۰۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۱۵۴۰۲۴
آیت‌الله نوری همدانی:

حل مشکلات مردم بهترین نوع قدردانی از آنان است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله نوری همدانی مسؤولان را به برنامه ریزی برای حل مشکلات اقتصادی مردم توصیه کرد و گفت:‌ یکی از رکن‌های اساسی کشور مردم هستند که همیشه در سختی‌ها و مشکلات در دفاع از ارزش‌های نظام حاضر هستند و باید قدردان آنها بود.
آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب حوزه علمیه مراغه و پرسنل سپاه پاسداران مرکز امام علی(ع)، جهادگران و عالمان دینی را دو گروه مهم برای حظ و بقای اسلام عنوان کرد و گفت: جهادگران با تجهیزات علمی و عالمان دینی با علم، ارشاد و تبلیغ اسلام را حفظ می‌کنند.
وی با بیان این‌که همه پیامبران الهی از علم و ابزار آلات جنگی برای پیشبرد مقاصد خود استفاده می‌کردند، ابراز داشت: هر پیامبری که برانگیخته شد در یکدست کتاب و در دست دیگرش سلاح داشت، از این امر به اهمیت علم و مبارزه در کنار هم پی برده می‌شود.
این مرجع تقلید بر ضرورت آشنایی بیشتر جامعه به ویژه نسل جوان با روحیه و فرهنگ امام خمینی(ره) تأکید کرد و گفت: حضرت امام خمینی(ره) خدمات بزرگی به جهان اسلام ارائه کردند، ایشان نه تنها حکومت سلطنتی که در اسلام جایگاهی ندارد را برچیدند بلکه موجب ترویج تفکر و اندیشه انقلاب اسلامی در سراسر جهان نیز شدند.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی با بیان این‌که نخستین اقدام انقلاب اسلامی از بین بردن دیکتاتورها است، افزود: استکبار جهانی در ابتدای انقلاب اسلامی خیال می‌کرد این حکومت نیز همچون بقیه حکومت‌ها از بین خواهد رفت؛ از این‌رو به کمک سی و پنج کشور دنیا علیه نظام اسلامی جنگ تحمیلی را به راه انداخت تا شاید بتواند جلوی این انقلاب را بگیرد، اما به لطف الهی امام خمینی(ره) و مردم در برابر آنها ایستادگی کردند.
وی با اشاره به سخن گرانبهای رهبر کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر این‌که نگذاریم انقلاب به دست نامحرمان بیفتد، گفت: متأسفانه برخی در داخل کشور هنوز سرسپرده استکبار جهانی و بدخواهان نظام اسلامی هستند و در جهت اهداف آنها حرکت می‌کنند.
این مرجع تقلید با بیان این‌که در هشتاد جای قرآن از فضیلت علم و عالم سخن به میان آمده است، اظهار داشت: در سی و چهار جای قرآن نیز از جهاد و شهادت طلبان تکریم شده و این امر نشان دهنده اهتمام ویژه اسلام به این دو امر مهم است.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی امنیت جمهوری اسلامی را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: هیچ جای دنیا همچون کشور اسلامی ما امنیت برقرار نیست و این به خاطر قدرت معنوی و نظامی کشور و عقیده به شهادت است.
این مرجع تقلید با اشاره به نزدیکی انتخابات مسؤولان را به حل مشکلات اقتصادی مردم توصیه کرد و گفت:‌ یکی از رکن‌های اساسی کشور مردم هستند که همیشه در سختی‌ها و مشکلات در دفاع از ارزش‌های نظام حاضر هستند و باید قدردان آنها بود./927/پ202/ج
ارسال نظرات