۰۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۱۵۳۹۵۱

تظاهرات مردم مکزیک مقابل سفارت آمریکا

خبرگزاری رسا ـ ده‌ها شهروند مکزیکی با برپایی تظاهرات از دولت آمریکا خواستند به تجارت غیرقانونی سلاح که از طریق مرز مکزیک و آمریکا صورت می‌گیرد، پایان دهد.
مکزيک

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه پرس‌تی‌وی، ده‌ها شهروند مکزیکی با برپایی تظاهرات از دولت آمریکا خواستند به تجارت غیرقانونی سلاح که از طریق مرز مکزیک و آمریکا صورت می‌گیرد، پایان دهد.


تظاهرات‌کنندگان با تجمع مقابل سفارت آمریکا در مکزیکو سیتی، بر لزوم اقدام واشنگتن در اصلاح سیاست‌های ضعیف خود در کنترل مرزی تاکید کردند.

 

معترضان، سیاست‌های ضعیف آمریکا در کنترل مرز را عامل تشدید خشونت‌های مرتبط با مواد مخدر دانستند.

 

الونزو پی، معاون سابق رییس اداره مهاجرت و گمرک امریکا اعلام کرد: درحال حاضر اسلحه به آسانی خارج از این کشور (امریکا) قاچاق و باعث خون‌ریزی می‌شود.

 

فرانسیسکو اوچاویرا مارتینز رییس دانشگاه نورث تامایولیپاس نیز گفت: معترضان از باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا می‌خواهند به روند قاچاق سلاح که به مرگ هزاران نفر منجر شده است، پایان دهد.

 

وی افزود: مردم همچنین از اوباما می‌خواهند استرداد مهاجران غیرقانونی مکزیک را تا زمان اصلاح قوانین مهاجرتی آمریکا متوقف کند.

 

لازم به ذکر است که مهاجران مکزیک در جستجوی شغل و یا برای پیوستن به خانواده‌های خود در آمریکا، از مرز 3200 کیلومتری با ایالات متحده استفاده می‌کنند، اما نیروی پلیس مرزی اغلب آنان را دستگیر و یا به مکزیک مسترد می‌کند./994/د101/ک

ارسال نظرات