۰۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۱۵۴۴۹۴
مدیر حوزه علمیه تبریز:

وجود رهبری الهی مهم‌ترین ویژگی انقلاب اسلامی ایران است

خبرگزاری رسا ـ حجت ااسلام سیدی‌ثانی مهم‌ترین معضل موجود در جریان بیداری اسلامی را عدم بهره‌مندی انقلابیون از رهبری آگاه و مجاهد دانست و گفت: رهبری الهی مهم‌ترین وجه تمایز انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب ها است.
حجت الاسلام سيد حسين سيدي ثاني، مدير حوزه علميه طالبيه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدحسین سیدی ثانی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز، امروز در جمع طلاب و استادان این مرکز علوم دینی با تبریک فرارسیدن میلاد حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و همچنین میلاد امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: همه باید تلاش کنیم تا سیره نبوی در زندگی فردی و اجتماعی جاری شود.

 

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام دهه فجر انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: تمام دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و مرهون مجاهدت و رهبری امام راحل بوده است، مسأله انقلاب اسلامی یک طرف و اصل ولایت فقیه طرف دیگر، به عبارت بهتر مهم‌ترین دستاورد انقلاب احیای اصل ولایت فقیه بوده است.

 

حجت الاسلام سیدی ثانی با تشریح نقش رهبری نظام اسلامی در تداوم ارزش های انقلاب اسلامی و مقابله با توطئه‌های دشمنان گفت: مهم‌ترین معضل در جریان بیداری اسلامی عدم بهره مندی انقلابیون از رهبری آگاه و مجاهد است، برای مثال در انقلاب مصر، تونس، لیبی و بحرین فردی شایسته نیست که بر اساس باورهای دینی مردم به آن شخص لبیک گفته و سپس روشنگری‌های لازم را داشته باشد.

 

وی با اشاره به تفاوت های اصلی انقلاب مردمی سال 57 در ایران تصریح کرد: در کشور ما رهبری یک اساس و ولایت مداری یک واجب شرعی محسوب می شود، اگر مردم از وجود معنوی و رهنمودهای رهبری محروم باشند، حوادثی چون دوران مشروطه واقع خواهد شد، در آن دوران چون رهبری نبود انحرافات بیش از اندازه بود ولی اکنون ولایت فقیه یکی از شئون ربوبیت پروردگار متعال در عصر غیبت است.

 

مدیر حوزه علمیه تبریز افزود: طبق شواهد و قرائن و اظهار نظر کارشناسان امر آمریکا در سال 2012 و 2013 از موضع ابرقدرتی افول خواهد کرد؛ اما در مقابل ایران اسلامی همواره رو به پیشرفت بوده و خواهد بود، باید دانست که همه این توفیقات در سایه ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب حاصل شده است.

 

وی در ادامه با تأکید بر این‌که روحانیت و طلاب علوم دینی همواره در عمل ولایت مداری خود را ثابت می کنند، اظهار داشت: همان گونه که رهبر انقلاب جامعه شیعیان و رهبری ملت ایران را بر عهده دارند، طلبه ها و روحانیان نیز باید در مساجد دنباله رو راه رهبری باشند./935/پ202/س

ارسال نظرات