۰۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۱۵۴۴۹۸
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

وحدت رمز پیروزی مسلمانان در مقابل استکبار است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: بهترین و موفق‎ترین راه حل مقابله با گروه‌های افراطی و تکفیری، توسعه و گسترش وحدت و انسجام میان مسلمانان است.
حجت الاسلام سيد رضي موسوي شکوري

حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری، عضو شورای مدیریت حوزه علمیه استان آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی با تأکید بر ضرورت، اهمیت و نقش وحدت از دیدگاه قرآن و روایات اظهار داشت: در ارتباط با وحدت مسلمانان آیات و احادیث متعددی وارد شده که همه بر ضرورت این مسأله تأکید دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: وحدت از جمله مسلمات و قطعیات دین اسلام است و در این زمینه نیاز به استدلال و برهان نداریم در عین حال با نگاهی به آیه شریفه « وَلا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِیحُکُمْ » به معنای و با هم نزاع نکنید که سست‏شوید و مهابت ‏شما از بین برود و صبر کنید که خدا بـا شکیبایان است، خواهیم یافت که اهمیت وحدت تا چه میزان است.

 

حجت الاسلام شکوری ادامه داد: رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص) به عنوان منادی وحدت امت اسلامی می فرماید؛ ثَلاثٌ لایَغِلُّ عَلَیْهِنَّ قَلبُ اِمرءٍ مُسْلِمِ اِخْلاصُ الْـعَـمَلِ لِلّهِ وَ النَّصیحَةُ لِاَئِمَّةِ الْمُسْلِمینَ وَ اللزومُ لِجَماعَتِهِم یعنی سه چیز است که هرگز دل مؤمن مرد در مورد آنها نمی لغزد و خیانت نمی کند عملـی را خالصا برای خدا انجام دادن، خیرخواهی پیشوایان مسلمانان، همراهی با جماعت مسلمان.

 

وی خاطرنشان کرد: علت این‌که وحدت همواره مورد تأکید قرآن، حضرت رسول و ائمه اطاهر بوده؛ کاملا روشن است، چراکه هرگونه پیشرفت و توسعه جوامع در گرو تعاون و همراهی و همفکری مردم آن با یکدیگر به دست می آید و اگر تاریخ مسلمانان را مورد بررسی قرار بدهیم هر کجا و حدت و انسجام وجود داشته پیروز شده اند.

 

امام جمعه خوی تصریح کرد: هرگاه مسلمانان وحدت و انسجام خود را از دست داده اند، شکست به سراغ آنان آمده است و شعار انما المؤمنون اخوةٌ از جمله شعارهای اولیه و محوری پیامبر اسلام بوده و در سایه همین وحدت بود که دین اسلام گسترش و توسعه پیدا کرده است.

 

وی با اشاره به هدف محوری از وحدت میان پیروان مذاهب مختلف گفت: از جمله توطئه های دشمنان اسلام در مقابل شعار وحدت جمهوری اسلامی این است که شایعه می کنند، هدف جمهوری اسلامی این است که پیروان مذاهب دست از مذهب خود بکشند در صورتی که این دروغی بزرگ و شاخ‌دار است و جهت انحراف افکار از اهداف مقدس جمهوری اسلامی صورت می پذیرد.

 

حجت الاسلام شکوری ادامه داد: از جمله علل و عوامل مطرح شدن وحدت این است که امروز شاهد هستیم در عین حال که مسلمانان بخش مهمی از مردم جهان را تشکیل می دهند و نوع ذخایر و معادن دنیا و نیروهای نخبه در میان مسلمانان قرار دارد اما از سوی غرب به غارت می رود، بخشی از اهداف جمهوری اسلامی از وحدت این است که مسلمانان در برابر این غارت گران قد علم کنند و ثروت خود را حفظ کنند.

 

وی با تشریح ضرورت های سیاسی وحدت خاطرنشان کرد: اگر اتفاقات و حوادث جهان به ویژه کشورهای اسلامی خاورمیانه را مرور کنیم متوجه خواهیم شد که یکی از توطئه های جدی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی ایجاد نفاق و اختلاف در میان مسلمانان است.

 

عضو شورای مدیریت حوزه علمیه استان آذربایجان غربی افزود: یک روز در فلسطین اشغالی مسلمانان سنی مذهب را قتل عام می کنند و روزی دیگر شیعیان بحرین و پاکستان را می کشند و روزی دیگر گروه های سیاسی و وابسته سوریه را علیه حاکمیت آن کشور تحریک و مسلح می کنند و در تمامی اینها شعار اختلاف و نفاق شعار محوری آنها است.

 

وی گفت: جای بسی تأسف است که عده ای منحرف به عنوان گروه های تکفیری آلت دست آنان قرار گرفته اند، در چنین شرایطی بهترین و موفق‎‍‌ترین راه حل توسعه و گسترش وحدت و انسجام میان مسلمانان است تا بتوانند از آیین و موجودیت خود دفاع کنند و استکبار را سر جای خود بنشانند./935/ت302/ب

ارسال نظرات