۰۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۱۵۳۷۹۱
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده:

تبعیت از فقها مهم‌ترین مؤلفه بیعت با امام زمان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز ابراز داشت: بارزترین مؤلفه ویژه بیعت، تبعیت از رهنمودهای نائبان عام امام زمان(عج) است.
حجت الاسلام و المسلمين حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به روند غیبت حضرت ولی عصر(عج)، بیان داشت: نخستین غیبت امام بزرگوار دوران غیبت صغری بوده که این موضوع جامعه اسلامی را برای تدریجی شدن غیبت آمده ساخت.

وی با بیان این که اصل مسأله غیبت در زمان امام حسن عسکری(ع) برای شیعیان کمی دشوار بود، اظهار داشت: آماده سازی شیعیان برای پذیرش غیبت امام زمان(عج) از سوی ائمه اطهار(ع) صورت می‌گرفت که ارتباطات با امام بزرگوار را به صورت پنهانی انجام می دادند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به این که در دوران غیبت صغری ارتباط با حضرت مهدی(عج) محدود بود، ابراز داشت: جامعه اسلامی در آن دوران برای مراجعه به امام مقصد را نواب اربعه مشخص و از طریق این نمایندگان با ولی الهی ارتباط برقرار می کردند.

استان حوزه علمیه خوزستان در ادامه با تأکید برای این که غیبت صاحب زمان(عج) به صورت ناگهانی نبوده است، خاطرنشان ساخت: سخنان مختلفی از امامان معصوم در باب غیبت آمده است و این مقوله مهم حتی در سخنان پیامبر اعظم(ص) آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با بیان این که انتخاب و گزینش امام از سوی خداوند متعال صورت می گیرد و بشر هیچ تصرفی در این مهم را ندارد، تصریح کرد: پذیرش و یا قبول نکردن امام از سوی مردم هیچ خللی در پیش روی اهداف الهی به وجود نمی آورد و بیعت با خلیفه خداوند از مهم ترین ارکان اسلامی است.

وی با اشاره به مفهوم بیعت در مذهب تشیع و مذاهب اربعه خاطرنشان کرد: اهل سنت امام را حاکم امور دنیوی انسان ها معرفی می کنند؛ اما مذهب شیعه این را رد و امام را مؤثر ترین شخص در مسائل دنیوی و اخروی معرفی می کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده همچنین با بیان این که بیعت با فقها بیعت با امام زمان(عج) است، تأکید کرد: نیابت عام در عصر غیبت مهم ترین سرفصل تبعیت از حضرت ولی عصر(عج) است.

استاد حوزه و دانشگاه به مهم ترین مؤلفه های بیعت شیعیان در عصر غیبت اشاره کرد و افزود: بارز ترین مؤلفه ویژه بیعت تبعیت از سخنان و رهنمودهای نواب عام امام زمان(عج) است./9458/ت302/س

ارسال نظرات