۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۱۵۳۶۰۳

مسلمانان کانادا یک کمپین ضد خشونت به راه انداختند

خبرگزاری رسا ـ مسلمانان کانادا در ادامه تلاش های خود برای کمک به جامعه این کشور یک کمپین تبلیغاتی به راه انداختند که هدف از آن تبلیغات علیه ابعاد منفی خشونت خانگی در این کشور است.
کمپين ضد خشونت مسلمانان کانادا
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری آن ایسلام، مسلمانان کانادا به منظور کمک به بهبود اوضاع اجتماعی این کشور یک کمپین تبلیغاتی علیه خشونت خانگی به راه انداختند.
قرار است این کمپین از اواخر ماه ژانویه 2013 میلادی رسما فعالیت خود را آغاز کند.
احمد عزام، یکی از اعضای انجمن مسلمانان کانادا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی بی اس گفت: ما از هر مسجد، مرکز اسلامی، مدرسه و دانشگاه، خطبه های نماز جمعه، کلاس های آموزشی و هر چیز دیگری استفاده می کنیم تا معایب خشونت خانگی در کانادا را به اطلاع همگان برسانیم.
اقدامات مسلمانان کانادا علیه خشونت خانگی در سال 2011 و از زمانی آغاز شد که سه خواهر به همراه همسر اول پدرشان به وسیله یکی از اعضای خانواده در شهر تورنتو کشته شدند.
یکی از اصلی ترین اهداف این کمپین شکستن سکوت در مورد خشونتی است که علیه زنان مسلمان اعمال می شود و قرار است مساجد و سازمان های اسلامی ترغیب شوند که از برنامه های تبلیغی علیه این گونه خشونت ها حمایت کنند.
هدف دیگر کمپین ضد خشونت، ایجاد رابطه سالم میان اعضای خانواده از طریق آموزش و به وجود آوردن رابطه میان مساجد، سازمان های زنان و آژانس های اجتماعی برای ایجاد آینده ای بدون خشونت علیه زنان عنوان شده است.
تلاش های مسلمانان علیه خشونت از سوی مردم کانادا نیز مورد تایید و تشویق بسیاری قرار گرفته است. در یکی از مناطق کانادا به نام ویندزور اسکس، از هر چهار زن یک نفر قربانی خشونت و تجاوز است.
ژنویو ایشاک، مدیر یکی از کلینیک های روان درمانی در کانادا گفت: خشونت علیه زنان یک مساله اجتماعی است و مختص یک گروه نژادی و مذهبی خاص نیست، بلکه تمامی گروههای اجتماعی درگیر آن هستند. این که جامعه مسلمانان چنین حرکتی را آغاز کرده به نظر من فوق العاده است.
مسلمانان در حدود 8/2 درصد از جمعیت سی و سه میلیونی کانادا را تشکیل می دهند و اسلام بزرگترین دین پس از مسیحیت در این کشور آمریکای شمالی به شمار می رود.  
نتایج یک تحقیقات دانشگاهی که اخیرا منتشر شده نشان داد مسلمانان کانادا از سایر مردم این کشور تحصیل کرده تر هستند./990/ب902/ک
ارسال نظرات