۰۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۱۵۳۷۲۱

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی در دهه فجر در بخش جعفرآباد قم و برگزاری کارگاه آموزشی سبک زندگی در تبلیغات اسلامی قم بخشی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، وحید اکبری کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی جعفریه گفت: سومین جلسه کمیته قرآن و نهج‌البلاغه ستاد دهه فجر استان قم به مسؤولیت کارشناس دارالقرآن الکریم و با حضور وحید اکبری کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی جعفریه و دیگر اعضای کمیته برگزار شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام عظیمی کارشناس دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم به تشریح محورهای فعالیت این کمیته و برنامه‌ها و طرح‌های تصویب شده در جلسات قبلی پرداخت.

وحید اکبری کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی جعفریه خاطرنشان کرد: با استعانت از پروردگار امسال با برنامه‌ریزی‌های منظم و مستمر دارالقرآن الکریم برنامه‌های متنوع قرآنی از قبیل محافل انس با قرآن کریم، مسابقات حفظ و مفاهیم قرآن کریم و نهج البلاغه در سطح بخش جعفرآباد در ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

تقدیر امام جمعه کهک از مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم

حجت‌الاسلام عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم روز پنجشنبه 28 دی‌ماه با امام جمعه شهر کهک دیدار و گفتگو کرد.

حجت‌الاسلام سید حسین میرمؤمنی امام جمعه کهک در دیدار حجت‌الاسلام عباس اسکندری، از وی به عنوان یکی از مدیران موفق در نظام اسلامی یاد کرد و افزود: خوشبختانه حضور حجت‌الاسلام اسکندری در عرصه‌های مختلف مؤثر واقع شده است.

وی از تلاش‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برای توسعه فرهنگ دینی در شهرهای تابعه استان به‌ویژه شهر کهک قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام اسکندری نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های معنوی حجت‌الاسلام میرمؤمنی از اداره تبلیغات اسلامی کهک، اظهار کرد: حجت‌الاسلام میرمؤمنی یکی از ائمه جمعه فعال است که اداره تبلیغات اسلامی کهک باید از وجود وی بیشتر استفاده کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم ابراز امیدواری کرد که حمایت‌های معنوی امام جمعه کهک از اداره تبلیغات اسلامی این شهر کماکان ادامه داشته باشد.

حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی قم در بخش کهک

حجت‌الاسلام عباس اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم به همراه حجت‌الاسلام گلمحمدی کارشناس ادارات تابعه و روحانیان مستقر اداره تبلیغات اسلامی ابتدا با حجت‌الاسلام میرمؤمنی امام جمعه کهک دیدار کردند و در ادامه از محل ساخت حوزه علمیه این شهر بازدید کردند.

حضور در اداره تبلیغات اسلامی کهک و بررسی فعالیت‌های انجام شده و در دست اقدام این اداره از دیگر برنامه‌های مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم بوده است.

آخرین برنامه کاری حجت‌الاسلام اسکندری در کهک، سخنرانی در جمع روحانیان مستقر بخش کهک بود که این جلسه به صورت صمیمی همراه با بیان توصیه‌های تبلیغی برگزار شد.

جلسه شورای مدیران تبلیغات اسلامی قم برگزار شد

حجت‌الاسلام عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم روز شنبه 30 دی ماه در جلسه شورای مدیران تبلیغات اسلامی قم با اشاره به در پیش بودن هفته وحدت بر لزوم پرهیز از طرح مسائل اختلاف برانگیز و توصیه همه فرقه‌های اسلامی به وحدت و انسجام تأکید کرد.

وی همچنین به فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: باید با اجرای برنامه‌های متنوع و جذاب، خاطرات و واقعیت‌های دوران انقلاب اسلامی و اهمیت پیروزی این انقلاب را به نسل جوان منتقل کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به قرار گرفتن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در ایام تعطیلات نوروزی، خواستار اطلاع‌رسانی این مناسبت و تلاش برای برگزاری باشکوه مراسم عزاداری آن حضرت تأکید کرد.

وی در پایان گفت: تمامی برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی باید جذاب، تأثیرگذار و عمیق باشد.

حمایت بخشداری کهک از طرح‌های فرهنگی و قرآنی

حجت‌الاسلام خلیل سمیعا روز شنبه در گفتگویی اظهار کرد: بخشدار کهک به همه دهیاران این بخش تاکید کرده است که از برنامه‌های فرهنگی و قرآنی روحانیان مستقر حمایت کنند.

وی ادامه داد: پس از این تأکید، بسیاری از دهیاران در اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی مشارکت خوبی دارند و ما امیدواریم با حمایت دهیاران این برنامه‌ها توسعه یابد.

حجت‌الاسلام سمیعا به برخی مشکلات استقرار روحانی در روستاهای بخش اشاره کرد و گفت: این مشکلات از طریق بخشداری مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

نشست روحانیان مستقر بخش کهک با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی قم

حجت‌الاسلام عباس اسکندری در نشست روحانیان مستقر بخش کهک به بیان توصیه‌هایی به روحانیان مستقر پرداخت و تأکید کرد: حضور مبلغان در جمع مردم فواید بسیاری زیادی دارد که می‌تواند محل استقرار روحانی را از آلوده شدن به آسیب‌های اجتماعی پاکیزه نگه دارد.

