۲۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۵۳۴۹۹
آیت الله شبستری:

وهابیت درصدد شیعه‌کشی گسترده در عراق است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که عشق به خاندان رسالت با شیعه کشی در عراق و پاکستان از قلوب شیعیان خارج نمی شود، گفت: وهابیت درصدد شیعه‌کشی گسترده در عراق است.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز که در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به جنایات تروریست‌های مورد حمایت غرب در سوریه اظهار داشت: انتشار تصاویر مختلف از جنایات شورشیان سوریه ماهیت اصلی مخالفان دولت اسد را بیان می کند.

 

وی با اشاره به حادثه تروریستی دانشگاه حلب سوریه گفت: در این حادثه تلخ و ناگوار، 82  دانشجو کشته شدند که لکه سیاه دیگری در تاریخ تروریسم‌پروری آمریکا، رژیم صهیونیستی و سران مرتجع عربی منطقه محسوب می شود، این جنایت نه تنها از سوی غربی ها و برخی کشورهای عربی محکوم نشد، بلکه از عوامل آن نیز حمایت می کنند.

 

آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که دولت سوریه بر اوضاع کشور مسلط بوده و تروریست ها در حال اضمحلال هستند، گفت: بنا به گزارش خبرگزاری ها، تروریست ها دیگر تاب مقاومت در مقابل مردم و ارتش سوریه را ندارند و به زودی با شکستی بزرگ روبه رو خواهند شد و سران مستکبر غربی از کرده خود پشیمان می شوند.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که دشمنان با راه‌اندازی جنگ‌های داخلی در ممالک اسلامی به دنبال تحقق اهداف شوم تجزیه‌طلبانه خود هستند، گفت: جنایاتی که در سوریه، عراق و پاکستان علیه شیعیان صورت می گیرد، سبب رسوایی بیشتر وهابیت شده و ماهیت پلید آنها را برای جهان بیشتر آشکار کرد.

 

وی با تأکید بر این‌که امت اسلامی در مقابل تفکرات الحادی و التقاطی وهابیت ایستادگی خواهند کرد، تصریح کرد: هفته وحدت فرصتی برای توجه و تعمق در مشترکات دینی میان اهل سنت و شیعیان است، در چنین شرایطی ناخالصی فرقه‌های ضاله‌ای چون وهابیت بیش از پیش آشکار خواهد شد.

 

آیت الله شبستری با بیان این‌که وهابیت درصدد شیعه‌کشی گسترده در عراق است، گفت: برای بازگشت آرامش به عراق تمام گروه‌ها، جناح‌ها، اقوام و پیروان مذاهب اسلامی بایستی وحدت و انسجام اسلامی خود را حفظ کنند و وهابی‌ها نیز بدانند که عشق به خاندان رسالت با شیعه کشی در عراق و پاکستان از قلوب شیعیان خارج نمی شود.

 

امام جمعه تبریز با اشاره به حضور بیش از  20 میلیون زایر اربعین حسینی در کربلای معلا تأکید کرد: این تجمع بزرگ شیعیان از برکات اهل بیت عصمت و طهارت است، دشمنان از همین وحدت و یکدلی امت اسلامی هراسان هستند، از این رو به دنبال تفرقه و ناآرامی در عراق بوده‌اند.

 

نماینده خبرگان رهبری ناآرامی ها در عراق را دارای ریشه خارجی دانست و گفت: بقایای رژیم بعث عراق به دنبال بازیابی هویت خود در عراق هستند، از سوی دیگر بیگانگان با حمایت از شورشیان و تروریست های داخلی در عراق به دنبال اجرای پروژه سوریه در عراق هستند تا جهان اسلام را بار دیگر با فجایعی تلخ رو به رو کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه تبریز با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت، خواستار بهره‌ممندی امت اسلامی از سیره و سنت پیامبر اعظم(ص) در جهت وحدت نبوی در ممالک اسلامی شد و گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسؤولان حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح تأکید داشتند؛ دشمن با راه‌اندازی فتنه‌ها و توطئه‌های مختلف به دنبال تفرقه‌افکنی میان ملت ایران و دیگر مسلمانان جهان است./935/پ202/س

ارسال نظرات