۰۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۱۵۴۲۱۵
مدیر کل فرهنگ و ارشاد قم:

قم پایگاه ارتباط دین و هنر شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به این‌که جایگاه اصلی ارتباط دین و هنر باید قم باشد، گفت: در این شهر کارشناسان دینی حضور دارند و این معارف باید از سوی هنرمندان به شهد نابی تبدیل شود.
سيد مرتضي اسماعيلي طبا مدير كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید مرتضی اسماعیلی طبا، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، چهارشنبه شب در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین که در اداره فرهنگ و ارشاد استان قم برگزار شد، گفت: این جشنواره مصداق بارزی از تبیین عملی رابطه دین و هنر است.

وی افزود: نماز یکی از ارکان دین است که در این جشنواره سعی در روایت کردن و به تصویر کشیدن آن داشته‌ایم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: نخستین هدف این جشنواره اشاعه و امر به معروف از طریق هنر در زمینه‌های فیلمنامه، عکس و هنر است.

وی با اشاره به این‌که جایگاه اصلی ارتباط دین و هنر باید قم باشد، ادامه داد: در این شهر کارشناسان دینی حضور دارند و این معارف باید از سوی هنرمندان به شهد نابی تبدیل شود.

اسماعیلی طبا تصریح کرد:  کسی که می‌خواهد در حوزه نماز و نیایش کار کند باید خود در این دو حوزه ورود پیدا کرده باشد.

وی ابراز داشت: دومین فلسفه این جشنواره ترغیب هنرمندان سراسر کشور به تبیین معارف به وسیله هنر است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به این‌که این جشنواره می‌تواند در زمینه تبیین معارف بسیار مفید باشد، گفت: یکی دیگر از اهداف این جشنواره شناسایی هنرمندان بااستعداد در این زمینه است.

وی ادامه داد:‌ این همایش ابتدا در استان مرکزی و سپس در قم برگزار شده است و امسال با رسیدن هزار و 541 اثر رشد 75 درصد در آثار رسیده به این جشنواره داشته‌ایم.

اسماعیلی طبا با اشاره به انتخاب داوران جشنواره نماز و نیایش، ابراز داشت: داوران این جشنواره از اساتید باتجربه و قوی تشکیل یافته است.

وی گفت: نمایشگاه عکس در  سینما وتوس به همراه نقد آثار رسیده برگزار شد، و کارگاه‌های آموزشی مانند فیلمنامه‌نویسی در این زمینه شکل گرفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به این‌که در بخش بین‌الملل چندین فیلم از سراسر کشور به این جشنواره ارسال شد، ابراز کرد: نمایش فیلم‌های بلند و تجلیل از شهریار بحرانی یکی دیگر از برنامه‌های این نشست است.

وی با اشاره به همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان قم با شبکه قرآن گفت: جشنواره سرودی بدون موسیقی با همکاری شبکه قرآن در آینده برگزار می‌شود.

اسماعیلی طبا افزود: ما نباید خود را در حوزه فیلم کوتاه محدود کنیم و امیدواریم در زمینه‌ فیلم بلند نیز اقدامات در خور توجهی صورت گیرد./914/پ202/پ

ارسال نظرات