۰۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۱۵۴۰۱۳

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ برگزاری دوره آموزشی مهدویت در مجتمع فرهنگی نور قم، جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش کهک و تشکیل جلسه کمیته قرآنی ستاد دهه فجر در دارالقرآن الکریم قم بخشی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی قم، حجت‌الاسلام سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات در جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش مرکزی قم(کهک) که امام جمعه، سرپرست بخشداری، رییس ادره تبلیغات اسلامی و مسؤولان بخش حضور داشتند با تسلیت شهادت امام عسکری(ع) و تبریک آغاز امامت حضرت مهدی(عج) گفت: با توجه به نزدیکی ولادت نبی مکرم اسلام(ص) و تأکید امام راحل و رهبر معظم انقلاب بر وحدت بین مسلمانان و با توجه به این‌که دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند که تنها راه مقابله با نظام اسلامی تفرقه انداختن در بین فرق و مذاهب اسلامی است باید هرچه بیشتر مردم را با این مسأله و حساسیت و لزوم وحدت آشنا کرد.
وی افزود:  روحانیون و مبلغان باید ترویج وحدت و لزوم پرهیز از هر مسأله‌ای که سبب تفرقه شود را در رأس برنامه‌های خود، قرار دهند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات درباره برنامه‌های دهه فجر آمادگی این اداره را برای اعزام مبلغ به مدارس و مساجد بخش اعلام کرد.
در این جلسه برنامه‌های دهه فجر به تصویب اعضا رسید.
برگزاری دوره آموزشی مهدویت در مجتمع فرهنگی نور قم
همزمان با سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج) واحد امور مساجد خواهران مجتمع فرهنگی نور با هدف گسترش معارف مهدوی اقدام به برگزاری دوره مهدویت با همکاری بنیاد فرهنگی مهدی موعود می‌کند.
این دوره به مدت 24 ساعت به صورت کوتاه مدت و فشرده در 12 جلسه با استفاده از استادان مجرب و با تجربه از دوم بهمن ماه در روزهای زوج از ساعت 15 الی 17 برگزار می‌شود.
کسانی که این دوره را با موفقیت گذرانده باشند گواهی پایان دوره دریافت می‌کنند و علاوه بر این به نفرات برتر هدایایی اهدا خواهد شد.
همچنین اسامی نفرات برتر به بنیاد فرهنگی معرفی خواهد شد تا در صورت قبولی در مصاحبه دوره مقدماتی را در مساجد منطقه خود برگزار کنند.
آموزش مفاهیم و تجوید قرآن کریم به همت هیأت مذهبی بانوان قنوات
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار داشت: کلاس‌های قرآن و معارف هیئت مذهبی بانوان شهر قنوات با همکاری اداره تبلیغات اسلامی در حال برگزاری است.
وی گفت: این کلاس‌ها در هفته سه روز برگزار شده و تعداد سی نفر از خواهران عضو این هیأت مشغول به آموزش قرآن هستند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات هدف از برگزاری کلاس‌های آموزش مفاهیم و تجوید قرآن کریم را ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی و آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن در بین عموم مردم به ویژه بانوان برشمرد.
حجت‌الاسلام سجادی‌تبار تأکید کرد: با توجه به برگزاری کلاس و جلسات قرآنی در هیئات مذهبی، مساجد و خانه‌های قرآن روستایی بیش از 200 جلد قرآن مجید در بخش مرکزی توزیع شده است.
کلاس‌های آموزش مفاهیم و تجوید قرآن کریم در قنوات  به همت اداره تبلیغات اسلامی قنوات و با همکاری هیأت مذهبی بانوان حضرت فاطمه الزهرا(س) شهر قنوات در حسینیه مسجد اعظم برگزار خواهد شد.
