۰۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۱۵۴۰۵۳
رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه:

روحانیت باید زمان شناس و در کنار مردم باشد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه روحانیت مبارز زمان شناسی، در کنار مردم بودن، اثرگذار بودن و مورد رجوع مردم بودن را به عنوان ویژگی‌های روحانیت دانست.
حجت الاسلام تقوي رييس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه کشور

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جامعه روحانیت مبارز، حجت الاسلام سیدرضا تقوی، عضو جامعه روحانیت مبارز روز گذشته در جمع دبیران و رابطین جوامع روحانیت استان ها گفت: چشم دوستان و دشمنان انقلاب به انتخابات سال آینده است و باید خود را برای این همایش ملی آماده کنیم.

 

حجت الاسلام تقوی با بیان این‌که انتخابات ریاست جمهوری پس از انتخابات دهم حساسیت زیادی پیدا کرده است گفت: دشمن در انتخابات گذشته توانست برخی از برنامه‌هایی که طراحی کرده بود را با به کارگیری نیروهای درون نظام به پیش ببرد و البته با هوشمندی، تدبیر و درایت رهبر معظم انقلاب و همراهی مردم خنثی شد.

 

وی افزود: روحانیت همواره هدایت مردم را عهده‌دار بوده و ملجا و مرجع مردم بوده است و اکنون نیز به عنوان روحانی در هر کجا هستیم وظیفه ویژه ای داریم.

 

حجت الاسلام تقوی با اشاره به فتوای میرزای شیرازی در تحریم تنباکو گفت: وقتی دشمن دید تمام برنامه هایش با یک فتوا زیر و رو می شود مصمم شد تا این مرجعیت و اثرگذاری را کم رنگ کنند.

 

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: روحانیت باید پرشور در صحنه باشد و با رفتار موثر و گفتار روشنگر مرجعیت خود را حفظ کند و افزایش بدهد.

 

عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: روحانیتی که یک گوشه نشسته باشد و اثرگذار نباشد نمی‌تواند ملجا و مرجع مردم باشد.

 

حجت الاسلام تقوی با بیان این که بی تفاوتی نسبت به مسائل روز گناه است گفت: روحانیت باید در هر شهری و استانی به عنوان یک نهاد موثر با بینش و بصیرت مورد رجوع مردم باشد.

 

وی در پایان با تاکید بر این که روحانیت باید زمان شناس بوده و همواره در کنار مردم باشد تصریح کرد طبق وصیت امام (ره) باید جامعه را از بی تفاوتی خارج کنیم و جایگاه روحانیت را در مردم حفظ کنیم./959/د102/ج

ارسال نظرات