۰۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۵۴۱۶۴
با حضور کارشناسان حوزوه و دانشگاه؛

جشنواره ملی حجاب، زینت آفرینش در بابل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ جشنواره ملی حجاب، زینت آفرینش امروز در بابل آغاز به کار کرد.
جشنواره حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، جشنواره ملی حجاب، زینت آفرینش امروز با حضور صاحب نظران حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل آغاز به کار کرد.

 

حجت الاسلام سید حسین ابراهیمیان، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های آزاد منطقه سه کشور در این همایش ملی با بیان این که این جشنواره با هدف شناخت و معرفت به این گوهر ارزشمند الهی به آحاد جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان برگزار شده است، گفت: نشر و تبلیغ فرهنگ حجاب و عفاف و نزدیک کردن چهره جامعه اسلامی به جامعه مدنی از جمله مهم ترین اهداف این همایش ملی است.

 

وی به محور فراخوان جشنواره اشاره کرد و افزود: محورهای فراخوان این همایش ملی در قالب های هنری، علمی و ادبی بوده است.

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های آزاد منطقه سه کشور از ارسال بیش از چهار هزار و 200 اثر علمی، هنری و ادبی از سوی 345 شهر کشور به دبیرخانه این جشنواره ملی خبر داد و خاطرنشان کرد: همه این آثار  با موضوع عفاف و حجاب از سوی کمیته داوران مورد بررسی قرار گرفت.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان ادامه داد: نخبگان، اندیشمندان و هنرمندان توجه ویژه ای به موضوع حجاب داشته و این فرضیه الهی با خلق آثار و ارسال به دبیرخانه ادای دین نموده اند.

 

وی با اشاره به این که در بخش مقاله و پژوهش از حدود دو هزار 200 آثار ارسالی 15 درصد مربوط به استادان حوزه و دانشگاه است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این 278 شاعر ارزشمند در توصیف حجاب با ارسال 400 قطعه شعر آثاری بدیع خلق کرده اند.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان همچنین از شرکت 220 نفر در بخش فضای مجازی جشنواره ملی حجاب خبر داد و گفت: در بخش تألیف نیز مؤلفان با ارسال 67 جلد کتاب با موضوع حجاب وعفاف در این جشنواره کشوری حضورفعال داشته اند.

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های آزاد منطقه سه کشور در ادامه سخنان خود همچنین از ارسال صد فیلم کوتاه، بلند و کلیپ با موضوع عفاف و حجاب به دبیرخانه این همایش ملی خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین در بخش داستان نویسی نیز 281 نفر به دبیرخانه این جشنواره آثاری قابل توجه ارسال کردند.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمیان در ادامه سخنان خود با بیان این که مسأله عفاف و حجاب از جمله نکات مشترک میان همه ادیان و مذاهب دینی است، خاطرنشان کرد: این موضوع تنها مختص اسلام نیست و در دیگر ادیان الهی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به این که چادر از قرون بسیار گذشته در ایران رواج داشته است، تصریح کرد: چادر در ایران به عنوان یک پوشش برتر همواره مورد توجه بوده است.

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های آزاد منطقه سه کشور با بیان این که پنج نوع حجاب تحمیلی، تقلیدی، تعلقی، مصلحتی و تعبدی وجود دارد، تصریح کرد: حجاب تعبدی به عنوان بالاترین نوع حجاب است که فرد با عقل و برهان آن را می پذیرد و نشان دهنده اوج بندگی فرد نسبت به خداوند متعال است./950/پ202/ب

ارسال نظرات