۰۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۵۳۹۲۵

همایش «یاوران وقف» در شهرری برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش «یاوران وقف» باحضور ائمه جماعات، واقفان، مدیران و خادمین بقاع متبرکه در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی شهرری برگزار شد.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش «یاوران وقف» عصر امروز سه شنبه سوم بهمن ماه باحضور ائمه جماعات، واقفان، مدیران و خادمین بقاع متبرکه در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی شهرری برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام آیت‌الله عباسیان، رییس اداره اوقاف و امورخیریه شهرری با تأکید بر این‌که روحانیت در ایجاد و ماندگاری نهاد وقف نقش ارزنده‌ای داشته‌‌است گفت: روحانیت از دیرباز پشتیبان نهاد وقف بوده است و هرجا وارد شده‌، موقوفات بیشتر شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های اداره اوقاف و امورخیریه شهرری عنوان داشت: درباب احیای موقوفات یک پروژه تجاری اداری در خیابان فداییان اسلام در قالب سی هزار زمین وقفی طراحی کرده‌ایم که پس از اتمام پروژه که طی پیش‌بینی‌ها چهارسال طول می‌کشد، ارزش آن به چهارصد میلیارد تومان می‌رسد و 46 درصد درآمد آن صرف ایتام و 54درصد از آن به سرمایه‌گذار می‌رسد.

حجت‌الاسلام عباسیان اظهار داشت: درباب وصول مطالبات در سال جاری پنجاه میلیارد از شهرداری به‌صورت سرمایه‌گذاری گرفته شده است و این تلاش‌ها ارزش افزوده‌ای برای سال‌های آینده وقف است که بتواند در خدمت‌ به مردم مؤثرتر باشد.

براساس این گزارش همایش «یاوران وقف» با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط حجت‌الاسلام سید جواد موسوی درچه‌ای آغاز شد و همچنین کلیپ گزارش تصویری از فعالیت‌های اداره اوقاف و امورخیریه شهرری پخش شد.

لازم به ذکر است در این همایش که به همت اداره اوقاف و امورخیریه شهرری برگزار شد، از سیدحسن رجبی مدیر آستان بی‌بی‌زبیده(س)، محمدحسین نیک‌پور مدیر آستان بی‌بی‌شهربانو(س) و سعید کریمی مدیر آستان امامزاده ابوالحسن(ع) درحضور حجت‌الاسلام صادقی کیا رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرری تقدیر شد./956/پ202/ص

ارسال نظرات