۰۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۱۵۴۱۰۹

تقدیر شورای اسلامی کانادا از شهروندان مسلمان

خبرگزاری رسا ـ شورای اسلامی کانادا با برگزاری جشنی در مسجد شهر اتاوا، شهروندان مسلمان کانادایی را که به دلیل خدمات اجتماعی از ملکه نشان افتخار گرفته ‌بودند، مورد تجلیل قرار داد.
مسلمانان کانادا

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سفیرنیوز، شورای اسلامی کانادا به همراه انجمن مسلمانان اتاوا جشنی در محل مسجد این شهر برگزار کردند که در آن از شهروندان مسلمانان کانادایی که از ملکه الیزابت نشان افتخار دریافت کرده بودند، تقدیر شد.

 

رییس شوای اسلامی کانادا در این مراسم گفت: مسلمانان همواره در جامعه نقش فعالی داشته‌اند. به عنوان مثال هرگاه کمپین اهدای خون در کانادا به راه می‌افتد، حضور مسلمانان آن‌چنان پررنگ است که بخش اعظمی از آنان از اهدای خون باز می‌مانند.

 

این نشان‌ها حین مراسم گرامیداشت شصتمین سال سلطنت ملکه انگلستان به مسلمانان اعطا شد که در آن شهروندان کانادایی که به هر نحو ممکن نقش مؤثری در جامعه داشتند و فعالیت‌ها و خدمات اجتماعی را ارائه کرده بودند، مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

لازم به ذکر است در حال حاضر بیش از یک میلیون مسلمان از قومیت‌های گوناگون در کانادا زندگی می‌کنند که بیشتر در شهرهای تورنتو، مونترال و اتاوا متمرکز هستند. مجموع مراکز اسلامی و مساجد موجود در کانادا، بالغ بر سیصد و شصت مسجد و سازمان اسلامی است./982/د101/ک

ارسال نظرات