۰۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۱۵۳۶۵۲
حجت الاسلام رسایی:

یار امام بودن دلیل بر درستی مسیر کنونی افراد نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: امام هیچ گاه زنده بودن انقلابی را که برگرفته از نهضت عاشوراست، متوقف بر یک فرد ندانسته اند، از نظر ایشان تداوم حیات انقلاب اسلامی متوقف بر رکن ولایت فقیه است، حال باید دید چه کسی به جان این رکن افتاده تا آن را براندازد؟
حجت الاسلام رسايي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حمید رسایی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در همایش بصیرت در محل حسنیه نصرت، نظام اسلامی ایران را پس از حکومت علوی، نزدیک ترین حکومت به حکومت مطلوب اهل بیت(ع) دانست.

 

وی افزود: همانطور که امام خمینی(ره) با اتکا به خداوند و طرح شعارهای اسلامی و فرهنگ عاشورا، دنیا را به چالش کشید، طبق قاعده عقلی، دنیا نیز همیشه در پی رهایی از این چالش و مقابله به مثل است، همچنین بر اساس قاعده قرآنی انسان ها همیشه در معرض آزمون الهی قرار دارند و هر مرحله آن سخت تر از مرحله قبل خواهد بود.

 

وی ادامه داد: بنابراین انقلاب اسلامی ما نیز از این قاعده خارج نیست و بر این اساس همیشه با فتنه ها و بحران هایی مواجه خواهیم بود؛ این طور نیست که ما الزاما اگر در یک مقطع زمانی در برابر فتنه ای درست تصمیم گرفته و حرکت کرده باشیم، در فتنه های بعد هم همین مسیر صحیح را انتخاب کنیم.

 

آنان که یار امام بودند، آیا یار امام هم ماندند؟

حجت الاسلام رسایی اظهار داشت: به عنوان نمونه، زهیربن قین با این که از مردودین فتنه صفین بود اما از شهدای والا مقام کربلا قرار گرفت و شمربن ذی الجوشن با این که جانباز صفین بود، در کربلا قاتل پسر علی بن ابیطالب(ع) شد، بنابراین هیچ تضمینی نسبت به بقای حرکت صحیح ما وجود ندارد و این سخن برخی که می گویند فلانی یار امام بوده و نمی توانید به او ایراد بگیرید، درست نیست چرا باید دید آیا کسی که یار امام بوده یار امام هم مانده است یا خیر؟

 

نماینده مردم تهران با بیان این که برای ماندن در مسیر صحیح، باید مدام بصیرت مان را به روز کنیم، به تبیین فتنه ها از ابتدای انقلاب تا کنون پرداخت و گفت: در 10 سال نخست انقلاب، عمده فتنه ها از بیرون نظام و به شکل نظامی بود، برخی جنگ های داخلی در مازندران و کردستان، فتنه منافقین، ترورها، چهار کودتا که در رأس آنها نوژه قرار داشت، حمله مستقیم آمریکا به طبس و جنگ تحمیلی از جمله این فتنه ها بود.

 

وی ابراز داشت: در رأس کودتای نوژه آیت العظمایی قرار داشت که وقتی جامعه مدرسین قم به صراحت اعلام کرد این فرد صلاحیت مرجعیت ندارد و مرجع تعیین شده آمریکاست، برخی برایشان سخت بود. همچنین وقتی در فتنه88 جامعه مدرسین حکم خلع مرجعیت وی را صادر کرد، برخی گفتند اصولا در تاریخ انقلاب، هیچ گاه مرجعی خلع یا نصب نشده است در حالی که همین ها در خلع سیدکاظم شریعتمداری از جامعه مدرسین تقدیر کرده اند.

 

ایمان خود را حفظ کنیم، خداوند مدافع ماست

حجت الاسلام رسایی همچنین با اشاره به واقعه طبس، افزود: اگر خدا اراده کند، همه ذرات عالم سرباز او هستند حتی شن و ماسه و یا باد که در حالت عادی ما هیچ اهمیتی بدان نمی دهیم؛ امام خمینی(ره) شب وقوع حادثه را بر خلاف روال عادی، تا صبح در امامزاده صالح به سر می برند و وقت سحر که می خواهند خارج شوند، می گویند خدا را شکر به خیر گذشت، این نیروی ایمان است؛ از همین روست که خداوند فرموده است «ان الله یدافع عن الذین امنوا.....» یعنی شما تنها ایمان خود حفظ و تقویت کنید، دفاع از شما با ما است.

