۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۱۵۳۵۷۸
با هدف ترویج ارزش های دینی؛

17 مبلغ به روستاهای فاقد روحانی نکا اعزام شدند

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه نکا گفت: در محرم امسال اعزام مبلغ بومی و غیربومی از جمله عملکردهای ما بوده که در این راستا 15 مبلغ بومی و دو مبلغ غیربومی به روستاهای فاقد روحانی اعزام شدند که با هدف اطلاع‌رسانی و تبیین درست عاشورا و واقعه محرم و ترویج ارزش‌های دینی انجام شد.
17 مبلغ به روستاهای فاقد روحانی نکا اعزام شدند

حجت‌الاسلام ابوذر زارعی‌کیاپی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه نکا در گفت و گو با خبرنگار حبرگزاری رسا در نکا از مرمت و بازسازی 12 امامزاده در این شهرستان خبر داد و گفت: پیشرفت فیزیکی این امامزاده ها از 60 تا 90 درصد است.

 

وی با بیان این که 70 درصد از موقوفه های شهرستان نکا به تعزیه و عزاداری سیدالشهدا اختصاص دارد، افزود: اجرای نیت واقف یکی از مهم ترین برنامه های در دستور کار این سازمان است.

 

حجت الاسلام زارعی با بیان این که شعار محوری امسال سازمان اوقاف در ماه محرم و صفر سوگواری بصیرت عاشورایی بود، ادامه داد: این مراسم مهم در 15 امامزاده و بقاع متبرکه شاخص این شهرستان برگزار شد.

 

وی گفت: در محرم امسال اعزام مبلغ بومی و غیربومی از جمله عملکردهای ما بوده که در این راستا 15 مبلغ بومی و دو مبلغ غیربومی به روستاهای فاقد روحانی اعزام شدند که با هدف اطلاع‌رسانی و تبیین درست عاشورا و واقعه محرم و ترویج ارزش‌های دینی انجام شد.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه نکا اظهار داشت: ترویج سنت حسنه وقف، بصیرت‌افزایی نهضت حسینی برای عزاداران از جمله اهداف بزرگی است که در این اعزام‌ها مدنظر قرار گرفت و مبلغان در این راستا روشنگری کردند.

 

حجت الاسلام زارعی اضافه کرد: این مبلغان وظیفه سخنرانی، برگزاری نماز جماعت، مداحی، پاسخگویی به شبهات مردم در مورد مسائل دینی و رسالت حسینی را بر عهده دارند.

 

وی گفت: توجه به فرهنگ وقف باید در جامعه به درستی تبلیغ شود تا مردم با آگاهی کامل به تعامل با اداره اوقاف بپردازند و در امر تبلیغ به این سازمان یاری رسانند و این ترویج از رسالت‎های خطیر مبلغان است.

 

وی در رابطه با سنددار کردن موقوفات نیز خاطر نشان کرد: در اخذ سند مالکیت موقوفات و مساجد نیز بر اساس برنامه ابلاغی در سال 91 تاکنون 25 مورد از طریق بنیاد مسکن پیگیری شده است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه نکا ادامه داد: همچنین در راستای کمک به امامزادگان و مساجد قریب به ده امامزاده و مسجد کمک شده که در مجموع 265 میلیون تومان کمک انجام شده است.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که وقف جمعی از بهترین شیوه‌های وقف است که می‌تواند برای موضوع‌های مختلف جامعه صورت گیرد تا اجر و پاداش آن در دنیا و آخرت به همه واصل شود و در این کار خیر و بزرگ سهیم باشند، ادامه داد: واقفانی که مبادرت به وقف ملک خود می‌کنند باید اداره اوقاف و امور خیریه را در جریان بگذارند تا توجه ویژه نسبت به موقوفات اعمال شود.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه نکا تصریح کرد: با وجود شناسایی مناسب موقوفات شهرستان، بعضی از موقوفه های شهرستان در روستاها و مناطق هزارجریب ناشناخته مانده است که نیازمند همکاری آحاد جامعه در این ارتباط هستیم.

 

حجت الاسلام زارعی گفت: برای ترویج فرهنگ وقف یکی از شیوه‌های مناسب وقف جمعی است که باید از سوی مردم صورت گیرد.

 

وی افزود: دفتر نمایندگی اوقاف نکا در ماه های گذشته به اداره ارتقاء یافته و این شهرستان در حال حاضر دارای بیش از 50 موقوفه است که چهار موقوفه جدید نیز به آن اضافه شده و هفت هزار رقبه دارد./950/پ202/ب

ارسال نظرات