۰۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۱۵۳۷۶۹
انتقاد آیت الله علم الهدی از وضعیت هنر در کشور:

هنر به جریانی برای توسعه ناهنجاری و فحشا تبدیل شده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد مقدس با انتقاد از روند کنونی هنر در کشور و با بیان این که هیچ کس با اصل هنر مخالف نیست، گفت: متاسفانه از اول انقلاب هنر در راستای ارزش ها استفاده نشد و اکنون به جریانی برای توسعه ناهنجاری ها تبدیل شده است.
علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد صبح امروز2 بهمن در دیدار اعضای شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، به تبیین هنر ارزشی و تاثیرگذار در جامعه پرداخت و اظهار داشت: هنری که در استخدام دین باشد و به طرف ارزش ها جهت داده شود گوهر گرانبهایی برای اسلام می شود.

وی با بیان این که هیچ کس دنبال این نیست که هنر طرد شود و یا از بین  برود، تصریح کرد: در واقع منظور از مخالفت با هنر، هنری است که در خدمت ترویج ناهنجاری ها و فساد باشد.

امام جمعه مشهد با انتقاد از این موضوع که هنر در کشور جهت دهی داده نشده است، تصریح کرد: اگر از اول انقلاب از هنر در راستای توسعه و ترویج ارزش ها استفاده  می شد الان در این نقطه قرار نمی گرفت که هنر در کشور به عنوان یک جریان توسعه ناهنجاریها و فحشا در بیاید.

امام جمعه مشهد با بیان این که فضا سازی برای ارائه تولیدات هنری ارزشی نیازمند فراهم سازی بازار کاری برای هنرمندان است، اظهار داشت: نباید هنر به صورت ابزاری در حاشیه قرار گیرد به گونه ای که هنرمندان احساس کنند نمی توانند در استان کار انجام دهند و به فکر جدا شدن از فضای هنر بیفتند چرا که برخی از هنرمندان انسان های متدینی هستند.

وی افزود: جهت دادن هنرمندان به سمت تولید آثار ارزشی در واقع یک جهاد عظیم است اما از سویی هنرمندان نیز مطالباتی از ارشاد دارند و خواهان حمایت هستند، ارشاد نیز باید از هنرمندان مطالبه داشته باشد تاکنون چند فیلم و اثر هنری در خصوص دفاع از ارزش های دینی و ترویج آن تولید شده که این مطالبه ارشاد از هنرمندان است.

امام جمعه مشهد در ادامه به جریان هنر در قبل از انقلاب  پرداخت و اظهار داشت: قبل از انقلاب هنر توسعه نداشت و در خدمت ترویج فساد و فحشا بود و این درحالی است که اگر یک فیلم و سریال در راستای ترویج ارزش های دینی ساخته شود به اندازه صدها کتاب و خطابه تاثیر گذار است.

در ابتدای این نشست سید سعید سرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز به بیان شرح وظایف ارشاد در سه حوزه هدایتی، حمایتی و نظارتی  پرداخت./934/پ202/ج

 

ارسال نظرات