۰۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۱۵۳۷۲۸

تعرضات مکرر رژیم صهیونیستی به لبنان

خبرگزاری رسا ـ خبرها از تداوم تعرضات رژیم صهیونیستی علیه لبنان حکایت دارد و این موضوع این واقعیت را آشکار تر کرده است که رژیم صهیونیستی ماهیتی خشونت گرا و ماجرا جو دارد.
نقشه لبنان


به گزارش خبرگزاری رسا، خبرها از تداوم تعرضات رژیم صهیونیستی علیه لبنان حکایت دارد و این موضوع این واقعیت را آشکار تر کرده است که رژیم صهیونیستی ماهیتی خشونت گرا و ماجرا جو دارد.


 در این چارچوب جنگنده های رژیم صهیونیستی اقدام به شکستتن دیوار صوتی در مناطق مختلف لبنان کردند . رژیم صهیونیستی با به اصطلاح قدرت نمایی درصدد ایجاد رعب و وحشت در میان مردم و مقامات لبنانی به منظور به تسلیم واداشتن آنان است.


این در حالی است که میشل سلیمان، رییس جمهوری لبنان روز شنبه در جمع نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان موسوم به "یونیفل" با اشاره به اهمیت نقش مقاومت در این کشور ، گفت: ملت لبنان به اندیشه، فکر و توانمندی های مقاومت در چارچوب راهبرد دفاعی برای مقابله با اسرائیل نیاز دارد و ارتش لبنان می تواند از سلاح مقاومت در هنگام نیاز استفاده کند.


میشل سلیمان همچنین با اشاره به وجود منابع گاز و نفت در سواحل لبنان، افزود : این منابع نیاز به دفاع و حمایت دارند و دولت لبنان از ارتش خواسته است راهبرد حمایت و دفاع از آب، خاک و فضای لبنان را مقابل حملات رژیم صهیونیستی ، تنظیم کند.


سخنان میشل سلیمان واکنشی به تحرکات توطئه آمیز جریان غربگرای 14 مارس لبنان به ریاست سعد حریری طی ماههای اخیر است، کنار گذاشتن سلاح مقاومت در لبنان را خواستار است.


نبیه بری، رییس مجلس لبنان نیز درواکنش به سیاستهای تجاوزکارانه و چپاولگرانه رژیم صهیونیستی در قبال لبنان با تأکید بر حفظ وحدت و تمامیت اراضی این کشور گفت: باید تاکید کنم که ما حتی از یک وجب از خاک و مساحت دریایی و همچنین حقوق خود در زمینه نفت و گاز در دریای مدیترانه چشم پوشی نخواهیم کرد.


واکنش صریح و قاطعانه مقامات لبنانی در حمایت از مقاومت مردم لبنان و پاسداری از منابع کشورشان از آن حکایت دارد که سیاستهای تجاوزکارانه و فتنه گرانه رژیم صهیونیستی و حامیانش در برابر اراده پولادین مردم لبنان ره به جایی نبرده است و مردم و مقامات لبنان مصممتر از همیشه با تداوم توسل به مقاومت درصدد خنثی کردن توطئه های دشمنان کشورشان هستند.


رویکرد بیش از پیش مردم و مقامات لبنانی به مقاومت بیانگر جایگاه ویژه مقاومت در عرصه های مختلف این کشور است و موفقیتهای روز افزون مقاومت ضدصهیونیستی بیش از پیش رژیم صهیونیستی و حامیانش را در لبنان ناکام ساخته است./994/د101/ک

ارسال نظرات