۰۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۱۵۴۱۱۰

چند خبر از برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری همایش علمای شیعه و سنی استان های خراسان در هفتم بهمن در آستانه هفته وحدت، برگزاری 10 محفل قرآنی با عنوان"فجر ولایت"در خراسان رضوی، برگزاری کارگاه های پژوهشی ویژه مبلغان تا پایان سال جاری، برگزاری نشست تخصصی مربیان شبکه عفاف گرایی با موضوع بلوغ و انتشار کتاب "آیین کسب و روزی حلال" ازجمله مهم ترین برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی است.
چند خبر از برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی

محمود غلامی جامی، کارشناس فرق و مذاهب تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار داشت: در آستانه ولادت پیامبر اکرم(ص) و آغاز هفته وحدت40 نفر از علمای شیعه و سنی استان به کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران اعزام می شوند.

 وی در ادامه درخصوص دیگر برنامه های هفته وحدت در استان از برگزاری همایش علمای شیعه و سنی در هفتم بهمن ماه جاری در مشهد خبر داد و تصریح کرد: این همایش با حضور 500 نفر از علمای تشیع و تسنن از خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در مشهد برگزار می شود.

کارشناس فرق و مذاهب تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان این که در این همایش 350 نفر از علمای تشیع و تسنن خراسان رضوی شرکت دارند، تصریح کرد: سخنرانان این همایش استاندار و مسؤول روابط بین الملل جامعه المصطفی العالمیه و مولوی نذیر احمد سلامی نماینده خبرگان از سیستان و بلوچستان هستند.

وی با بیان این که تقویت تفکر تقریب و ایجاد هگرایی بین علمای شیعه و سنی از مهم ترین اهداف اصلی این همایش است، اظهار داشت: مسائل راهبردی جهان اسلام با بهره گیری از ظرفیت های علمای تشیع و تسنن و گسترش همگرایی در این همایش مطرح می شود.  

کارشناس فرق و مذاهب تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از برگزاری جشن های ویژه هفته وحدت در شهرستان های تربت جام، تایباد، خواف، درگز و سرخس با حضور شیعیان و اهل تسنن خبرداد.  

 برگزاری 10 محفل انس با قرآن با عنوان "فجر ولایت"   

حجت الاسلام رمضانی از برگزاری محافل " فجر ولایت" در شهرستان های تلفیقی استان با اجرای مسابقات شفاهی قرآن خبرداد و اظهار داشت:این محافل در شهرستان های تلفیقی تایباد، تربت جام، سرخس، صالح آباد و خواف و همچنین در شهرستان های پرجمعیت استان مانند تربت حیدریه، نیشابور، سبزوار و قوچان نیزبرگزار می شود.

کارشناس قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: این مسابقه در مساجد استان و با شرکت عموم پیرامون ولایت حضرت امیر المومنین (ع) به صورت شفاهی اجرا و به برندگان جوایزی اهدا می شود.

برگزاری کارگاه های پژوهشی ویژه مبلغان  

 حجت الاسلام عباسعلی فاطمی، کارشناس پژوهش تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از برگزاری کارگاه های پژوهشی ویژه مبلغان خبرداد و اظهار داشت:هشت اثر پژوهشی توسط تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در سال 91 رونمایی شده است و یک اثر دیگر نیز به زودی منتشر می شود.

وی افزود: درنگی در مسؤولیت مبلغان و روحانیون نسبت به حمایت از تولید ملی، درنگی در مسؤولیت مبلغان و روحانیون نسبت به سبک زندگی اسلامی، حجاب و عفاف در بیانات آیت الله سید احمد علم الهدی، فرهنگ و آداب زیارت، راهبردهای فرهنگی در مسیر تولید ملی، پژوهشی کاربردی در مهارت عفاف گرایی و آیین کسب روزی حلال از جمله این آثار است.

وی درادامه از انتشار راهنمای تبلیغ توسط این سازمان خبرداد و تصریح کرد: در حال حاضر 225 گروه مطالعاتی و پژوهشی با حضور جوانان مساجد  شکل گرفته است و  دو کارگروه پژوهشی در زمینه مسائل تربیتی در سال 91 برگزار شده است که نتایج آنها در قالب مقاله ارائه شد وکارگروه های پژوهشی دیگری نیز تا پایان سال جاری در تبلیغات اسلامی برگزار ونتایج آنها به صورت مقاله در اختیار پژوهشگران قرار خواهد گرفت.

برگزاری نشست تخصصی مربیان شبکه عفاف گرایی با موضوع بلوغ

مسؤول امور پژوهشی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نیز در ادامه از برگزاری نشست علمی تخصصی استادان حوزه و دانشگاه و مربیان شبکه عفاف گرایی با موضوع بلوغ خبر داد و اظهار داشت: در این کارگاه به موضوعاتی از قبیل بررسی مسؤولیت والدین در قبال تربیت جنسی فرزندان، هوشیار سازی نسبت به دوره های حساس رشد و بررسی روش های جلوگیری از بیداری جنسی پرداخته شد.

مسؤول امور پژوهشی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی درادامه از انتشار کتاب "آیین کسب روزی حلال" توسط این سازمان خبر داد و اظهار داشت: این کتاب به صورت حکایتی و داستان برگرفته از آیات، روایات و سیره علماء و اندیشمندان در موضوع آداب کسب رزق و روزی حلال توسط تبلیغات اسلامی خراسان رضوی منتشر می شود.

 وی افزود: در این کتاب به مباحثی نظیر مفهوم شناسی رزق، رازق کیست، روزی حلال و عاقبت حرام خواری و افزایش و یا کاهش روزی پرداخته شده است و مراحل پژوهشی این کتاب در 152 صفحه توسط مهدی کرامتی طی شده است و از آن برای استفاده در کارگاه های آموزشی رزق حلال که ویژه مبلغین است، استفاده خواهد شد.

وی درادامه از تدوین و گردآوری مجموعه مباحثی از رزق حلال نیز در قالب سلسله مباحث سبک زندگی اسلامی خبرداد./934/د101/ب

ارسال نظرات