۰۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۱:۱۸
کد خبر: ۱۵۴۴۲۲
نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت:

شخصیت آیت‌الله تسخیری با گذشت زمان تغییر نکرده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت گفت: تقوا، ورع، اخلاق و آینده‌نگری از جمله ویژگی‌های آیت‌الله تسخیری است و وی به افکار و اندیشه‌های امام(ره) و رهبری و تقریب بین مذاهب اسلامی باور دارد.
حجت الاسلام سيد علي قاضي عسکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی عسکر، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، در همایش بین‌المللی نکوداشت آیت‎‌الله تسخیری ابراز داشت: معمولا کمتر عالمانی هستند که از جامعیت و کاملیت برخوردار باشند اما آیت‌الله تسخیری جامعیت علمی دارد و با بهره‌گیری از شهید آیت‌الله صدر با مسائل حکومتی و مسائل روز آشنا هستند.

وی آیت‌الله تسخیری را روشن‌فکر دینی و معتقد به اسلام عنوان کرد و با بیان این‌که وی در علوم فقه، فلسفه، تفسیر و اقتصاد تبحر دارد، گفت: شهید مطهری برای آیت‌الله تسخیری احترام خاصی قائل بود و آیت‌الله تسخیری با آن جامعیت علمی وقتی با طلاب دیدار می‌کرد بسیار متواضع بود.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت آیت‌الله تسخیری را طرفدار اسلام اعتدالی توصیف کرد و بیان داشت: من آیت‌الله تسخیری را مدت‌ها است که می‌شناسم اما شخصیت وی درطول زمان تغییر نکرده‌است.

 حجت‌الاسلام قاضی عسکر اظهار داشت: آنچه آیت‌الله تسخیری بدان می‌اندیشد کار است، وی وقتی به‌عنوان معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری انتخاب شد، مفید و منشأ اثر بود.

وی اضافه کرد: آیت‌الله تسخیری شخصیت مبتکر و خلاقی دارد و همه به وی عشق پایدار می‌ورزند و هرکجا می‌رفتیم، شخصیت‌های جهان اسلام مانند پروانه گرد او می‌آمدند و وی ساعت‌ها با آنها صحبت می‌کرد و درطول چهل سال هیچ‌گاه در او خستگی ندیدم و همیشه کوشا و فعال بوده ‌است.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت کم‌خطا یا بی‌خطا بودن در همایش‌های بین‌المللی را از دیگر ویژگی‌های آیت‌الله تسخیری دانست و گفت: در یکی از همایش‌ها یکی از عالمان قم به‌همراه آیت‌الله تسخیری می‌رود و وقتی شروع به سخنرانی می‌کند، حاضران اعتراض می‌کنند درحالی که مقالات آیت‌‎الله تسخیری در کتاب‌‎های همایش‌‎ها چاپ شده‌است.

حجت‌الاسلام قاضی عسکر تصریح کرد: تقوا، ورع، اخلاق و آینده‌نگری ازجمله ویژگی‌های آیت‌الله تسخیری است و وی به افکار و اندیشه‌های امام(ره) و رهبری و تقریب بین مذاهب اسلامی باور دارد و عاشق دعوت امت اسلامی است./956/پ203/ج

ارسال نظرات