۲۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۱۵۳۵۰۹
آیت الله خاتمی:

تطهیر سران فتنه جریانی گزنده است/ تعامل سران قوا راهکار اصلی حل مشکلات کشور است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران جریانی که این روزها به دنبال تطهیر سران فتنه است را گزنده خواند و گفت: قابل قبول نیست که فردی بگوید سران فتنه انسان هایی مؤمن، نجیب و شریف بودند.
نماز جمعه تهران به امامت آيت الله خاتمي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه تهران، با انتقاد از افرادی که این روزها به دنبال تطهیر سران فتنه هستند، به تحلیل و بررسی فتنه سال 88 پرداخت و گفت: این فتنه از خارج دیکته شده و در داخل اجرا می شد و متاسفانه اخیرا تحلیل هایی شنیده می شود که اگر متعرض آن نشویم ممکن است مردم که خالقان حماسه 9دی هستند بدهکار شوند و سران فتنه طلبکار و این بسیار گزنده است.
وی با اشاره به آزادی موجود در کشور و این که هر فردی می تواند آزادانه دیدگاه های خود را بیان کند، گفت: ممکن است یک شخص حرفی بزند که ما بزرگی او را قبول داریم اما حرف او را قبول نداشته باشیم و این تذکر نیز برای این است که بزرگی او محفوظ بماند.
امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این که قابل قبول و تحمل نیست که فردی بگوید سران فتنه انسان های نجیب، مؤمن و شریفی بودند، به دروغ های متعدد فتنه گران در سال 88 اشاره و تاکید کرد: در فتنه سال 88 سران فتنه و فتنه گران تهمت ها و دروغ های زیادی به نظام بستند و البته نتوانستند سندی بر ادعاهای واهی خود ارائه کنند و بعدها خودشان اذعان کردند که تقلب رمز آشوب و اغتشاش بود. 
عضو جامعه مدرسین با انتقاد از افرادی که به دنبال تطهیر سران فتنه هستند، گفت: بنده به عنوان یک طلبه معتقدم هر یک از این دروغ ها کافی بود بر این که فتنه و سران فتنه تا ابد سر بلند نکنند اما تعجب می کنیم هنوز سه سال نگذشته بعضی ها می گویند اینها سران فتنه نیستند و متاسفانه این مساله به یک جریان تبدیل شده است که باید مراقب آن بود. 
آیت الله خاتمی در ادامه خطبه های نماز جمعه تهران حضور رییس جمهور در مجلس شورای اسلامی را مثبت ارزیابی کرد و با بیان این که این حضور از پدیده های مثبت دوران ریاست جمهوری ایشان بود، گفت: خوشبختانه این مساله در فضایی صمیمی و با ادبیات مناسب همراه بود و با توجه به مشکلاتی که مردم دارند برای حل مشکلات چاره ای جز تفاهم و تعامل سران قوا و مسؤولان نداریم.
خطیب نماز جمعه تهران ابراز امیدواری کرد که این روند در ادامه مدت فعالیت این دولت و دولت های آینده تداوم داشته باشد چراکه دعواهای رسانه ای مسؤولان مردم را آزرده خاطر می کند. 
آیت الله خاتمی به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات اشاره کرد و گفت: همان گونه که ایشان تاکید کردند تمامی انتخابات هایی که در کشور ما برگزار شده آزاد و سالم بوده و متاسفانه عده ای عنوان کردند که انتخابات باید آزاد باشد که این پر کردن جدول دشمنان است.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری، با محکوم کردن کشتار مسلمانان در کشورهای مختلف جهان از جمله عراق و پاکستان، پشت پرده این جنایات وحشتناک را استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار دانست و گفت: آمریکا که ادعای مبارزه را تروریسم می کند دروغ می گوید و خودشان تروریست پرور هستند و جنایتی که در پاکستان اتفاق افتاد از جنس جنایتی است که در سوریه در حال وقوع است. /924/پ202/ج
ارسال نظرات