۰۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۱۵۳۷۳۵
در هفتمین نمایشگاه کتاب اهواز؛

نشست آسیب های فضای مجازی و ماهواره ای برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست آسیب شناسی فضاهای مجازی و ماهواره ای در هفتمین نمایشگاه کتاب اهواز برگزار شد.
فضاي مجازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نشست آسیب شناسی فضاهای مجازی و ماهواره ای با حضور کارشناسان مذهبی، دینی و رسانه ای عصر امروز در هفتمین نمایشگاه کتاب اهواز برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام محمد جواد روحانی نژاد، کارشناس مسائل مهدویت و رسانه ای با بیان این که شبکه های ماهواره ای یکی از ابزارهای اصلی جنگ نرم هستند، اظهار داشت: اهداف و القای زندگی غربی با محوریت هرزگی، رذائل اخلاقی و پلیدی ها از اهداف شوم شبکه های ماهواره ای است.

حجت الاسلام روحانی نژاد با تأکید بر این که شبکه های ماهواره ای به دنبال عادی سازی گناه و ترویج سبک زندگی غربی هستند، بیان داشت: قبح شکنی، از بین بردن عفت و حیا در بین زنان و مردان و ترویج سبک زندگی غربی و شیطانی به جای زندگی اسلامی از اهداف مهم شبکه های ماهواره ای و مجازی است.

 کارشناس مسائل مهدویت خاطرنشان کرد: نوع جنگ ها تغییر کرده است و دیگر کمتر کشوری برای رخنه در منطقه ای از تسلیحات نظامی استفاده می کند؛ چراکه در برهه کنونی ابزار رسانه ای در قالب جنگی تمام عیار با امواج و طیف های مختلف از شیلک صدها گلوله بدتر و زیان بارتر است.

وی با بیان این که هزینه های دشمنان جهت پیشبرد اهداف خود در جنگ رسانه ای سرسام آور است اظهار داشت: امواج جنگ رسانه ای غرب بسیار گسترده است به طوری یک خانه مسکونی 60 متری تبدیل به پایگاه تمام عیار جنگ سایبری می شود.

حجت الاسلام روحانی نژاد به محتوای شبکه های فارسی زبان ماهواره ای و مجازی اشاره و خاطرنشان کرد: بیشتر شبکه های ماهواره ای فارسی زبان بی محتوا و به دور از هرگونه آموزش برای مردم هستند که این حقیقت ساده برای مردم ایران فاش شده و رغبت آنها نسبت به این برنامه ها کم و از بین رفته است.

کارشناس مسائل رسانه ای با بیان این که رابرت مرداک، یهودی استرالیایی الاصل پایه گذار فساد در میان خانواده های آمریکایی است ابراز داشت: در برهه کنونی مرداک در میان خانواده های آمریکایی به چهره ای منفور و شیطانی تبدیل شده است؛ چراکه آنها معتقد هستند که مرداک عامل ترویج فساد در بین خانواده های آمریکایی است.

کارشناس مسائل مهدویت با تأکید بر این که برخی شبکه های ماهواره ای با وجود صرف بودجه های هنگفت در قالب طرح همیاری کاسه گدایی به دست گرفته اند، تصریح کرد: همه بودجه های صرف شده برای تأسیس شبکه های ماهواره ای تو جیب افراد ویژه این شبکه ها می رود، در اصل این بودجه ها جهت تن پروری آنها هزینه می شود.

گفتنی است این نشست از برنامه های جنبی هفتمین نمایشگاه کتاب اهواز است که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی خوزستان برگزار شد.

قابل ذکر است استقبال جوانان و نوجوانان از این نشست بسیار چشمگیر بوده است و در پایان نیز سؤالاتی از سوی جوانان مطرح شد که کارشناسان این نشست به آنها پاسخ دادند./9461/پ202/ب

ارسال نظرات