 

 وی تصریح کرد: از سال 1367 به بعد، بحران های درونی آغاز می شود چرا که دشمن در جنگ سخت نتوانسته است نتیجه ای بگیرد و اولین بحران درونی، جریان آیت الله منتظری به عنوان قائم مقام امام خمینی(ره) است، فردی که با وجود این که خودش کتاب فقهی در اثبات ولایت فقیه نوشته بود، نتوانست ولایت فقیه را درک کند و به فرموده امام، حرف منافقین از بیت منتظری بیرون می آمد.

 

وی ادامه داد: در سال 77، فتنه اصلاحات با ظاهری فریبنده و سردمداری کسانی پا گرفت که با امام راحل(ره)، عکس یادگاری یا در زمان ایشان مسؤولیتی داشتند؛ رهبر معظم انقلاب در پاسخی روشن در تبیین این فتنه فرمودند «اصلاح طلبی یعنی مبارزه با فقر، فساد و تبعیض».

 

نشانه گرفتن ولایت و تعریف و تمجید دشمن؛ دو شاخصه همیشگی فتنه ها

حجت الاسلام رسایی با تأکید بر این که حکم و عکس با امام، ملاک خیرخواهی افراد نیست، گفت: ما برای تشخیص فتنه شاخص داریم؛ دو ویژگی همیشگی فتنه ها این است که از یک سو نوک پیکان حمله شان، ولایت را نشانه گرفته و از سوی دیگر با تعریف و تمجید رسانه های دشمن همراه است|؛ بنابراین هر جریانی با این دو ویژگی، در هر لباس و زمان و مکانی باشد، فتنه است.

 

وی خاطرنشان کرد: جبهه دوم خرداد از سال 76 به بعد به تدریج به این نتیجه رسید که سابقه ملت ایران این  است که هرگاه میان دین داری و بی دینی قرار گیرند، دین داری را انتخاب  و برایش هزینه هم می کنند، از این رو با عبور از این گزینه ها، دو گزینه دین آسان و دین سخت را مطرح کردند که طبعا ملت، دین آسان را انتخاب کردند؛ دین آسان را با الگویی همچون خاتمی و مرجعی ساختگی همچون صانعی در برابر دین سخت با تئوریسینی خشونت طلب همچون آیت الله مصباح یزدی معرفی کرده و تا چند سال هم موفق بودند تا زمان کنفرانس برلین که مردم متوجه شدند باز هم دعوا بر سر دین داری و بی دینی است نه دین سخت و آسان.

 

این فعال سیاسی با بیان این که برای شنیدن حرف حق مهم است که چشم و گوشمان وامدار کسی و جریانی نباشد، یادآور شد: در فتنه بعد از سال 87 نیز با این که صف بندی ها مشخص بود اما برخی اصولگرایان که در 77 در برابر اصلاحات امریکایی ایستاده بودند، در سال 88 فرو ریختند و جزو ساکتین فتنه شدند، نه موضعی می گرفتند و نه حرفی می زدند.

 

حجت الاسلام رسایی گفت: در برابر این افراد، نیازی به شعار «مرگ بر فلانی» هم نیست، فقط بگویید یادمان نرفته که در طی سی سال انقلاب اسلامی دشمنان همیشه از نماز جمعه هراسناک بوده اند اما در نماز جمعه شما با چرخشی 180 درجه ای، نماز جمعه را نقطه امیدشان می خوانند.

 

این فعال سیاسی اضافه کرد: در فتنه 88، رهبری با وجود امثال آیت الله مصباح یزدی، جنتی، علم الهدی و دیگران تنها نبودند، این که ما می گوییم ساکتین، ایشان را تنها گذاشتند به خاطر این است که از اینها انتظار سکوت نبود، در شرایطی که همه منتظر موضع گیری شان بودند، با سکوتشان آقا را تنها گذاشتند.

 

تداوم حیات انقلاب اسلامی تنها متوقف بر رکنی به نام ولایت فقیه است

وی انتخابات آزاد را رمز فتنه جدید خواند و در پاسخ کسانی که جمله «تا هاشمی زنده است، نهضت زنده است» را به دروغ به امام نسبت داده و با عَلَم کردن آن از او و شعارهایش دفاع می کنند، یادآور شد: اصل جمله امام(ره) این بود که «تا نهضت زنده است، هاشمی زنده است»؛ امام هیچ گاه زنده بودن انقلابی را که برگرفته از نهضت عاشوراست، متوقف بر یک فرد ندانسته اند، از نظر امام(ره)، تداوم حیات انقلاب اسلامی متوقف بر یک رکن با عنوان ولایت فقیه است، حال باید دید چه کسی به جان این رکن افتاده تا آن را براندازد؟

