۰۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۱۵۴۳۴۹
آیت الله طبرسی:

700 خطبه نماز جمعه کشور خنثی کننده توطئه‎های دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که در حال حاضر نماز عبادی و سیاسی جمعه در 700 شهر کشور اقامه می شود، خاطرنشان کرد: این خطبه ها خنثی کننده توطئه های شوم دشمنان هستند.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران روز گذشته در مراسم معارفه امام جمعه جدید کیاسر با اشاره به این که امروز ایران اسلامی با پتانسیلی که دارد به عنوان الگو کشورهای اسلامی جای خود را در جهان اسلام پیدا کرده است، گفت: امیدوارم با بیش از یک میلیارد مسلمانی که در جهان داریم بتوانیم اتحاد جماهیر اسلامی را تشکیل دهیم.

 

وی با بیان این که تشکیل این اتحادیه جماهیر اسلامی زمینه ساز تقویت جایگاه جهان اسلام در عرصه جهانی خواهد شد، افزود: ملت ها می توانند در زیر چتر اسلام ناب زندگی آرامی داشته باشند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مقتدر در عرصه جهانی مورد توجه هستند، خاطرنشان کرد: نظام سلطه از نقش ایران اسلامی در عرصه بین المللی هراسان است.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که انقلاب اسلامی همه دنیا را مبهوت عظمت خود کرد، ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با ورود به عرصه جهانی تفکر جدیدی را به دنیا معرفی کرد.

 

امام جمعه ساری با اشاره به این که تفکر اسلامی نهضت امام راحل ملت های دنیا را بیدار کرد، خاطرنشان کرد: امروز این تفکر ناب به عنوان یک  اندیشه ارزشمند در میان کشورهای دنیا نهادینه شده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت نماز جمعه گفت: این نماز عبادی سیاسی به عنوان یکی از رویش های انقلاب اسلامی همواره با حضور گسترده ملت ایران همواره بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که ذکر خداوند متعال گنج نهفته ای بود که امام راحل به انقلاب آورده است، خاطرنشان کرد: این گنج همان ذکری است که پیامبر گرامی اسلامی در برپایی نخستین نماز جمعه به کار بردند.

 

امام جمعه ساری با تأکید براین که امروز همه ما باید قدردان نعمت نماز جمعه باشیم، ادامه داد: نماز عبادی و سیاسی جمعه هر هفته بسیاری از توطئه های دشمنان خنثی می کند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که در حال حاضر نماز عبادی و سیاسی جمعه در 700 شهر کشور اقامه می شود، خاطرنشان کرد: این خطبه ها خنثی کننده توطئه های دشمنان هستند.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که ائمه جمعه توطئه های یک هفته ای دشمنان را در خطبه های نماز جمعه خنثی می کنند، ادامه داد: رسانه های غربی توجه ویژه ای به خطبه های نماز جمعه کشورمان دارند.

 

حجت الاسلام محمد انتظاری، مسؤول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران نیز در این مراسم با توجه به اهمیت و جایگاه نماز جمعه گفت: ما هر چقدر در خصوص اهمیت و جایگاه نماز جمعه بگوییم کم گفتیم چرا که نماز جمعه نماز وحدت، یکدلی و صفا و صمیمیت بین مسلمانان است.

 

حجت الاسلام انتظاری با بیان این که در حال حاضر 37 امام جمعه در شهرهای مختلف مازندران هر هفته نماز عبادی سیاسی جمعه را با حضور گسترده مردم اقامه می کنند، تصریح کرد: امروز نماز جمعه مهم ترین سنگر دفاع از ارزش های ناب اسلامی و انقلابی است.

 

وی حرکت در مسیر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، تقویت وحدت و همدلی در جامعه و همچنین بیان مشکلات و مسائل مربوط به مردم را محور سخنان ائمه جمعه در تریبون های نماز جمعه دانست و خاطرنشان کرد: امامان جمعه در هر شهری پدران معنوی مردم به شمار می روند که از جایگاه بسیار خوبی در میان مردم برخوردار هستند.

 

حجت الاسلام انتظاری ائمه جمعه و عالمان را قوی‌ترین پشتوانه دولت و مدیریت در کشور و به ویژه استان مازندران دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم در سایه‌سار ولایت رهبر معظم انقلاب بتوانیم به وظیفه خود به درستی عمل کنیم.

 

سرپرست شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران نماز جمعه را یکی از رویش های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و یادگار امام راحل دانست و تصریح کرد: برپایی نماز جمعه نشان از همدلی و وحدت رویه مردم ایران است./950/پ202/ب

ارسال نظرات