۰۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۱۵۴۱۷۵
به دلیل تبریک میلاد پیامبر؛

جلسه روز گذشته پارلمان کویت به جنجال کشیده شد

خبرگزاری رسا ـ جلسه روز گذشته پارلمان کویت به دلیل اعتراض شدید و درگیری نماینده وهابی با یکی از نمایندگان شیعه به دلیل عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن میلاد پیامبر اکرم(ص) به جنجال کشیده شد.
پارلمان کويت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سلفی‎گرایان کویت که درصدد تسلط بر نظام کنونی کویت هستند به شیوه‎های مختلف می کوشند تا بحران را در این کشور گسترش دهند.

 

آنان که از موفقیت چشمگیر شیعیان و راهیابی 39 نماینده شیعه به پارلمان به شدت خشمگین شده‎اند بارها و به بهانه‎های مختلف به درگیری با نمایندگان شیعه در پارلمان می پردازند.

 

این بار نیز تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت محمد مصطفی(ص) از سوی یکی از نمایندگان شیعه به اعتراض شدید نماینده وهابی و درگیری در صحن پارلمان منجر شد.

 

صالح عاشور از نمایندگان شیعه پارلمان کویت در جلسه روز گذشته، میلاد پیامبر اکرم(ص) را به مسلمانان سراسر جهان تبریک گفت که با واکنش خالد الشلیمی مواجه شد.

 

این نماینده وهابی به بهانه اینکه تبریک میلاد رسول اعظم(ص) یک بدعت است به فریاد و توهین به این نماینده شیعه و دولت کویت پرداخت.

 

صالح عاشور نیز در جواب این نماینده وهابی، گفت: میلاد رسول اکرم(ص) از سوی دولت کویت تعطیل رسمی اعلام شده است و تو این مسأله را بدعت می دانی؟ آیا در زمان پیامبر(ص) هواپیما یا مجلس وجود داشت؟ پس با این حساب اینها هم بدعت است.

 

وی ادامه داد: تو اگر تبریک گویی میلاد حضرت محمد(ص) را بدعت می دانی پس روز پنجشنبه( که در کویت تعطیل است) به پارلمان بیا.

 

الشلیمی که از جواب صالح عاشور به ستوه آمده بود، فریاد زد: بشین و با من صحبت نکن و دین را به ما یاد نده. سوء عدالت و فساد مالی و اداری در کشور بیداد می کند اما هیچ کس به دادگاه احضار نمی شود.

 

این جلسه به دلیل ادامه درگیری و فریادهای نماینده وهابی از سوی رییس پارلمان تعطیل شد.

 

این در حالی است که اهل سنت و شیعیان سراسر جهان از امروز که آغاز هفته وحدت است در شادی و سرور به سر می برند و جشن‎های بزرگی در کشورهای مختلف برگزار می شود.

 

اما وهابی‎ها که درصدد تاسیس اسلامی مخدوش و مغایر اسلام اصیل محمدی دارند به شیوه‎های مختلف می خواهند اسلام را مخدوش ساخته و دشمنی را میان شیعیان و اهل تسنن به وجود آورند./980/ب901/ک

ارسال نظرات