۲۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۱۵۳۵۱۸
آیت الله طبرسی:

تفرقه مهم‌ترین حربه دشمنان برای جدایی ملت‎های اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه درمازندران با اشاره به در پیش بودن هفته وحدت، تفرقه و اختلاف را مهم ترین حربه دشمنان اسلام برای جدایی ملت های اسلامی دانست.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به در پیش بودن هفته وحدت، تفرقه و اختلاف را مهم ترین حربه دشمنان اسلام برای جدایی ملت های اسلامی از یکدیگر دانست و خاطرنشان کرد: وحدت و همدلی ملت های مسلمان منطقه برای برپایی حکومت واحد اسلامی، استکبار جهانی را وحشت زده کرده است.

 

امام جمعه ساری با اشاره به این که همه سعی و تلاش دنیای استبکار، تضعیف جایگاه مسلمانان، ایجاد تفرقه در بین آنان و حفظ و حراست از رژیم جعلی اشغالکر قدس است، خاطرنشان کرد: امروز رژیم جعلی اسرائیل باوجود همه حمایت های آمریکا در ورطه نابودی قرار گرفته است.

 

وی بر ضرورت تقویت وحدت و همدلی امت اسلامی در برابر توطئه افکنی‌های دشمنان اسلام تأکید کرد و بیان داشت: امروز تنها راهی که زمینه سعادت و تعالی مسلمانان عالم را فراهم خواهد کرد، انسجام امت اسلام در برابر جبهه کفر است.

 

امام جمعه ساری با بیان این که ملت‌های مسلمان اعم از شیعه و سنی باید با عشق و علاقه به یکدیگر نگاه کنند و هرگونه اختلاف نظر را کنار بگذارند، ادامه داد: امروز شرایط به گونه‌ای است که دشمنان اسلام از هرگونه اختلافی برای عملی کردن توطئه‌های شوم خود استفاده می‌کنند.

 

وی با اعلام این‌که در حال حاضر 57 کشور اسلامی در جهان وجود دارد، تأکید کرد: با ایجاد وحدت بین این کشور‌ها قدرت‌ اسلامی در جهان شکل می‌گیرد.

 

آیت الله طبرسی در ادامه با اشاره به منابع غنی که خداوند در اختیار مسلمانان قرار داد، اظهار داشت: بیشتر کشورهای اسلامی از منابع عظیم انرژی برخوردار هستند؛ اما به دلیل نداشتن وحدت، گرسنگان زیادی در منطقه آفریقا که عمدتاً هم مسلمان هستند، مشاهده می‌شود.

 

امام جمعه مرکز استان مازندران با اعلام این‌که استکبار از وحدت بین مسلمانان در هراس است، گفت: مطرح کردن شیعه و سنی، توهین به خلفا، توهین به ائمه اطهار(ع)، نوشتن کتاب علیه خلفا و ایجاد القاعده از ترفندهای استکبار بر ضد مسلمانان برای عدم ایجاد وحدت در بین آنها است.

 

وی در ادامه سخنان خود به تلاش دشمنان اسلام برای ایجاد ناامنی در کشورهای اسلامی اشاره کرد و افزود: دشمنان اسلام امروز همه توان خود را در سوریه، عراق و افغانستان به کار می گیرند تا زمینه نفوذ ایران اسلامی را کاهش دهند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ایران اسلامی محور وحدت جهان اسلام معرفی کرد و ادامه داد: امروز این نظام دینی در سایه ارزش های اسلامی به عنوان یک کشور مقتدر در دنیا مورد توجه قرار دارد.

 

وی همچنین به تلاش آمریکایی ها برای تجزیه عراق اشاره کرد و گفت: این تلاش مذبوح سیاست مداران آمریکایی در جهت ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است.

 

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله سیستانی و سید حسن نصرالله محور وحدت در جهان اسلام محسوب می شوند، ادامه داد: نقش رهبر انقلاب در هدایت امت اسلامی بسیار پررنگ و حائز اهمیت است./950/پ201/س

ارسال نظرات