۰۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۵۴۳۳۵
امام جمعه اردبیل:

همه احکام اسلامی مصداقی از عقلانیت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین عاملی با تأکید بر این‌که ضرورت وحدت از دیدگاه اسلام امری مسلم است، گفت: تمام احکام اسلامی مصداقی از عقلانیت است.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در جمع اهالی شیعه و اهل سنت منطقه عنبران این استان با تأکید بر این‌که وجود مبارک پیامبر اسلام(ص) بزرگترین ظرفیت برای تحقق وحدت میان امت اسلامی است، اظهار داشت: تفرقه‌افکنی از مهم ترین توطئه‌های دیرین کفار علیه مسلمانان بوده است.

 

وی با اشاره به این‌که دشمن با راه اندازی اختلافات مذهبی میان مسلمانان به دنبال مقابله با تعالی ممالک اسلامی است، خاطرنشان کرد: ضرورت وحدت از دیدگاه اسلام امری مسلم است، چراکه تمام احکام اسلامی مصداقی از عقلانیت محسوب می شود، از این رو همگان برای حفظ وحدت و همگرایی باید تلاش شود.

 

امام جمعه اردبیل خواستار پرهیز از جزئی‌نگری نسبت به مقوله وحدت شد و تصریح کرد: هم شیعه و هم اهل سنت رسالت خطیری در تحقق وحدت اصیل اسلامی بر عهده دارد، حقیقت آن است که ما هیچ وقت وهابیت را از برادران اهل سنت نمی دانیم و از اهل سنت منطقه هم می خواهیم که اجازه ندهند وهابیت برای آنها سخنگو باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با تأکید بر این‌که دشمنان با شکست مقابل منطق شیعه رو به حمایت از فرقه‌های ضاله و افراطی آورده‌اند، گفت: وهابیت با خونریزی‌ها و ترور کردن‌ها به دنبال خدشه‌دار کردن چهره منور پیامبر اکرم(ص) است، غافل از این‌که همه ساله شاهد گسترش گرایش مردم جهان به اسلام و تشیع هستیم.

 

وی گفت: افکاری که علیه دین و برای تخریب و تضعیف همدلی میان شیعه و سنی از رسانه های بیگانه تبلیغ و از سوی وهابیت ترویج داده می شود، همه هدف‌دار است، باید آگاه بود و نسبت به رسالت جهانی پیامبر اسلام شناخت داشت، همچنان که رسول الله(ص) خانواده واحد جهانی را بنیانگذاری کرده و مسلمانان برادر دینی هم معرفی شده اند، وظیفه داریم دین خود را نسبت به اسلام ادا کنیم.

 

نماینده خبرگان رهبری بد‌اخلاقی، بی‌عفتی و بی‌احترامی در جامعه بشری را نماد دوری از عقل، منطق و اخلاق دانست و گفت: یکی از سیره قابل اتکای پیامبر نور و رحمت دوری از تشریفات، زینت و اسراف است، امروز اگر جامعه راهی خلاف این را در پیش گرفته، با انحرافات عدیده‌ای رو به رو خواهد شد.

 

وی با اشاره به این‌که عقلانیت در جای جای سیره و زندگی پیامبر اسلام موج می‌زند، گفت: پیامبر اسلام(ص) با مدارا و اخلاق حسنه دوست و دشمن را جذب اسلام کرد، امروز نیز اگر خود را دوستدار آن حضرت می دانیم، بایستی سیره جر سیره نبوی نداشته باشیم./935/پ203/ب

ارسال نظرات