۰۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۲:۱۱
کد خبر: ۱۵۴۴۲۶
امام جمعه سمنان:

وهابیت نوکر استکبار و آمریکا است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان سمنان وحدت را یک از اصول مورد تأکید خدا، پیامبر(ص)، ائمه اطهار(ع) و رهبران دینی دانست و گفت: قرآن مسلمانان را بارها به این مسأله مهم دینی دعوت کرده است.
شاهچراغي نماينده ولي فقيه در استان سمنان حجت الاسلام و المسلمين شاهچراغي، نماينده ولي فقيه در استان سمنان

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم پیرامون وحدت، اظهار داشت: اصل وحدت یک خواست قرآنی است؛ خداوند در قرآن بارها مسلمانان را به این مسأله مهم دینی دعوت فرموده است.


وی تأکید پیامبر(ص)، ائمه اطهار(ع) و رهبران دینی را یکی دیگر از نشانه های اهمیت وحدت عنوان کرد و گفت: ترجیع بند فرمایشات امام خمینی(ره) «وحدت کلمه» بود و رهبر معظم انقلاب نیز بارها همگان را به وحدت و بصیرت دعوت کرده اند.


امام جمعه سمنان وحدت را رمز پیروزی در همه زمینه ها دانست و ابراز داشت: در مقابل دشمنان و مشکلات داخلی نیز باید به این سلاح مجهز باشیم همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند رمز عظمت مسلمانان وحدت است؛ این راه انبیا و رهبران دینی است.


حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی تفرقه میان مسلمانان را خواست دشمن عنوان کرد و گفت: بر اساس آموزه های قرآنی و اسلامی ما باید با در مقابل خواسته ها و نقشه های دشمنان بایستیم؛ آنها می گویند تفرقه بینداز و آقایی کن، ما باید این آقایی را از آنها بگیریم.


وی افزود: مرحوم کاشف الغطاء سخن بسیار بزرگی دارد مبنی بر این که اسلام بر دو پایه استوار توحید و وحدت است، یعنی همان گونه که توحید یک اصل دینی است وحدت نیز در کنار آن قرار دارد.


نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تأکید بر این که وهابیت از ما نیست، گفت: وهابیت نه شیعه است و نه سنی، اکثر اهل سنت غیر وهابی هستند؛ اینها گروهایی هستند که ریشه در استکبار دارند و دست نشانده آمریکا، انگلیس و سایر مستکبران هستند بنابراین اهل تسنن هم باید وهابیت را از خود کنار بزنند.


امام جمعه سمنان اقدامات تروریستی وهابیت را موجب تقویت انسجام مسلمانان دانست و اضافه کرد: هر چقدر اینها بیشتر خون شیعیان را بریزند وحدت بیشتر می شود؛ اینها مانند کسی هستند که دارد غرق می شود و برای نجات خود دست به هر کاری می زند.


حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی گفت: وهابی ها همان ناصبی های زمان امیرالمؤمنین(ع) هستند که در روایت آمده که اینها از سگ هم نجس تر هستند./928/ت302/ج

ارسال نظرات