۰۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۱۵۴۰۰۴
معاون فرهنگی آستان مقدس قم:

تعلیم و تربیت، رویکرد اصلی آستان مقدس حضرت معصومه است

خبرگزاری رسا ـ‌ معاون فرهنگی و نشر معارف قرآن و عترت آستان مقدس قم با اشاره به جایگاه تعلیم و تربیت در کنار فعالیت‌های تبلیغی، گفت:‌ با توجه به ماندگاری و اثرگذاری تعلیم و تربیت معارف اسلامی، رویکرد آستان مقدس قم تعلیم و تربیت در کنار فعالیت‌های تبلیغی است.
 حرم حضرت معصومه(س)
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت‌الاسلام حسینی، معاون فرهنگی و نشر معارف قرآن و عترت آستان مقدس قم در نشستی با اعضای هیأت امنا و جمعی از کارکنان آستان امامزاده ابراهیم اصفهان که در ساختمان کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، ارتباط مسؤولان و کارکنان امامزادگان و بقاع متبرکه را در راستای استفاده از تجربیات و ظرفیت‌های طرفین ضروری دانست.
وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که آستان مقدس حضرت معصومه(س) محور حوزه‌ علمیه و مرکز نشر معارف قرآن و عترت است، اظهار داشت: این سخن بیانگر این است که اگر امروز شاهدیم معارف اهل‌بیت(ع) از قم به سراسر جهان منتشر می‌شود، به برکت آستان حضرت معصومه(س) است.
معاون فرهنگی و نشر معارف قرآن وعترت آستان مقدس قم با اشاره به ظرفیت‌های گسترده فرهنگی موجود در آستان مقدس قم گفت: امروز با توجه به رویکرد کیفی سازی در کارهای فرهنگی در آستان مقدس قم و با توجه به زمینه‌سازی‌های انجام شده در گذشته، اقدامات ارزشمندی در این عرصه صورت پذیرفته است.
وی افزود: از جمله رویکرد‌های جدید آستان مقدس حضرت معصومه(س)، تعلیم و تربیت است، رویکردی که بر اساس آن اقدامات گسترده‌ای از جمله راه‌‌اندازی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) صورت پذیرفته است.
حجت‌الاسلام حسینی با بیان این که در گذشته رویکرد فعالیت‌های آستان مقدس قم با توجه به نیازهای موجود، بیشتر در کارهای تبلیغی و ترویجی خلاصه می‌شد، ادامه داد: در این مرکز، تجربیات تمامی مراکز قرآنی و حدیثی استان قم به صورت متمرکز در حرم حضرت معصومه(س) در اختیار علاقه‌مندان به این عرصه است.
وی درباره سخنان رهبر معظم انقلاب درباره قرآن کریم گفت: از جمله موضوعاتی که رهبر معظم انقلاب در ابتدا به آن پرداختند، مسأله قرآن بود که در ابتدا، بر قرائت قرآن و در ادامه بر حفظ و امروز نیز بر تفسیر و فراگرفتن مفاهیم قرآن تأکید می‌کنند، آستان مقدس قم نیز این خواسته رهبری را سرلوحه کارهای خود قرار داده و کارها را پیش می‌برد.
معاون فرهنگی و نشر معارف قرآن و حدیث آستان مقدس قم خاطرنشان کرد: امروزه هزاران نفر در رشته‌های مختلف قرآن از جمله قرائت، تجوید، حفظ، تفسیر و مفاهیم در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(ع) شرکت می‌کنند.
وی همچنین به فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی آستان مقدس قم اشاره کرد و گفت: از جمله کارهایی که دراین عرصه صورت می‌گیرد، مشاوره، پاسخگویی به شبهات، پاسخگویی به مسائل شرعی به صورت حضوری و تلفنی، برگزاری آیین‌های مذهبی در عزاداری‌ها و جشن‌ها، برگزاری مسابقات وبسیاری برنامه‌های دیگر است.
حجت‌الاسلام حسینی در ادامه اظهار داشت:‌ امامزادگان محل پناه مردم هستند، بنابراین زمانی که افراد لحظاتی را به این اماکن مقدسه مشرف می‌شوند باید با برنامه‌ریزی درست، فضای استفاده حداکثری از این زمان را برای افراد فراهم آوریم.
وی در پایان آمادگی آستان مقدس قم را برای تعامل و انتقال تجارب به آستان امامزاده ابراهیم(ع) اصفهان اعلام کرد.
در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام سید محمود حسینی، عضو هیأت امنای آستان امامزاده ابراهیم(ع) اصفهان در سخنانی با ابراز خرسندی از فعالیت‌های آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در برنامه‌های تبلیغی و تربیتی، اظهار داشت:‌ امید است تعامل میان این دو آستان بتواند فرصت‌های بیشتری را برای ترویج معارف اهل بیت(ع) در جهان ایجاد کند.
وی افزود: آستان مقدس امامزاده ابراهیم بن موسی بن جعفر(ع) و فرزند گرامی ایشان، اسماعیل(ع) در اصفهان بستر خوبی برای بهره‌مندی مردم از معارف اسلام ناب است./907/د102/ی
ارسال نظرات