۰۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۱۵۴۲۴۴
آیت الله اراکی:

وجوه اختلافی مسلمانان در برابر نقاط مشترک بسیار ناچیز است

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل مجمع تقریب مذاهب وجوه مشترک میان مسلمانان را بسیار بیش از نقاط اختلاف دانست و گفت: برای حل اختلافات ناچیز می توانیم به قرآن و سنت پیامبر اعظم(ص) که مورد پذیرش همگان است رجوع کنیم.
حجت‌الاسلام والمسلمين محسن اراکي آيت الله محسن اراکي

آیت الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر وجود وحدت گسترده در میان مسلمانان جهان، اظهار داشت: ما مسلمانان در بخش های اندکی اختلاف داریم و در اعظم مسائل باهم یک نظر هستیم.


وی اعتقاد به رسول اعظم(ص)، قرآن کریم، محوریت کتاب و سنت را از اعتقادات اساسی و مشترک بین همه مسلمانان دانست و گفت: بر این اساس می توانیم کارها و فعالیت های گسترده ای را به شکل مشترک انجام دهیم و حتی در آن مسائلی که اختلاف داریم نیز به این منابع مشترک رجوع کنیم.


دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی افزود: اگر ما برگردیم به همین منابع می توانیم محدوده اختلافات را مشخص کنیم و زمانی که این مرزها مشخص شود خواهیم دید که این نقاط اختلاف کمتر از پنج درصد است.


آیت الله اراکی ضمن تأکید بر این که ایستادگی بر اصول با وحدت بین مسلمانان در تضاد نیست، اظهار داشت: حفظ اصول یعنی هرکسی به آنچه معتقد است عمل کند و این منافاتی با همکاری در بخش های مشترک ندارد.


وی در تشریح وظایف جهان اسلام برای مقابله با ترورها و جنایات وهابیت، گفت: یک سری اقدامات امنیتی باید انجام گیرد که این مسؤولیت حکومت ها است و همچنین باید اقدامات تبیینی و ارشادی نیز برای توقف این جنایات انجام دهیم.


دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی به نقش حساس و مهم مراکز فرهنگی، علمای اسلام، نخبگان و رسانه ها برای توقف اقدامات تروریستی وهابیت اشاره کرد و ابراز داشت: معتقدیم که اگر اینها وظیفه ارشادی خود را به خوبی انجام دهند می توانیم در این عرصه بسیار موفق باشیم./928/ت302/ج

ارسال نظرات