۰۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۱۵۴۲۲۹

چند خبر کوتاه از استان تهران

خبرگزاری رسا ـ آزمون تخصصی غیر حضوری تفسیر جزء سی ام قرآن کریم، تأکیدامام جمعه رباط کریم بر ضرورت حمایت از جشنواره ورزشی دهه فجر، برگزاری 30 گفتمان دینی توسط تبلیغات اسلامی تهران و اعزام 150 مبلغ و مبلغه در سالروز آغاز ولایت امام زمان(عج) به اماکن تبلیغی شهرستان قدس از مهم ترین اخبار استان تهران است.
چند خبر کوتاه از استان تهران

آزمون تخصصی تفسیر جزء سی ام قرآن ویژه مبلغین برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،آزمون تخصصی دوره آموزشی غیرحضوری تفسیر جزء سی‌ام قرآن کریم ویژه مبلغین و مبلغات در شهرستان رباط کریم، به همت اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، این آزمون یکشنبه هجدهم بهمن‌ماه،ساعت ده تا دوازده در رباط کریم برگزار می‌شود که در آن مبلغان و مبلغات دینی شرکت خواهند کرد.

شایان ذکر است به شرکت کنندگان پس از دریافت نمره قبولی در آزمون گواهینامه پایان دوره اعطاء خواهد شد.

تأکیدامام جمعه رباط کریم بر ضرورت حمایت از جشنواره ورزشی دهه فجر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسینعلی محمدی نژاد، امام جمعه و رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان رباط کریم در دیدار با نژادفلاح، مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران که در دفتر امام جمعه صورت گرفت، با تأکید بر اهمیت ورزش و توجه ویژه مسؤولان نظام به نقش ورزش در سلامت خانواده‌ها و تأثیرات مثبت آن درمسائل اجتماعی اظهار داشت: توجه به ورزش شهرستان‌ها و علائق نسل جوان، یکی از نیازهای امروز برنامه‌ریزان کشور است و باید آن را مورد توجه جدی قرار دهند.   
وی با اشاره به برگزاری جشنواره ورزشی فجر، ادامه داد: اهداف این جشنواره ارزشمند است و باید از آن حمایت شود، به ویژه که بهانه آن پاسداشت سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است.

برگزاری 30 گفتمان دینی توسط تبلیغات اسلامی تهران

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران، همزمان با سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، 30 گفتمان دینی در سطح استان تهران برگزار می‌شود.

فاطمه محمدی فر، کارشناس فرهنگی و دبیر اجرایی گفتمان‌های دینی تبلیغات اسلامی تهران در این‌باره گفت: گفتمان‌های دینی «جوان و انقلاب اسلامی» با هماهنگی‌ها و بررسی‌های صورت گرفته و همکاری ادارات آموزش و پرورش مناطق تهران به اجرا در خواهد آمد.

محمدی فر، افزود: از آنجایی که آشنایی دانش آموزان با چگونگی شکل‌گیری انقلاب اسلامی و در نهایت پیروزی عظیم آن ضروری است، این گفتمان‌ها در سی مرکز آموزشی ویژه مقاطع راهنمایی و دبیرستان، با حضور اساتید و کارشناسان این حوزه برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی گفتمان‌های دینی، به استقبال مدارس و مراکز آموزشی از برگزاری گفتمان های دینی اشاره و خاطرنشان کرد: دبیرخانه گفتمان دینی، در تلاش است تا بتواند سهمیه اجرای این نشست ها را افزایش دهد.

گفتنی است گفتمان‌های دینی «جوان و انقلاب اسلامی» در دهه فجر از چهارشنبه یازدهم بهمن‌ماه تا دوشنبه 23 بهمن ماه به اجرا در می‌آید.

افتتاح جشنواره ورزشی دهه فجر دماوند

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران، در این برنامه که با حضور مسئولان و ورزشکاران شهرستان دماوند برگزار شد، حجت الاسلام محسن کرمانی، رئیس تبلیغات اسلامی دماوند با گرامیداشت هفته وحدت بیان کرد: شهرستان دماوند در بخش توسعه ورزش دارای پتانسیل‌های بسیاری است که با وجود جوانان و ورزشکاران فعال منطقه امید می‌رود بیش از این به ورزش توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: ورزش به جوانان جهت می‌دهد و آنان را از هرگونه کج روی‌ها دور می‌کند که در این میان توجه و توسعه ورزش می‌تواند در کاهش معضلات اجتماعی موثر باشد.

کرمانی ادامه داد: نبود امکانات کافی در منطقه با وجود سرریز جمعیت به سمت شرق استان تهران ما را بر آن می‌دارد تا به توسعه بخش ورزشی بیش از این توجه کنیم.

رئیس تبلیغات اسلامی دماوند به توسعه ورزش قهرمانی در منطقه اشاره کرد و گفت: وجود قهرمانانی در شهرستان دماوند که مقام های ارزشمندی را در استان، کشور و حتی آسیا کسب کرده‌اند نقطه عطفی است که باید برای تقویت آن بیشتر کوشید.

کرمانی در پایان گفت: ورزشکاران ما باید علاوه بر پیگیری ورزش قهرمانی در جهت رسیدن به منش پهلوانی نیز تلاش کنند.

گفتنی است این نشست پنجم بهمن در سالن ورزشی شهدای شهرستان دماوند برگزار شد.

اعزام 150 مبلغ و مبلغه در سالروز آغاز ولایت امام زمان (عج) در شهرستان قدس

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران، حجت الاسلام صدقعلی جلیل زاده، سرپرست تبلیغات اسلامی شهر قدس، از اعزام 150 نفر از مبلغین و مبلغات این شهرستان به مراکز تبلیغی خبر داد و افزود: بمناسبت فرارسیدن هفته امامت و ولایت امام عصر مهدی موعود(عج)، واحد اعزام مبلغ اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قدس150 مبلغ و مبلغه توانمند و مجرب این اداره را به مساجد، حسینیه ها، مدارس، ادارات، مراکز آموزشی و مراکز تبلیغی این شهرستان اعزام کرد.

لازم به ذکر است در مدارس، مساجد و مراکز مذهبی برنامه‌هایی از قبیل اجرای سرود، سخنرانی، مدیحه سرایی، اجرای مسابقه فرهنگی و شعر همراه با اعطای جوایزی به منتخبین برگزارشد.

گفتنی است، این اعزام از دوم بهمن‌ماه همزمان با سالروز آغاز زعامت امام عصر(عج) صورت گرفت./957/د101/ص

ارسال نظرات