تشکیل جلسه کمیته قرآنی ستاد دهه فجر در دارالقرآن الکریم قم
جلسه کمیته قرآنی برای ساماندهی برنامه‌های قرآن و نهج البلاغه دهه مبارک فجر روز یکشنبه اول بهمن ماه با حضور نماینده اداره تبلیغات اسلامی قنوات و کارشناس دارالقرآن الکریم و دیگر اعضای این کمیته که از ادارات تبلیغات اسلامی شهرهای تابعه بودند در محل دارالقرآن برگزار شد.
در این جلسه کارشناسان قرآنی به بحث و تبادل نظر در رابطه با طرح‌ها و برنامه‌های قرآنی در دهه مبارک فجر پرداخت که مقرر شد در این ایام با شکوه محافل انس با قرآن کریم در یکی از مساجد جامع شهرها و یا روستاهای تابعه بعد از نماز مغرب و عشا با حضور پرشور مردم و مسؤولان برگزار شود.
برگزاری مسابقه حفظ و مفاهیم سوره مبارکه محمد(ص) و همچنین مسابقه غیر حضوری از دیگر برنامه‌های مصوب در این کمیته بود.
گرامیداشت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) در بخش کهک قم
مراسم سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) در مساجد شهری و روستایی بخش کهک استان قم برگزار شد.
این مراسم در تمامی روستاهای بخش کهک از سوی روحانیون مستقر و طرح هجرت برگزار شده است.
همچنین مراسم گرامیداشت سالروز شهادت یازدهمین امام شیعیان از سوی اداره تبلیغات اسلامی کهک در چهار مسجد این شهر به ویژه مسجد جامع با استقبال مردم برگزار شد.
در این مراسم‌ها افزون بر مداحی و سوگواری در عزای شهادت امام حسن عسکری(ع) مبلغان دینی به بیان مجاهدت‌های اولیای دین برای تبلیغ دین مبین اسلام پرداخته و بر ضرورت بکارگیری آموزه‌های اهل بیت(ع) در زندگی تأکید کردند.
جشن آغاز امامت امام مهدی(عج) در تبلیغات اسلامی قم
در مراسم جشن آغاز امامت امام مهدی(عج) حجت‌الاسلام سید مصطفی صالحی یکی از مبلغان دینی با اشاره به حقانیت آموزه‌های اهل بیت(ع) اهتمام جدی به ترویج این آموزه‌ها را مورد تاکید قرار داد.
وی همچنین با تشریح علائم آخر الزمان، بر لزوم هوشیاری شیعیان در قبال دسیسه‌های دشمنان و ادعاهای دروغین برخی مدعیان تاکید کرد.
حجت‌الاسلام صالحی افزود: استکبار جهانی و کشورهای سلطه‌گر از ترویج آموزه‌های مهدویت هراس دارند و از هر روشی برای تضعیف اعتقادات شیعیان و جلوگیری از گرایش آزادمردان جهان به فرهنگ مهدوی استفاده می‌کنند.
برنامه‌های روحانی مستقر روستای جنت‌آباد قم
طرح استقرار دائم روحانی در روستا، در ایجاد شور و نشاط دینی و برگزاری نمازهای جماعت و اجرای برنامه‌های فرهنگی بسیار موثر است، اما حجت‌الاسلام رضویان روحانی مستقر روستای جنت آباد قم برنامه‌های متنوعی برای قشرهای مختلف مردم در رده‌های مختلف سنی برگزار کرده که باعث رونق تبلیغات دینی در این روستا شده است.
اقامه نماز جماعت در مدارس و محل استقرار، حضور در هیئات مذهبی، سخنرانی عمومی با موضوعات مختلف در قالب احکام، اخلاق و عقاید، ایراد سخنرانی‌های کوتاه با موضوع معارف اسلامی، برقراری جلسه دعا و زیارت، برگزاری کلاس تفسیر قرآن و... بخشی از برنامه‌های روحانی مستقر روستای جنت آباد است./907/پ203/ی
ارسال نظرات