۰۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۱۵۴۱۳۶

طلاب جوان با اصول مبانی مشاوره خانواده آشنا می شوند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی از برگزاری سلسله مباحث آشنایی طلاب جوان با اصول مبانی مشاوره خانواده در بهمن و اسفند ماه جاری خبر داد.
طلاب جوان با اصول مبانی مشاوره خانواده آشنا می شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید ابوالفضل موسوی، کارشناس مذهبی شب گذشته 4 بهمن در نشست هم اندیشی با مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به برگزاری دوره های اول و دوم سلسله مباحث توانمند سازی طلاب در بخش خانواده، دوره سوم این کارگاه ها نیز در 15 ساعت آموزشی در بهمن و اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

وی در ادامه هدف از برگزاری این دوره های آموزشی را برطرف سازی کمبود حوزه در تربیت نیروی متخصص در حوزه خانواده عنوان کرد و اظهار داشت: در تشکیل این هسته ها با توجه به توانمندسازی کارآمد و کاربردی مبلغان سوابق تحصیلی و سطح سواد طلاب مدنظر نیست و قدرت انتقال و علاقه مندی آنان به عنوان دو مولفه اصلی در جذب مبلغان حوزه خانواده موثر است.

کارشناس خانواده با بیان این که در تبلیغ اجتماعی مردم به دنبال دانش هستند و درواقع فضای تبلیغ عمومی در مساجد و حسینیه ها مانند دانشگاه نیست، تصریح کرد: در همین راستا اگر مبلغان حوزه خانواده به ابزار علم و دانش در این بخش مجهز نشوند و قدرت تکنولوژِی آنان در همین فضا تقویت نشود در واقع حوزه تبلیغ دچار بحران نشأت گرفته ازعدم تربیت مبلغان کارآمد می شود.

حجت الاسلام موسوی در ادامه به بیان چهار مولفه کاربردی و عملی برای مبلغان حوزه خانواده پرداخت و اظهار داشت: روان شناسی عمومی شامل روانشناسی زن و مرد، کودکان، سالمندان و آسیب دیده، کارکرد غذا در طبیعت، مدیریت روابط انسانی، تکنیک های مشاوره با چهار گروه کودکان، خانواده، جوانان و سالمندان از مهم ترین سرفصل های این دوره های آموزشی است که اگر طلاب ورود پیداکنند از تمام حوزه های مطالعاتی بی نیاز و درواقع در این حوزه صاحب تشخیص و رای می شوند.  

گفتنی، سلسله مباحث آشنایی طلاب با اصول مبانی مشاوره خانواده از جمله دوره های جدید آموزشی علمی، کاربردی مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به صورت عمومی و تخصصی در زمستان سال جاری است که تا پایان سال ادامه دارد/934/ پ203/ب

ارسال نظرات