۰۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۵۴۰۵۷
مسؤول کمیته بررسی آثار طرح بوی سیب:

اهداف طرح ملی بوی سیب تحقق یافته است

خبرگزاری رسا ـ مدیر تارنمای طرح ملی بوی سیب با اشاره به این‌‌که اهداف طرح ملی بوی سیب تحقق یافته است، گفت: امسال حدود دو هزار اثر به دبیرخانه این طرح ملی ارسال شد که نسبت به سال گذشته حدود هزار اثر کاهش یافته است، اما کیفیت آثار افزایش یافته است، این تغییر نشان‌دهنده پویایی دبیرخانه این طرح ملی است.
طرح ملي بوي سيب

حسین غفاری، مسؤول کمیته بررسی آثار و مدیر تارنمای طرح ملی بوی سیب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به برگزاری ششمین طرح ملی بوی سیب گفت: اهداف طرح ملی بوی سیب نسب به پنج دوره گذشته تحقق یافته بود، دبیرخانه طرح ملی بوی سیب به دنبال ایجاد فضایی معنوی در ایام محرم بود که با حضور وبلاگ‌نویسان این امر تحقق یافت که نمونه آثار آن در تارنمای ششمین طرح ملی بوی سیب یافت می‌شود.

وی افزود: پیش از محرم امسال جلسه‌ای با حضور نخبگان فضای مجازی برگزار و در آن درباره روند اجرای ششمین طرح ملی بوی سیب برگزار شد، به این نتیجه رسیدیم که فرایند برگزاری این مسابقه را تغییر دهیم و فضای طرح ملی بوی سیب را به انتخاب خادمین فضای مجازی سوق دهیم.

مدیر تارنمای طرح ملی بوی سیب با اشاره به این‌که برای شرکت در این طرح ملی در سال گذشته نیاز به ثبت‌نام در پروفایل این سایت بود، خاطرنشان کرد: در مسابقه امسال تنها امکان معرفی آثار وجود داشت و بر این اساس ساز و کار برای تغییر این برنامه به وجود آمد.

وی اظهار داشت: امسال حدود دو هزار اثر به دبیرخانه این طرح ملی ارسال شد که نسبت به سال گذشته حدود هزار اثر کاهش یافته است، اما کیفیت آثار افزایش یافته است، این تغییر نشان‌دهنده پویایی دبیرخانه این طرح ملی است.

غفاری با اشاره به این‌که امسال در این طرح ملی فضای وبلاگ‌‌نویسی و شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته بود، خاطرنشان کرد: ممتاز و شاخص بودن آثار ارسالی به دبیرخانه بوی سیب نشان‌دهنده آن است که این تغییر روش دریافت و رصد آثار مؤثر بوده است.

وی ابراز داشت: این مسابقه را باید در ابعاد خود سنجید، مسابقات وبلاگ‌‌نویسی دیگری برگزار می‌شود، در این فضا باید سراغ افراد خاص برویم از ابتدای برگزاری دوره بوی سیب حدود 10 هزار اثر به دبیرخانه این طرح ارسال شده است که این خود رقم بالایی محسوب می‌شود.

مسؤول کمیته بررسی آثار طرح ملی بوی سیب افزود: با این تغییر ساختار بسیاری از افرادی که به طور اتفاقی و بدون برنامه قبلی در این طرح شرکت کردند حذف شدند، ما به دنبال افزایش کمیت نبودیم.

 وی اظهار داشت: از میان 72 نفر راه‌یافته به مرحله نهایی چهل نفر انتخاب می‌شوند و از میان این چهل نفر جایزه سفر به کربلا نصیب برخی از شرکت‌کنندگان می‌شود.

غفاری با بیان این‌که برگزاری این طرح ملی به صورت سالانه کار دشواری است، خاطرنشان کرد: این سوگواره به صورت سالانه و بر اساس مناسبت شهادت امام حسین(ع) برگزار می‌شود، ارتباط پیوسته نیازمند تمهیدات و مقدمات بیشتری است که اکنون امکان آن فراهم نیست.

وی با اشاره به اهمیت آموزش در هر چه بهتر شدن برگزاری این جشنواره اظهار داشت: رادیو معارف درصدد افزایش تخصص و دانش شرکت‌کنندگان در این طرح است و شرکت‌کنندگان در این طرح می‌توانند با استفاده از این معارف، قوت آثار خود را افزایش دهند./914/ت302/ن

ارسال نظرات