۰۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۱۵۴۲۳۳
رییس جمهور:

درگیری‌های امروز عالم بشریت نتیجه عدم اعتصام به حبل‌الله است

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: سرلوحه دعوت و پیام انقلاب اسلامی برای همه بشریت این است که انسانها همه باید عزیز باشند همه باید باکرامت زندگی کنند و ظلم ریشه‌کن شود و پرچم توحید لا اله الا الله و محمد رسول الله در فراز عالم به اهتزاز در آید.
اختتاميه اولين دوره مسابقات بين المللي قرآن نيروهاي مسلح کشورهاي اسلامي اختتاميه اولين دوره مسابقات بين المللي قرآن نيروهاي مسلح کشورهاي اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا، دکتر محمود احمدی نژاد روز پنج‌شنبه با حضور در سالن همایش‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در اولین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم نیروهای مسلح کشورهای اسلامی، با اشاره به اینکه انسان برای دستیابی به سعادت و کمال و جاودانگی خلق شده است، گفت:‌ انسان باید تجلی اتم و اکمل خدا شود، و می‌تواند تا مرزهای خلیفه‌اللهی پیش رفته و به جایی برسد که چشم، اندیشه، اخلاق، نگاه و عمل او الهی شود.

 

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه انسان برای نیل به قله‌های سعادت نیازمند دو بال و دو جلوه از یک حقیقت یعنی قرآن و انسان کامل است، اظهار داشت: قرآن نازل حقایق عالم هستی است و همه حقایق هستی در قرآن نهفته است.

 

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه عظیم‌ترین و صریح ترین حقایق عالم هستی قرآن است، خاطر نشان کرد: عظمت و شرافت قرآن را از جهات گوناگون می‌توان برشمرد؛ اول اینکه قرآن از ناحیه خدای حکیم و عظیم نازل شده بنابراین سراسر قرآن علم و حکمت است. چون از ناحیه خدای علیم و حکیم آمده است.

 

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه جایگاه قرآن بسیار رفیع است، اظهار داشت: جایگاه قرآن نزد خدا بسیار بالاست، قرآن کتابی است که خدای متعال ولی و حافظ آن است و اینقدر عظمت و شرف دارد که خدا ولی اوست و جایگاه او را بیان و تبیین می‌کند.

 

رییس‌جمهور اظهار داشت: شرافت دیگر قرآن ظرف زمانی نزول قرآن است چرا که قرآن در شب قدر که بهترین زمان و بهترین شب‌هاست نازل شده اس.‌ سرچشمه عزت و سرچشمه علم و رأفت است.

 

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه شرف دیگر قرآن محل نزول آن است، تصریح کرد، محل نزول قرآن قلب پیامبر عظیم‌الشأن اسلام است، ظرفی که عظیم‌ترین، شریف‌ترین ظرف‌هاست.

 

رییس‌جمهور گفت خداوند قرآن را در قلب نورانی پیامبر نازل کرد، قرآن بزرگترین هدیه الهی است که از ناحیه اکمل و اشرف مخلوقات عالم یعنی پیامبر اسلام(ص) نازل گردیده است. پیامبری که عقل کل و سراج مبین و خاتم مرسلین و محبوبه خدای متعال است.

 

دکتر احمدی‌نژادبا اشاره به اینکه انسان برای دستیابی به سعادت و برپایی جامعه‌ای عالی نیازمند قرآن است، خاطر نشان کرد: قرآن راهنما خط راه و برنامه عمل است که از ناحیه خدا به واسطه بهترین خلق خدا آورده شده است.

 

رییس جمهور با طرح این سوال که آیا قرآن به تنهایی کافی است اظهار داشت: پاسخ ساده و روشن است انسان ها به قدر وسع و ظرفیت خود از قرآن دریافت می کنند و دریافت ها متفاوت است، انسان برای دستیابی به کمال به همان اندازه از حقیقت قرآن دریافت می کند.

 

وی با بیان اینکه نوع انسان ها ناقص هستند، چون دریافت ها ناقص است در نتیجه اختلاف ایجاد می شود، گفت: یک رژیم صهیونیستی بر منطقه مسلمانان با فریبکاری و دروغ و کشتار بر مسلمانان تحمیل می شود و مسلمانان در برخورد با او و در دفاع از کیان خود دچار تشتت می شوند، هر کدام با توجیه و تعبیری از قرآن و یا با تمسک به آیه ای از قرآن، بنابراین قرآن به تنهایی نمی تواند نه اینکه قرآن نمی تواند انسان نمی تواند با تمسک تنها به قرآن به قله های کمال برسد .