وی با تأکید بر لزوم برقراری ارتباط بیشتر با نسل جوان، به تشریح سیاست‌های کلی سازمان تبلیغات اسلامی در مورد نحوه فعالیت روحانیان مستقر پرداخت.

در این جلسه روحانیان مستقر بخش کهک قم مشکلات محل استقرار خود و موانع پیش رو برای تبلیغ دین را مطرح کردند.

جلسه ستاد دهه فجر قم برگزار شد

اشرف یوسفی کارشناس امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با اعلام این خبر گفت: در جلسه ستاد دهه فجر قم به بررسی راه‌های هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن برنامه‌های دهه فجر استان قم پرداخته شد.

وی در ادامه افزود: در این جلسه نمایندگانی از دستگاه‌های مختلف استان حضور داشتند و مقرر شد برنامه‌های متنوع و جذابی در دهه فجر برگزار شود که این برنامه‌ها پس از تأیید نهایی اطلاع رسانی شود.

مسابقه کتابخوانی اخلاق در قم برگزار می‌شود

این مسابقه از کتاب اخلاق نوشته جواد محدثی که به بررسی بایدها و نبایدهای اخلاق فردی و اخلاق اجتماعی پرداخته است برگزار می‌شود.

در این مسابقه که ویژه بانوان است، گروه‌هایی همچون بانوان فرهیخته، مبلغات، مسؤولان هیأت‌های مذهبی بانوان، بانوان مداح و همسران و دختران کارکنان تبلیغات اسلامی استان قم شرکت خواهند کرد.

مسابقه کتابخوانی اخلاق روز پنجشنبه 5 بهمن در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار می‌شود.

مزیت‌های استقرار روحانی در روستاهای کهک

آقای موسوی، معاون بخشدار کهک استان قم در گردهمایی روحانیان مستقر بخش کهک اظهار کرد: طبق بررسی‌های انجام شده، میزان ارتکاب جرائم و تخلفات در روستاهایی که روحانی در آن استقرار دائم دارد، بسیار کمتر از سایر روستاها است.

وی به موفقیت‌های تبلیغی روحانیان مستقر بخش کهک اشاره کرد و گفت: روحانیانی که با نسل جوان ارتباط بیشتری داشته باشند در امور تبلیغ دین بهتر کار می‌کنند.

موسوی تأکید کرد: روحانیان مستقر پناهگاه مطمئنی برای نسل جوان محسوب می‌شوند و برای تعالی رفتاری اثرپذیری خوبی از روحانیان دارند.

وی همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت خیرین در امر پشتیبانی از تبلیغ دین تأکید کرد.

ترویج آموزه‌های اسلامی مهم‌ترین راهبرد برای سبک زندگی اسلامی

حجت‌الاسلام قاسمعلی گل‌محمدی، کارشناس ادارات تابعه و روحانیان مستقر اداره تبلیغات اسلامی رفاه طلبی زیاد و گرایش به کالاهای لوکس را از مصادیق رفتارهای غیراسلامی دانست و گفت: بودجه کلانی از مردم و دولت برای خرید کالاهای لوکس و غیرضروری به خارج از کشور می‌رود که باید بر روند واردات کالاها دقت بیشتری صورت گیرد.

به اعتقاد این کارشناس مذهبی در حال حاضر مهم‌ترین مسئله‌ای که خانواده‌ها را رنج می‌دهد شکاف عمیق طبقاتی است و در چنین شرایطی عده معدودی از افراد جامعه از گران‌ترین نوع کالاها با مارک‌های خارجی استفاده می‌کنند.

وی ترویج آموزه‌های اسلامی از قبیل قناعت و ساده زیستی را مهم‌ترین اقدام برای جلوگیری از گسترش تفکر غیراسلامی دانست و افزود: در متون اسلامی مولفه‌های زیادی از سبک زندگی اسلامی وجود دارد که باید با ترویج آن‌ها، مردم را نجات داد.

کارگاه آموزشی سبک زندگی در تبلیغات اسلامی قم

در جلسه کارگاه آموزشی سبک زندگی که با حضور باشکوه مشاوران مدارس استان برگزار شد، حجت‌الاسلام توانایی استاد حوزه و دانشگاه و مدیر پژوهش ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر کشور سخنرانی کرد.

عبدالعلی براتی کارشناس آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی استان که مسؤولیت برگزاری این کارگاه را داشته است، اظهار کرد: در راستای نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی که از ملزمات زندگی مسلمانان در جامعه اسلامی است، اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی کرده است.

وی تأکید کرد: در این کارگاه از مشاوران مدارس استان که ارتباط مستقیم با دانش آموزان دارند و به خوبی می‌توانند مولفه‌های سبک زندگی را در بین این قشر ترویج کنند دعوت شده که خوشبختانه استقبال خوبی از این کارگاه آموزشی شده است./997/پ202/ن

ارسال نظرات