۲۹ دی ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۱۵۳۵۳۹
شیخ عبدالامیر قبلان:

ملت لبنان خط و منش امام موسی صدر را ادامه دهند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت با اشاره به اینکه فتنه‎ پایه‎های هر حکومت و ملتی را متزلزل می کند خاطر نشان کرد: ملت لبنان خط و منش امام موسی صدر را ادامه دهند.
شيخ عبدالامير قبلان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالامیر قبلان، امام جمعه بیروت و نائب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان، در خطبه‎های نماز جمعه این هفته گفت: فتنه در هر ملتی باعث می شود که انسان‎ها از حیات طبیعی، مسیر الانبیاء و الائمه خارج و به نفاق و دروغ روی بیاورد.


وی خاطرنشان کرد: مردم هر ملتی باید از فتنه دوری کنند زیرا پایه های استوار هر حکومتی را متزلزل می کند.


شیخ عبدالامیر قبلان اظهار داشت: تاریخ گذشته به ما نشان داده که هر وقت فتنه در جامعه‎ای نبوده است، آن جامعه در آسایش و رفاه زندگی کرده است.


وی با مطرح کردن سوالاتی انفجارهای عراق را محکوم کرد و افزود: به چه دلیل کشتار، تخریب، اسارت، سوء استفاده از انسان‎ها در عراق صورت می گیرد؛ عاقبت عراق چه خواهد شد؛ تا چه زمانی زائران ائمه اطهار باید کشته و زخمی شوند؛ چه کسی باید جلوی انفجارهای عراق را بگیرد.

 

امام جمعه بیروت تصریح کرد: هیچ عقل، شریعت و دینی نمی تواند کشتارهای منطقه را توجیه کند و تمامی ملت عراق را به رعایت تقوایی الهی سفارش می کنم و از آنان می خواهم که فتنه، نفاق و منکرات دوری جویند.

 

وی با محکوم کردن جنایت وحشیانه دانشگاه حلب سوریه عنوان کرد: ما با کشتارهای علیه مردم مظلوم سوریه مخالف و آن را به شدت محکوم می کنیم و از مجامع عمومی و بین المللی می خواهیم که این کشتارهای بی رحمانه را محکوم کند.

 

شیخ عبدالامیر قبلان گفت: تنها راه خروج سوریه از بحران، پایان کشتارها و خونریزی‎ها گفت‎و گو است.

 

وی تاکید کرد: ملت لبنان باید وحدت خود را حفظ و با یکدیگر مهربان باشند و خط و منش امام موسی صدر را ادامه دهند./994/ب901/ک

ارسال نظرات