 

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه انسان بدون نقص انسانی است که حقیقت قرآن را آنگونه که هست دریافت می‌کند، گفت: انسان با تمسک تنها به قرآن نمی‌تواند به قله‌های کمال دست یابد بلکه نیازمند، عامل دوم یعنی انسان کامل نیز می‌باشد.

 

رییس‌جمهور افزود: وجود پیامبر عزیز اسلام به عنوان انسان کامل می‌تواند راهنمای انسان باشد پیامبر و قرآن عین هم هستند، پیامبر تجسم قرآن و جاری قرآن در زندگی انسان است. خداوند ویژگی‌هایی که برای قرآن عنوان می‌کند، برای پیامبر نیز عنوان می‌کند.

 

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه همه حقایق عالم در کتاب مبین است و پیامبر اسلام(ص) تجسم این کتاب می‌باشد، اظهار داشت: کسی که از پیامبر تبعیت کند از خدا تبعیت کرده یعنی در مسیر قرآن است.

 

رییس‌جمهور پیامبر را عینیت قرآن عنوان کرد و گفت: پیامبر و قرآن هر دو جلوه‌های صرات مستقیم هستند و از یکدیگر جدانشدنی‌ هستند.

 

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه حبل‌الله چیست و کیست؟ گفت: اگر "قرآن" به تنهایی حبل الله می‌بود امروز مومنین و مسلمانان دچار اختلاف نبودند حبل‌الله حقیقت دیگری از عینیت قرآن است و برای شناخت آن نیازمند مفسر حقیقی قرآن هستیم.

 

رییس‌جمهور افزود: کسی می‌تواند حقیقت را به انسان‌ها نشان دهد و قسط و عدل را برپا کند که خودش تجسم عدالت و قسط باشد و امروز جهان نیازمند عدالت و توحید، وحدت و ریشه‌کنی ظلم و تبعیض بی‌عدالتی است.

 

وی با بیان اینکه امروز نیازمند وحدت هستیم و باید حول عینت قرآن به وحدت دستیابیم گفت: چه کسی غیر از انسان کامل می‌تواند محور پاسخگویی به این نیاز باشد .

 

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه دستیابی به وحدت باید حول قرآن، ‌عینیت و تجسم قرآن یعنی انسان کامل باشد، گفت: وظیفه تبیین قرآن با انسان کامل است، اگر غیر از پیامبر و انسان کامل کس دیگری قرآن را تبیین کند، نتیجه آن 1400 سال اختلاف می شود.

 

رییس‌جمهور با اشاره به حدیث ثقلین گفت: در این حدیث، قرآن و انسان معصوم کامل قابل تفکیک از یکدیگر نیستند چرا که هر دو منشأ وحدت و یکی هستند، امام مبین تجسم قرآن است که با سیره و بیان خود قرآن را عینیت می‌بخشد و صراط مستقیم را به انسان‌ها نشان می‌دهد و ما نیازمند عینیت صراط مستقیم در زندگی خود هستیم.

 

دکتر احمدی‌نژاد در ادامه افزود: اختلاف و درگیری‌های امروز عالم بشریت بخاطر عدم اعتصام به حبل‌الله است.

 

رییس‌جمهور گفت: قرآن شناسی بدون امام‌شناسی محال و نشدنی است، جدا کردن مسلمانان به عنوان شیعه و سنی ساخته شیطان است قرآن، خدا و پیامبر و راه پیامبر یکی است و پیامبر، قرآن و ذریه حضرت رسول متعلق به همه بشریت و ادیان مختلف هستند و برای هدایت همه و قیام برای رسیدن به قسط و عدل آمدند.

 

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه تلاوت قرآن بدون تدبر در قرآن فایده ندارد، افزود: قرائت و تدبر در قرآن اگر انسان را به انسان کامل نزدیک ن‌کند، مثل آن مسلمانی است که بمب به خود بسته و با شعار الله‌اکبر مسلمانان دیگر را می‌کشد چرا که آن تلاوت و تدبر آن فرد را به حقیقت نزدیک نکرده بلکه از حقیقت دور کرده است.

 

رییس‌جمهور افزود: برخی گمان می‌کنند ظاهر عبادت سازنده است ولی شیطان 7 هزار سال عبادت کرد اما باطن عبادت آن درست نبود چرا که باطن تلاوت و عبادت امام و انسان کامل است او را باید شناخت و نیاز امروز جامعه بشری هم همین است.

