۰۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۱۵۴۱۲۳
مسؤول دفتر امور بین الملل جامعه مدرسین:

وهابیت ابزار سلطه گران برای توسعه اسلام هراسی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر امور بین الملل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که وهابیت و سلفی های تند رو خارج از اسلام هستند و با همه مذاهب اسلامی دشمن اند، گفت: معنای وحدت تقریب با وهابیت نیست.
حکيم الهي

حجت الاسلام عبدالمجید حکیم الهی، مسؤول دفتر امور بین الملل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت، اظهار داشت: منظور ما از وحدت تقریب با جهان اسلام است؛ وهابیت و سلفی های تند رو خارج از جهان اسلام هستند.


وی افزود: دشمنی آنها تنها با شیعه نیست بلکه این گروه ها، هیچ کدام از مذاهب اسلامی دیگر را قبول ندارند و با پیروان تمام مذاهب اسلامی  مخالف اند؛ آنها آلت دست امپریالیسم و نظام سلطه هستند تا وجهه اسلام را مخدوش کرده و پروژه اسلام هراسی دشمنان را توسعه دهند.


مسؤول دفتر امور بین الملل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حرکت بیداری اسلامی را به برکت وجود پیامبر اکرم(ص) دانست و گفت: شرایط کنونی جهان اسلام فرصت خوبی است که کتابها و مقالات متعددی با بهره گیری از کلام و سیره نبی اکرم(ص) نوشته شود تا همه مسلمانان بتوانند بیش از پیش از این آموزه های ناب اسلامی استفاده کنند.


معاون ارتباطات و بین الملل جامعة المصطفی العالمیة با اشاره به این که کلام و سنت رسول خدا(ص) مورد پذیرش همه مسلمانان است، ابراز داشت: وجه مشترک بین تمام مسلمان ها وجود مقدس خاتم الانبیاء(ص) است و ما باید در این فرصت استثنایی از این مبداء الهی و روحانی برای همبستگی بیشتر استفاده کنیم.


حجت الاسلام حکیم الهی تقریب مذاهب را یکی از اصول مسلمانان دانست و گفت: این مسأله منافاتی با پایبندی بر سر اصول ندارد؛ همه مذاهب اسلامی اصول خاص خود را دارند و قرار نیست برای تقریب گروهی گروه دیگر را طرد کند و یا بپذیرد.

وی در تشریح هدف اصلی تقریب بین مذاهب اسلامی، اظهار کرد: باید وجوه مشترک تقویت شود و از آن برای ایستادگی در برابر دشمنان مشترک و نظام سلطه استفاده کنیم./928/ت302/ج

ارسال نظرات