۰۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۵۴۲۶۶
امام جمعه مشهد:

وهابیت به معنای واقعی کلمه مزدور استکبار است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد مقدس وهابیت را مزدور تمام عیار استکبار جهانی دانست و گفت: شیعه هراسی همواره یک ابزار محکم در دست دشمنان اسلام بوده و هست و امروز ایران اسلامی نیز به عنوان مرکز تشیع، به این ابزار، ضمیمه شده است.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به ایام هفته میلاد پیامبر اسلام(ص) و هفته وحدت، اظهار داشت: وحدت میان فرق و جوامع اسلامی در این زمان بیش از هر زمان دیگر ضرورت دارد.

محور اصلی بیداری اسلامی وحدت مسلمانان است

وی افزود: محور اصلی بیداری های اخیر امت اسلامی که سیلی محکمی به گوش استکبار جهانی نواخت، وحدت مسلمانان است؛ وحدت اسلامی، سبب توجه به تجربیات انقلاب اسلامی و بیداری در همه کشورها شده است.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: دشمن امروز دو مسأله براندازی اسلام و شخص پیامبر(ص) و هویت و عظمت ایشان را هدف قرار داده است.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به اهانت های شیطانی به پیامبراسلام(ص) از سوی استکبار جهانی، ابراز داشت: دشمنان از دشمنی مستقیم با ما دست برداشته و به دشمنی مستقیم با حضرت رسول اکرم(ص) روی آورده اند و برای تحقق این مسأله، وحدت مسلمین را نشانه گرفته اند. 

شیعه هراسی ابزار همیشگی دشمن برای تفرقه میان مسلمین است

وی گفت: دشمن برای اجرای این شگرد شوم، دست به دو حرکت زده است؛ نخست، شیعه هراسی و ایران هراسی که از ابزارهای شیطانی سابق مستکبران از زمان بنی امیه و بنی عباس بوده است. بنی عباس وقتی می دیدند سرکوبگری شان نسبت به اهل بیت(ع) با اعتراض امت اسلام روبه رو می شود، برای توجیه سرکوبی اهل بیت و جنایات خود، شیعه هراسی را مطرح می کردند.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: شیعه هراسی همواره یک ابزار محکم در دست دشمنان اسلام بوده و هست و امروز ایران اسلامی نیز به عنوان مرکز تشیع، به این ابزار، ضمیمه شده است.  

 وهابیت مزدور به تمام معنا برای استکبار است

آیت الله علم الهدی با بیان این که تفاوت میان شیعه و سنی از نظر اعتقادات، کمتر از اختلاف فقهی میان فرقه های اهل تسنن با یکدیگر است، خاطرنشان کرد: دشمن در دومین حرکت برای مبارزه با وحدت مسلمانان، وهابیت را به عنوان عامل اجرایی و نظامی در امت اسلام ایجاد کرده و با اتخاذ موضعی دوگانه در برابر آن، هم خود و هم وهابیت را رسوا کرده است.

آمریکا در افغانستان با القاعده می جنگد و در سوریه این گروه را حمایت می کند

وی وهابیت را یک مزدور به تمام معنا برای استکبار خواند و افزود: اگر استکبار جهانی به نام مبارزه با القاعده وارد افغانستان شده و واقعا با آن مبارزه می کند، چرا همین گروه را در سوریه برای قتل عام مسلمانان استخدام کرده است؟

وی با اشاره به بیداری دنیای اسلام و جوانان مسلمان نسبت به توطئه های دشمن، از علمای اهل تسنن خواست تا نسبت به سفرهای طلاب جوان خود به کشورهایی همجوار حساسیت بیشتری داشته باشند چرا که آنان در این سفرها تحت آموزش گروه های وهابی قرار گرفته و پس از بازگشت به کشور به جان هموطنان خود می افتند.

نوسان قیمت ها به تحریم های خارجی و نابسامانی های مدیریت دولتی ربطی ندارد

امام جمعه مشهد در ادامه تشکیل جلسات مشترک مجلس و دولت برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را نماد یک وحدت ارزشمند دانست و گفت: این نابسامانی های معیشتی و نوسان نرخ ها، بزرگ ترین آفت اضطراب آفرین برای مردم و خصوصا قشر آسیب پذیر است که دولت با کمک مردم باید جلوی آن را بگیرد چرا که این مسأله ناشی از نوسان نرخ ارز است و به تحریم های خارجی و نابسامانی های مدیریت دولتی ربطی ندارد.  

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: عده ای سرمایه دار بی رحم با وارد کردن خودرو و لوازم لوکس و فروش آن با سود 300درصدی به نوسان نرخ ارز را دامن می زنند. دزدتر و جانی تر از این افراد ناپاک پول پرست که در موقعیتی که دشمن جان و مال مردم را هدف گرفته است، به خاطر کسب سود بیشتر مردم را ملعبه دست خود می کنند، در نسل بشر وجود ندارد.

وی خطاب به ملت ایران یادآور شد: شما مردم وفادار، در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در هر یک از مشکلات در کنار مسؤولان ایستاده و همکاری کرده اید تا آن مشکل رفع شود در این مسأله نیز باید به میدان بیایید، ناپاکان و دزدان را شناسایی کنید.

وی تأکید کرد: بسیج و قوه قضائیه نیز برای شناسایی ریشه های نوسان نرخ ارز با کمال قاطعیت وارد میدان شوند.

امام جمعه مشهد در خطبه نخست نماز جمعه نیز با اشاره به آیه نهم سوره جمعه، نمازگزاران جمعه را جلوه دلدادگان خدا و حزب الله دانست و گفت: نماز جمعه، فریضه عظیمی است که نشانه وابستگی و دلدادگی مردم به خداوند است./930/پ201/ج

 

ارسال نظرات