۰۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۵۳۶۷۴
آیت‌الله نوری همدانی:

دشمن برای القای ناکارآمدی انقلاب همه توان خود را بکار گرفته است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به تبلیغات سوء دشمنان برای ناکارآمد جلوه دادن اسلام و انقلاب اسلامی، گفت: ‌استکبار جهانی همیشه به دنبال تضعیف اسلام است و با تبلیغات فراوان اسلام را سبب عقب ماندگی مسلمانان ذکر می‌کند.
آيت الله نوري همداني آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار جمعی از کارکنان سپاه پاسداران و وزارت دفاع، با فراگیر خواندن هدایت الهی، گفت: خلقت همراه با هدایت است و خدا همه موجودات را راهنمایی و مسیر سعادت و کمال را برای آنها روشن کرده است.

 

وی بر ضرورت قدرشناسی از اساتید تأکید کرد و ابراز داشت: تمجید و تکریم از اساتید و دعا برای آنها سبب برکت علم می‌شود.

 

این مرجع تقلید با اشاره به آیات قرآن کرامت انسانی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: عقل و علم دو نعمت بزرگی است که خداوند به انسان داده است، انسان با عقل خود حق و باطل و کفر و ایمان را از هم تشخیص می‌دهد.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: فطرت همه انسان‌ها متمایل به عقل است و هدایت دیگران و تبلیغات آنها را از مسیر الهی و صحیح منحرف می‌کند.

 

وی با استناد به روایاتی هدایت را مورد نیاز هر انسان و جامعه‌ای ذکر کرد و گفت: خدای متعال، قرآن کریم، پیامبر اعظم(ص) و ائمه اطهار(ع) جزء هادیان هستند.

 

این مرجع تقلید آشنایی با تاریخ ائمه اطهار(ع) را ضروری خواند و افزود: ائمه اطهار(ع) با حکومت‌های باطل و ظالم مبارزه می‌کردند و این رفتار آنها باید مورد توجه ما قرار گیرد تا بتوانیم با ظالمان و استکبار جهانی مقابله کنیم.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی مردم را رکن اساسی حکومت داری خواند و با بیان این‌که نخستین کار پیامبران الهی همراه کردن مردم بود، گفت: هرگاه مردم با رهبر جامعه همراهی و از او پیروی کرده‌اند مبارزه با مشکلات و ظلم آسان‌تر بوده است.

 

وی حمایت و پشتیبانی مردم از امام خمینی(ره) را سبب پیروزی انقلاب اسلامی دانست و ابراز کرد: امام خمینی(ره) روحیه استکبار ستیزی و شهادت طلبی را در مردم تقویت کرد و اسلام ناب را به عرصه زندگی مردم آورد و آن را جایگزین اسلام آمریکایی کرد.

 

این مرجع تقلید با اشاره به تبلیغات سوء دشمنان برای ناکارآمد جلوه دادن اسلام و انقلاب اسلامی، بر ضرورت هوشیاری مسلمانان تاکید کرد و گفت: ‌استکبار جهانی همیشه به دنبال تضعیف اسلام است و با تبلیغات فراوان اسلام را سبب عقب ماندگی مسلمانان ذکر می‌کند، در صورتی که اسلام کامل ترین دین است و برای همه امور زندگی انسان برنامه دارد.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی پیروزی انقلاب اسلامی را خط بطلانی بر توطئه‌های دشمنان و سبب معرفی اسلام ناب خواند و ابراز کرد: نظام اسلامی در این سی و چهار سال منشأ آثار و برکات فراوانی در جهان بوده و بیداری اسلامی یکی از آثار انقلاب اسلامی است.

 

این مرجع تقلید با تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن عسکری(ع) گفت: دشمنان خیال می‌کردند با زندانی کردن امامین عسکریین(ع) می‌توانند جلوی نفوذ آنها در قلوب مردم را بگیرند اما ائمه اطهار(ع) در همه حال با ظلم مبارزه کرده و به هدایت مردم مشغول هستند./927/پ202/ج

ارسال نظرات