۰۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۱۵۳۶۸۸

وضعیت عفاف و حجاب در کشورهای اسلامی بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ نشست بررسی وضعیت عفاف و حجاب در کشورهای اسلامی با حضور بانوان فعال فرهنگی از کشورهای مختلف آسیایی در تبریز برگزار شد.
عفاف و حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نشست بررسی وضعیت عفاف و حجاب در کشورهای اسلامی امروز با حضور بانوان فعال علمی و فرهنگی از کشورهای بنگلادش، بوسنی، عراق، برمه، تاجیکستان، افغانستان، زیمبابوه، کنگو و تانزانیا در تبریز برگزار شد.

 

نسرین پیرسمساری، مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان شرقی در این نشست با انتقاد از روند اسلام‌ستیزی و مقابله با حجاب در برخی از کشورهای اسلامی منطقه اظهار داشت: ممنوعیت حجاب که در کشورهای اسلامی از سوی حاکمیت ها وارد می شود نمونه بارز نقض حقوق بشر است.

 

وی با اشاره به تأکید مبانی الهی دین مبین اسلام بر رعایت عفاف و حجاب در جامعه ادامه داد: حجاب نماد مقاومت زنان مسلمان با نظام سکولاریستی و فمنیستی غرب است، در حقیقت اگر امروز شاهد مقابله جدی و توطئه‌چینی سران استکبار علیه باورهای اعتقادی زنان مسلمان هستیم، باید دانست که حجاب منافع مادی غرب را به خطر انداخته است.

 

پیرسمساری با بیان این‌که فرهنگ حجاب و عفاف در مقابله توطئه‌های صهیونیستی غرب و سیاست‌های اسلام‌هراسی، دشمنان را به واهمه انداخته است، افزود: امروز زنان مسلمان با وجود فشارها و تهدیدهای حکام وابسته به غرب، در کشورهای خود با حفظ حجاب به فرمان الهی لبیک گفته و از ارزش های اسلامی خود دفاع می کنند.

 

مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که پروژه اسلام‌هراسی و ایران هراسی غرب به دلیل نفوذ آرمان‌ها و ارزش‌های نظام ولایی ایران در نقاط مختلف جهان است، گفت: تحریم پخش ماهواره‌ای شبکه های ایرانی از سوی شرکت‌های غربی وابسته به رژیم صهیونیستی به دلیل ترس از ترویج فرهنگ اسلام از جمله حجاب و عفاف میان جوانان جهان است.

 

وی ساخت فیلم موهن علیه پیامبر اسلام را اوج استیصال و ناتوانی سردمداران صهیونیستی دانست و افزود: جوامع غربی بشر امروز را به سمتی سوق داده اند که در دنیای بی‌حجابی، نشاط بنیادین و اجتماعی وجود ندارد، در چنین شرایطی نباید به بهانه فرهنگ‌سازی در رسانه‌ها، اجرای قوانین الهی در جوامع اسلامی را به تاخیر بیندازیم.

 

همچنین محمدعلی نصرتی، معاون سیاسی، امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در سخنانی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران سرآغاز عصر دین و معنویت در جهان بوده است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی  الگوی اصلی بیداری اسلامی بوده که خواب راحت را از چشمان دشمن ربوده است.

 

وی با بیان این‌که نظام اسلامی ایران در طول سه دهه گذشته در مقابل موانع و تهدیدات دشمن با عزت و اقتدار کامل ایستادگی کرده است، گفت: سردمداران مکاتب مادی، ظلم بزرگی را در حق انسان کرده اند و در این راه، شدیدترین و بیشترین ستم در حق زنان بوده است، از این رو سران استثمار باید پاسخگوی نسل های آینده باشند.

 

گفتنی است، در این نشست گرایش به حجاب و ممانعت از گسترش روز افزون آن در جوامع غربی، الگوبرداری جوانان غربی از جمهوری اسلامی، نفوذ و بسط اندیشه‌های امام خمینی(ره) در اروپا، تاکید بر تعامل هر چه بیشتر بانوان فرهیخته کشورمان با بانوان فرهنگی دیگر کشورها، از جمله مباحث طرح شده در این نشست بود./935/پ203/ب

ارسال نظرات