۰۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۱۵۳۷۰۰
مدیر حوزه علمیه خواهران اردبیل:

رسانه‌های غربی به دنبال تغییر سلایق فردی هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران اردبیل گفت: رسانه‌های غربی برای تسلط بر بازار کشورهای اسلامی فرهنگ خانواده‌های مسلمان را تغییر می دهند.
  

 سبک زندگي ديني

حجت الاسلام عبدالله بیدار، مدیر استانی حوزه علمیه خواهران اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل به تشریح رسالت طلاب مدارس علمیه خواهران در ترویج فرهنگ سبک زندگی اسلامی در جامعه پرداخت و اظهار داشت: امروز این رسالت برعهده خواهران طلبه و زنان عاشورایی نهاده شده و آنان باید ادامه دهنده راه اسرای کربلا و تداوم‌بخش فرهنگ عاشورا میان عموم مردم و خانواده‌ها باشند.

 

حجت‌الاسلام بیدار گفت: مهم‌ترین نقش خواهران طلبه رساندن فرهنگ زندگی ساده و بی‌آلایش اهل بیت عصمت و طهارت به عموم مردم به ویژه بانوان و مادران خانواده‌های ایرانی است، اگر خانواده ایرانی به هویت و فرهنگ اصیل خود بازگردد، کالاهای لوکس غربی جایی در کشور نخواهند داشت.

 

وی با بیان این‌که حضور مؤثر تبلیغی بانوان طلبه در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی نقش بسزایی در آشنایی خانواده‌ها با سبک زندگی اسلامی دارد، خاطرنشان کرد: تبلیغ در طول تاریخ بشر، در گسترش ادیان توحیدی و انتقال فرهنگ ملت‌ها نقش اساسی داشته است و تبلیغ خواهران طلبه در ترویج فرهنگ زندگی مورد تأیید اسلام بسیار مؤثر بوده است.

 

مدیر استانی حوزه علمیه خواهران اردبیل با اشاره به این‌که رسانه‌های غربی برای تسلط بر بازار کشورهای اسلامی فرهنگ خانواده‌های مسلمان را تغییر می دهند، گفت: امروزه بانوان مبلغ مانند روحانیت موظف به انجام مسؤولیت‌های‌ بزرگ‌ اجتماعی‌ هستند، بخش قابل توجهی از فرهنگ‌سازی فریضه امر به معروف‌ و نهی از منکر در همه‌ زمینه‌های‌ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی‌ بر عهده بانوان است.

 

حجت الاسلام بیدار با تأکید بر این‌که اسلام برای زنان هیچ گونه محدویتی که آنان را از رسیدن به کمالات روحی، معنوی، انسانی و الهی باز دارد، قرار نداده است، افزود: بانوان طلبه ابتدا باید خود شیوه و سبک زندگی‌شان را بر مبانی ارزش‌های دینی قرار دهند، سپس در سطوح مختلف اجتماعی به دنبال ترویج مبانی سعادت‌بخش سبک زندگی اسلامی باشند.

 

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در طول سالیان گذشته همواره بر توجه به سبک زندگی اسلامی تأکید داشته‌اند، که آخرین بار در جمع مردم خراسان شمالی بار دیگر ضرورت توجه به این مسأله را یادآور شدند، باید توجه داشت که تغییر ذائقه، سلیقه و نوع درخواست مصرف کننده بخشی از ناتوی فرهنگی غرب محسوب می شود.

 

مدیر استانی حوزه علمیه خواهران اردبیل با بیان این‌که ناتوی فرهنگی استکبار جهانی تنها در رواج ابتذال و فساد در جوامع اسلامی خلاصه نمی شود، افزود: امروزه رسانه‌های غربی با فرهنگ معرفی کردن برخی خرافات و بدعت‌های نابجا به دنبال سود کلان و بازاریابی شرکت های خارجی در کشور هستند./9351/ت302/ب

ارسال نظرات