۰۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۵۴۴۵۹
مدیر استانی حوزه علمیه گلستان:

وحدت مهم‎ترین عامل تقویت بیداری اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه گلستان با بیان این که وحدت یکی از مهم ترین عوامل تقویت بیداری اسلامی است، گفت: مردم کشورهای منطقه باید با وحدت انقلاب خود را حفظ کرده و دست دشمنان را از کشور خود کوتاه کنند.
حجت الاسلام ملکي، مدير حوزه علميه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام مصطفی ملکی، مدیر استانی حوزه علمیه گلستان امروز در جمع خبرنگاران با تبریک به مناسبت فرا رسیدن 17 ربیع الاول سالروز ولادت با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع)، گفت: هفته وحدت نماد ایستادگی مسلمانان در برابر اهداف شوم و پلید دشمنان اسلام است.

 

وی ادامه داد: برگزاری با شکوه آیین های هفته وحدت فرصت مناسبی برای همدلی و انسجام بیشتر شیعه و سنی و خنثی سازی توطئه های دشمنان نظام اسلامی است.

 

مدیر حوزه علمیه گلستان خاطرنشان کرد: زمانی که دشمنان برای ایجاد تفرقه در بین مسلمانان با یکدیگر همدل شده اند، جای هیچ گونه غفلت از وحدت بین امت اسلامی نبوده و باید با ایجاد وحدت پادزهر مناسب در برابر فتنه های دشمنان به وجود آید.

 

عضو شورای حوزه علمیه گلستان با اشاره به این که اصلی ترین اقدام پیامبر اعظم(ص) در میان مسلمانان ایجاد وحدت بود، گفت: مسلمانان باید به آیه شریفه «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا» عمل کنند؛ چراکه عمل به این آیات از مهم ترین وظایف مسلمانان بوده و باید از آن بهره لازم را ببرند.

 

این استاد حوزه با اشاره به رمز گشایی دشمنان از موفقیت های ایران اسلامی تصریح کرد: دشمنان، وحدت و حرکت ملت بر مسیر ولایت را عامل اصلی موفقیت ها دانسته و از هر امکاناتی برای از بین بردن این عوامل تلاش می کنند.

 

وی با تأکید بر این که وحدت یکی از مهم ترین عوامل تقویت بیداری اسلامی است، خاطرنشان کرد: مردم کشورهای منطقه باید با وحدت انقلاب خود را حفظ کرده و دست دشمنان را از کشور خود کوتاه کنند.

 

مدیر حوزه علمیه گلستان با بیان این که وحدت به معنای کوتاه آمدن از مبانی و اعتقادات نیست، گفت: کتاب المراجعات مرحوم علامه سید عبدالحسینشرف الدین الموسوی بهترین شیوه مناظرات اعتقادی است که می توان از آن به عنوان یک الگو بهره برد.

 

حجت الاسلام ملکی تأکید کرد: همه مسلمانان باید صفت های حسنه و اخلاق فاضله پیامبر اکرم(ص) را الگوی خود قرار داده و با تأسی از آن بزرگوار در مقابل هجمه های کورکورانه دشمنان این مرز و بوم با قدرت ایستادگی کنند؛ چراکه بشر امروز نیازمند الگویی است که او را از این روزمرگی نجات دهد، الگویی که او را فراتر از تفسیر مادی حیات ببرد و این الگو، رفتار و کردار پیامبر خاتم حضرت محمد(ص) است.

 

وی با بیان این که قرآن، کانون فرهنگی و اعتقادی همه مسلمانان جهان است، اظهار داشت: با بررسی شخصیت پیامبر اکرم‌(ص) در قرآن مجید، به عمومی‌ترین رهیافت های علمی، دینی و اعتقادی میان مسلمانان جهان، دست پیدا می‌کنیم و دور از گرایش های فرقه‌ای، به شناخت مشترکی، می‌رسیم؛ شناختی که با باور بیش از یک میلیارد مسلمان جهان هم‌ساز بوده و انکارناپذیر است.

 

این استاد حوزه بیان داشت: مباحث علمی و مشکلات موجود میان شیعه و سنی جایی در میان مردم نداشته و باید با ورود بزرگان دینی و در مجامع علمی حل و فصل شود.

 

مدیر حوزه علمیه گلستان با اشاره به دلایل هتک حرمت به پیامبر اکرم (ص)، ابراز داشت: مبارزه با موج اسلام گرایی، ایجاد تفرقه میان مسلمانان و مسیحیان، بالا بردن پرچم آزادی اندیشه هرچند به ناحق، اندازه گیری میزان حساسیت مسلمانان برخی از دلائل اهانت به نبی مکرم اسلام(ص) است./950/پ202/ب

ارسال نظرات