۰۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۱۵۳۹۷۵
آیت‌الله هاشمی شاهرودی:

معارف اسلامی به شکل محتوایی و جوهری در دانشگاه‌ها وارد شود

خبرگزاری رسا ـ عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به ضرورت تحول در علوم انسانی تأکید کرد: باید در این عرصه معارف اسلامی به شکل محتوایی و جوهری در دانشگاه‌ها وارد شود.
آيت الله محمود هاشمي شاهرودي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی استانداری قم، آیت الله سید محمود ‌هاشمی شاهرودی در دیدار استاندار قم و اعضای هیأت رییسه دانشگاه‌های قم ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های استاندار قم در طول مدت مسؤولیت استانداری قم، گفت: فعالیت‌های خوبی در زمینه اسلامی شدن دانشگاه‌ها انجام گرفته است اما با وجود فعالیت‌های مؤثر انجام گرفته نیازمند تحولات اساسی و عمیق در رشته‌های علوم انسانی هستیم.
 وی انجام کارهای علمی محتوایی و مدیریت علمی قوی را لازمه این امر دانست و خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا معارف اسلامی به شکل محتوایی و جوهری در دانشگاه‌ها وارد شود تا با جایگزینی کتب اسلامی از متفکران حوزوی و دانشگاهی بتوان برتری علوم اسلامی در همه رشته‌ها را به اثبات رساند.
 عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: احیای تفکر و اندیشه‌های امام خمینی(ره) و اندیشمندان بزرگ در زمینه حوزه و دانشگاه می‌تواند در تحول علوم انسانی و تولید علم مفید و راه‌گشا باشد.
 وی افزود: همین نگاه و جهان بینی باید در حوزه‌های علمیه نیز احیا شود تا با پرورش بزرگانی مانند شهید بهشتی و شهید مطهری جامعه را از وجود آنان بهره مند کرد.
 آیت الله ‌هاشمی شاهرودی ظرفیت‌های بالقوه فرهنگی قم را مورد توجه قرار داد و گفت: حوزه علمیه و مراجع بزرگوار از مهم‌ترین ظرفیت‌های قم به عنوان ام القرای جهان اسلام به شمار می‌روند که باید آن‌ها را به بهترین نحو به دنیا معرفی کرد.
 وی تاکید کرد: پیاده ساختن فرهنگ اسلام ناب محمدی و اهل بیت(ع) باید هدف جدی همه نهادها باشد.
 عضو برجسته فقهای شورای نگهبان قانون اساسی با اشاره به روند مثبت فعالیت‌های عمرانی در قم، از تلاش‌ها و زحمات استاندار قم قدردانی کرد./927/د102/ج
ارسال نظرات