۰۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۱۵۳۶۶۴
آیت الله اراکی خواستار شد:

جرم انگاری توهین به مقدسات ادیان از سوی سازمان‌های بین المللی

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی صهیونیسم جهانی را عامل پشت پرده تفرقه افکنی بین مسلمین معرفی کرد و خواستار معرفی توهین به مقدسات ادیان به عنوان جرم در سطح بین المللی شد.
آيت الله محسن اراكي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: شخصیت نبی اکرم (ص) به عنوان راهبر جهان اسلام و قائد اعظم مسلمین و نماد هویت اسلامی می‌تواند منشا وحدت جهان اسلام باشد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با بیان این‌که هفته وحدت در شرایط کنونی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است گفت: یکی از دلایل افزایش اهمیت هفته وحدت خیزش جهان اسلام و بیداری امت اسلام است که نشانه آن انقلاب‌های پیاپی است در کشورهای اسلامی رخ داد و همچنان تداوم دارد.

وی مهمترین پیام انقلاب‌های کشورهای اسلامی را بازگشت به هویت اسلامی و قرآن کریم و پیامبر (ص) خواند و گفت: هفته وحدت امسال از این ویژگی برخوردار است که می‌تواند در جهت‌دهی و تحکیم این خیزش‌ها موثر باشد.

آیت الله اراکی افزایش تهاجم دشمن علیه وحدت جامعه اسلامی را از دیگر دلایل اهمیت هفته وحدت امسال دانست و گفت: امروز جامعه اسلامی از دو نوع تهاجم رنج می‌برد، یکی تهاجم از خارج جهان اسلام به رمز وحدت امت اسلامی که شدت گرفته است و نمونه آن توهین مکرر و مداوم به نبی اکرم (ص) در رسانه‌های جهان غرب است و تهاجم به قرآن کریم و هتک حرمت قرآن کریم از سوی دشمنان بشریت است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب افزود: این تهاجم‌ها به منظور در هم شکستن رمز وحدت جهان اسلام که وجود مقدس نبی مکرم (ص) است صورت می‌گیرد.

وی نوع دیگر تهاجم‌ها را تهاجم از درون خواند و گفت: این تهاجم به‌وسیله جریاناتی از درون جامعه اسلامی و با تحریک دشمنان و پشتیبانی و نقشه‌ریزی صهیونیسم جهانی و حامیان آن به منظور فتنه انگیزی و تفرقه افکنی انجام می‌شود.

آیت الله اراکی خاطرنشان کرد: امروز دشمنان با تحریک برخی از مزدوران و مواجب بگیران برای توهین به مقدسات فرق اسلامی و تحریک فرقه‌ای علیه فرقه‌ دیگر تلاش می‌کنند و دست‌هایی در نقاط مختلف جهان اسلام مانند مصر، سوریه، لبنان، افغانستان و پاکستان به حرکت درآمده است تا با ایجاد فتنه شیعه و سنی را به یکدیگر بدبین کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با بیان این‌که دشمن افرادی را تحریک می‌کند تا به ازواج پیامبر (ص) توهین کنند و نام شیعه را برآنها می‌گذارد در حالی‌که شیعه نیستند و از سوی دیگر کسانی را تحریک می‌کند تا به شیعیان توهین کنند و خون شیعیان را حلال اعلام کنند گفت: هر دو نوع جریان که بر علیه تشیع و تسنن دست به فتنه انگیزی و آتش افروزی و ایجاد بدبینی و گسترش جنگ افروزی زده‌اند از سوی اجانب پشتیبانی می‌شوند.

وی افزود: این تهاجم‌ها و حرکت‌ها امروزه به اوج خود رسیده است و دلیل آن هم قدرت گرفتن خیزش اسلامی در کشورهای اسلامی است.

آیت الله اراکی با بیان این‌که از سازمان ملل انتظار داریم به مقدسات ادیان احترام بگذارد اظهار داشت: فرهنگ و مقدسات ملت‌ها جزیی از هویت ملت‌ها است و یکی از مهمترین حقوق ملت ‌ها احساس امنیت است که امنیت هویت و فرهنگی نیز یکی از بخش‌های اساسی امنیت است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب، هتک حرمت و توهین به مقدسات ملل را سلب امنیت از هویت ملت‌ها دانست و گفت: سلب امنیت از هویت با حقوق بشر منافات دارد و با سلب امنیت از هویت ملت‌ها زمینه خصومت و جنگ فراهم می‌شود که بسیاری از جنگ‌ها به وسیله آتش افروزی مبتنی بر خصومت‌ها و دشمنی‌ها به وجود آمده است.

وی افزود: از سازمان ملل و دوست‌داران صلح و امنیت جهانی تقاضا داریم برای برقراری صلح و امنیت جهانی، هتک حرمت و توهین به مقدسات را به عنوان تهاجم به حقوق بشر بپذیرند و به عنوان یک جرم در سطح بین‌المللی معرفی کنند./959/پ202/ص

ارسال نظرات