۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۱۵۳۵۶۶
مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم تهران:

حوزه خطای نهادها را دلسوزانه تذکر می دهد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم تهران، حوزه علمیه را ناظر بر اجرای قوانین اسلامی در جامعه خواند و گفت: حوزه‌های علمیه از نظر اقتصادی باید از نظام مستقل باشند در این‌صورت می‌تواند جنبه هادی بودن خود را در جامعه حفظ کنند.
حوزه خطای نهادها را دلسوزانه تذکر می دهد
حجت‌الاسلام علی‌سعیدیان، مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم تهران در تبیین ارتباط حوزه علمیه با نظام جمهوری اسلامی به خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: با توجه به اصل ولایت‌پذیری توجه به فرمایش‌های رهبر عظیم‌الشان انقلاب، هرگونه تفکری که روحانیت را جدای از نظام بداند سکولار است.
وی با اشاره به اهمیت استقلال حوزه های علمیه، گفت: منظور از استقلال، عدم وابستگی مالی حوزه به نظام است، هنگامی که حوزه از نظر مادی وابسته به نهادها و سازمان‌ها نباشد می‌تواند جنبه هدایت خود را در زمینه دین داشته باشد؛ چراکه هر نهاد و سازمانی در مسیر خود ممکن است خطایی مرتکب شود و حوزه به دلیل این‌که تبیین کننده فرمان‌های رهبر است باید به هدایت و نصیحت آنها بپردازد.
حجت‌الاسلام سعیدیان با تاکید بر این‌که استقلال حوزه به معنی رویارویی با نظام نیست، افزود: منظور از استقلال جدایی مطلق نیست، بلکه همان‌طور که انسان آزاده آزادی خود را در راستای قانون و دین دارد حوزه‌های علمیه نیز این استقلال خود را در زمینه‌های فرا قانونی و فرا دینی نمی‌دانند و در چارچوب دین خود را مستقل از نظام می‌داند تا بتواند به وظیفه خود عمل کند.
مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم تهران با اشاره به این‌که حوزه علمیه رواج دهنده و تبیین کننده اهداف اسلام است، بیان داشت: مکتب و قانون حوزه منطبق بر قانون و دستور‌های اسلام است و باید نظام را در این چارچوب کنترل کند، ولی فقیه نیز شاهد بر این روال خواهند بود.
وی در پایان تنها اصل در نجات جامعه اسلامی را پایبندی قوانین و دستورات آن به مبانی اسلام خواند و ابراز داشت: سکان‌دار این پایبندی ولی‌فقیه جامعه اسلامی است، جامعه اسلامی با داشتن این پایبندی می‌تواند به سعادت و پیروزی برسد، امیدواریم نظام جمهوری اسلامی ایران نیز راه سعادت خود را با اتکا به رهبری ولایت بپیماید./9598/ت302/ج

 

ارسال نظرات