 

نماینده مردم تهران با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب که «بزرگ ترین خیانت خواص این بود که تکیه گاه فتنه گران شدند» گفت: این که فتنه 78 همچون 88 گسترش نیافت به خاطر این بود که فتنه گران تکیه گاه محکمی نداشتند اما در سال 88 به پشتوانه ساکتین و مردودین دوباره به پا خواستند؛ آنان که امروز دم از وحدت ملی می زنند، چرا به اختلافات مجلس و دولت دامن می زنند؟

 

حجت الاسلام رسایی فتنه 88 را سبب بیداری و هوشیاری اقشار مختلف جامعه دانست و گفت: اینها لازمه ظهور حجت حق است؛ برای ظهور امام باید درس پس دهیم، واحدهای تحصیلی را بگذرانیم که مهم ترین آن بصیرت است.

 

تبعیت از ولی فقیه، تبعیت از معصوم است

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص جایزالخطا بودن ولی فقیه و لزوم تبعیت از وی، خاطرنشان کرد: در معصوم نبودن ولی فقیه حرفی نیست ولی باید توجه داشت که تبعیت، مختص معصوم نیست؛ اگر این گونه بود چرا مردم کوفه با وجود امام حسین(ع)،ملزم به تبعیت مسلم شدند؟ یا با وجود امیرمؤمنان علی(ع)، مردم مصر ملزم به تبعیت مالک اشتر و مردم مدائن ملزم به تبعیت سلمان شدند؟

 

وی تأکید کرد: تبعیت از ولی فقیه، تبعیت از معصوم است چرا که این کار به امر خود معصوم انجام می شود، از سوی دیگر باید توجه داشت که یازده امام معصوم ما بدون استثنا شهید شده اند و امام دوازدهم نیز از خوف جانشان در غیبت هستند. این یعنی دین و سیاست جدای از یکدیگر نیست و گرنه دلیلی نداشت ائمه اطهار(ع) را به شهادت برسانند، اگر ایشان تنها به دین اهمیت می دادند و کاری به سیاست و حکومت نداشتند، چه دلیلی داشت مورد غضب حکام وقت واقع شوند؟

چرا آمریکا تنها ایران را تحت فشار قرار می دهد

نماینده مردم تهران افزود: امروز نیز شما توجه کنید که با وجود چند جمهوری اسلامی دیگر از جمله افغانستان و پاکستان که حتی بمب و زرادخانه اتمی هم دارند، استکبار جهانی هیچ یک را به اندازه ایران تحت فشار و تهدید و تحریم نمی گذارد، چرا؟ چون جمهوری اسلامی ایران، با وجود ولایت فقیه، تفاوتی اساسی سایر جمهوری اسلامی ها دارد.

 

وی با تأکید بر این که دشمن برای شکست ما ابتدا از درون نظام را فروپاشی می کند، گفت: استعمار پیر دقیقا با همین هدف، بهائیت را در تشیع و وهابیت را در تسنن ایجاد کرده است. این انقلاب هرگز با تهدید نظامی از بین نمی رود؛ دشمن می گردد نقاط ضعف ما را پیدا و روی آن ها سرمایه گذاری می کند.

 

حجت الاسلام رسایی در پاسخ به سؤالی در خصوص مبارزه با بدحجابی و روند اجرای مصوبه حجاب و عفاف شورای عالی انقلاب فرهنگی، یادآور شد: حل این معضل، نیازمند راهکارهای ایجابی و سلبی در کنار هم است؛ برای آنها که به سایر شؤونات دینی معتقد بوده و احترا م می گذارند باید کار فرهنگی صورت گیرد و برای آنها که به شکل سازماندهی شده یا در اوج بی اعتقادی بدحجاب هستند، باید مواجهه حاکمیتی صورت گیرد تا احساس آزادی نکنند.

 

وی ادامه داد: در عین حال گزارشاتی که از نهادهای اجرایی در خصوص طرح حجاب و عفاف به دستمان می رسد، حاکی از آن است که این نهادها بی تفاوت نبوده و کارهایی کرده اند اما موانعی هم پیش رو دارند.

 

گفتنی است در آغاز این مراسم که به همت جمعی از فعالان فرهنگی و مذهبی مشهد برگزار شد، خلیل موحدی، کاندیدای سابق مجلس و مدیر کانون قرآن و عترت مشهد طی سخنانی، عبور از فتنه را منوط به انجام وظیفه تک تک مردم ولایت مدار و استمرار ارتباط مردم با علما دانست./930/پ201/ج

 

 

ارسال نظرات