 

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه در دنیای امروز بسیاری از حکومت‌ها اعلام می‌کنند که می‌خواهند حق بشر را به او برگردانند و دموکراسی ایجاد کنند، اما آنها به عناصر ضد آزادی و کرامت و عدالت تبدیل شدند چون خود ناقض همه اینها بودند، اظهار داشت: برای دنیای امروز دنیای امروز نیازمند انسان کاملی شبیه به پیامبر اکرم (ص) است که عین قرآن و عدالت و حکمت باشد.

 

رییس‌جمهور ادامه داد: انسان در زندگی خود در این دنیا بدنبال رسیدن به دو هدف است قرب الهی و کمال و اقامه عدل یعنی سعادت این دنیا که هر دو نیازمند امام عادل هستند که عین عدل، توحید و پاکی است.

 

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه نیاز دنیای امروز به قرآن و حقیقت قرآن است، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی با همه عظمت خود برپا شده تا جهان را به این دو حقیقت دعوت کند.

 

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه سرلوحه دعوت و پیام انقلاب اسلامی دعوت به راه پیامبر و قرآن و انسان کامل بوده است، افزود: هرگز در مرام انقلاب اسلامی و رهبری عظیم‌الشأن ایران یک سر سوزن نگاه به اموال، سرزمین و عزت دیگران وجود ندارد و ایرانیان همیشه برای همه بشریت خیر و عزت و عدالت خواستار بودند.

 

دکتر احمدی‌نژاد اظهار داشت: اصل پیام انقلاب برای همه بشریت این است که انسانها همه باید عزیز باشند همه باید باکرامت زندگی کنند و ظلم ریشه‌کن شود پرچم توحید لا اله الا الله و محمد رسول الله در فراز عالم به اهتزاز در آید و این موضوع متعلق به همه بشریت است و برای عده خاصی نیست و وسیله‌ای برای سلطه بر دیگران و ابزاری برای ایجاد اختلاف بین ملت‌ها هم نیست.

 

رییس‌جمهور در ادامه اظهار داشت: همه هنر، تمرکز و طراحی و مکر شیطان بر این است که اندیشه و دل انسان‌ها را از دو حقیقت قرآن و امام و قرآن و انسان کامل دور کند چرا که جهان نیازمند کسی است که از جنس پیامبر بوده که او محور همه بشریت است و شیطان قصد دارد انسان را از این دو حقیقت دور کند و در مسیر شیطانی خود قرار می‌دهد و کسی که در مسیر قرآن و انسان کامل نباشد فرقی نمی‌کند که این انسان‌ها در مسیر طواف خانه خدا و یا میکده باشند.

 

دکتر احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مقام اهمیت نیروهای مسلح اظهار داشت: نیروهای مسلح انسان‌هایی هستند که حافظ کرامت، حیثیت، جان، ناموس، عزت و موجودیت مردم هستند، مقام شریفی دارند و عضویت در این نیروها مانند سایر مشاغل نیست بلکه موجب عزت ، امنیت و سرافرازی است.

 

رییس‌جمهور با بیان اینکه در کشورهایی که مردمانش مؤمن و عاشق پیامبر و آل پیامبر هستند، ‌عضویت نیروهای مسلح در این کشورها یک افتخار بزرگ است، افزود: افتخار دوم شما مأنوس بودن با قرآن است که در قرآن تأمل و تدبر می‌کنید و این یک لطف کم‌نظیر الهی است و باید توجه داشته باشید که قرآن دل‌ها، قدم‌ها و اندیشه ها را با یکدیگر متحد می کند و همه ما را در صراط مستقیم الهی قرار می دهد.

 

دکتر احمدی‌نژاد در ادامه اظهار داشت: به زودی فاصله‌ها و مرزها بین مؤمنین و مسلمانان برداشته خواهد شد و دست‌ها به هم گره خواهد خورد و همه به عنوان یک امت واحد با رهبری واحده به اهداف اصلی آفرینش خواهیم رسید.

 

رییس‌جمهور تاکید کرد: همه ما با هم یک ماموریت مشترک داریم و در یک سنگر قرار داریم و باید برای استقرار توحید و عدالت در جهان حرکت کنیم ، به فضل الهی به نتیجه خواهیم رسید.

 

دکتر احمدی نژاد در پایان سخنانش از طراحان و برگزار کنندگان مسابقات قرآنی نیروهای مسلح کشورهای اسلامی از جمله نمایندگی مقام معظم رهبری در سپاه پاسداران و دیگر مسوولان سپاه تقدیر و تشکر کرد.

 

رییس جمهور همچنین در آغاز این مراسم از تعدادی از قاریان و حافظان قرآن با اهداء لوح تجلیل کرد./924/د102/ج

ارسال نظرات