۰۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۵۰۵

دیدار طلاب مدارس علمیه آذربایجان غربی با آیت الله حسینی بوشهری

خبرگزاری رسا ـ طلاب، اساتید و جمعی از ائمه جمعه شهرستان های آذربایجان غربی امروز با آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه کشور دیدار و گفت و گو کردند.
دیدار طلاب مدارس علمیه آذربایجان غربی با آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، در جریان سفر علمی زیارتی به قم 700 نفر از طلاب و اساتید مدارس علمیه آذربایجان غربی و جمعی از ائمه جمعه شهرستانهای استان امروز با آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه کشور دیدار و گفت و گو کردند.

 

در این دیدار آیت الله حسینی بوشهری با تبریک هفته وحدت، طلاب و اساتید را به تلاش و جدیت بیشتر دعوت کرد و گفت: طلاب باید توجه داشته باشند که همیشه از سوی پرودگار، پیامبران و اهل بیت (ع) تحت نظر هستند بنابراین باید به گونه ای تلاش کند که طلبه ای شایسته باشد.

 

وی اظهار کرد: طلاب باید به سه وجه خود را آراسته کنند که عالم بودن، توجه به اخلاق و معنویت و زمان شناس بودن و آگاهی داشتن به مسائل روز از جمله آنها است.

 

مدیر حوزه های علمیه کشور، طلاب و اساتید مدارس علمیه آذربایجان غربی را به تحصیل و تهذیب نفس توصیه کرد و افزود: مدیران حوزوی باید بیش از هر چیز به کیفیت و جنبه های اخلاقی و علمی مدارس علمیه توجه داشته باشند و اولویت کار را توجه به مسائل اخلاقی طلاب قرار دهند.

 

آیت الله حسینی بوشهری ابراز امیدواری کرد با تلاش های صورت گرفته در مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان غربی شاهد رشد چشمگیر فعالیت های حوزوی در این استان در آینده خواهیم بود.

 

در ابتدای جلسه نیز حجت الاسلام محمد جواد قهرمانی، مسؤول مرکز مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان غربی به ارائه گزارشی از روند فعالیت های مدارس علمیه استان پرداخت.

 

وی بیان کرد: در حال حاضر در آذربایجان غربی هشت حوزه علمیه برادران با یک هزار طلبه و یکصد نفر استاد فعالیت دارد.

 

حجت الاسلام قهرمانی با اشاره به این که برنامه های علمی و معنوی ویژه در مدارس علمیه استان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: اتحاد، همدلی و هماهنگی فوق العاده ای در بین مدارس علمیه استان برقرار است به طوری که جلسات ماهیانه مدیران به صورت مرتب به میزبانی شهرستان های مختلف تشکیل می شود.

 

مسؤول مرکز مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان غربی در پایان از آماده سازی زیرساختهای لازم برای ارتقاء سطح حوزه های علمیه استان به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری خبر داد.

 

گفتنی است، 700 نفر از طلاب و اساتید مدارس علمیه و برخی از ائمه جمعه شهرستان های آذربایجان غربی در قالب سفر زیارتی علمی از چهارم ماه جاری به قم سفر کرده اند.

 

دیدار با مراجع عظام تقلید و جمعی از علما و روحانیان قم و بازدید از مرکز پژوهش های امام خمینی (ره) و موسسه علوم وحیانی اسراء در ردیف برنامه های سفر طلاب استان به قم قرار دارد./936/پ202/ب

ارسال نظرات