیز میان مسلمانان هستند، نباید با برخی گفتار، اعمال و مواضع دشمن شادکن، زمینه دخالت‌های خارجی در سرنوشت خود را فراهم آوریم.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت وقف در جامعه اسلامی اظهار داشت: از بین رفتن فقر ،‌ توسعه حوزه های علمیه و آبادانی امامزاده ها تنها بخشی از برکات سنت حسنه وقف است، کسانی که نمی توانند به تنهایی وقف کنند، بخشی از دارایی خود و یا با مشارکت خانواده، دوستان و اقوام وقف جمعی را به جای آورند./9352/پ201/س

 

ارسال نظرات