۰۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۱۵۴۵۱۹

جشنواره داستان کوتاه قیام 29 بهمن تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری جشنواره داستان کوتاه قیام تاریخی و انقلابی مردم تبریز در 29 بهمن سال 1356 خبر داد.
قيام 29 بهمن تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسن میلانی، رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران با تأکید بر این‌که رسالت اصلی این مرکز ارائه نمادهای هنر دینی و ارزشی در جامعه است، اظهار داشت: مهم ترین رسالت حوزه هنری رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری در این حوزه است.

 

وی با بیان این‌که رهبر فرزانه انقلاب دغدغه هنر دینی و ارزشی دارند، خاطرنشان کرد: متأسفانه آمارهای کیلویی و فله‌ای در عرصه فرهنگ معضل‌آفرین شده است، بایستی هر فعالیت فرهنگی با برنامه‌محوری، خردجمعی، مشورت با اصحاب فرهنگ و هنر و همچنین بهره مندی از کارشناسان امر صورت گیرد.

 

میلانی با تأکید بر توجه به امر پژوهش و آموزش اصحاب فرهنگ و هنر استان تصریح کرد: بایستی ادبیات فعالیت های فرهنگی حوزه هنری متناسب با ارزش های دینی، بومی و نیاز روز جامعه اسلامی باشد، البته لازمه این امر افزایش اعتبارات حوزه هنری استان است که با تأسف هم اکنون رتبه آخر از این نظر در میان دیگر استان‌ها را داریم.

 

رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی با تقدیر از فعالیت‌های رؤسای سابق این مرکز گفت: طی روزهای آینده فراخوان جشنواره داستان کوتاه قیام تاریخی و انقلابی مردم تبریز در 29 بهمن سال 1356 منتشر خواهد شد، تا شاید بتوانیم مهجوریت این قیام مهم و جریان‌ساز را بزداییم.

 

وی همچنین از برگزاری جشنواره داستان کوتاه پیامبر اسلام همزمان با هفته وحدت خبر داد و افزود: کتاب « معنای لبخند محمد » نیز مشتمل بر مجموعه داستان‌های کوتاه در سیره عملی و نظری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) همزمان با دهه فجر در مراسمی با حضور نویسندگان رونمایی خواهد شد.

 

رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی افزود: اندیشه والا، جهان‌شمول و افول‌ناپذیر امام خمینی (ره) گنجینه ارزشمندی برای همه انسان‌های آزادیخواه است و هنرمندان باید در انتقال این مفاهیم ارزشمند به ذهن ملت‌ها به ویژه ملل مسلمان کوشا باشند.

 

میلانی با اشاره به این‌که کتاب « معنای لبخند محمد » مشتمل بر 16 داستان کوتاه از داستان‌نویسان مرتبط با حوزه هنری استان است، ادامه داد: بدون شک اگر اندیشه حضرت امام راحل به درستی در جهان تنویر شود، هیچ انسان عدالت‌طلب و حقیقت‌جویی نخواهد ماند، مگر آنکه عاشق حضرت روح الله شده باشد.

 

میلانی برگزاری همایش عکاسی حماسه حضور ویژه راهپیمایی 22 بهمن، انتشار فراخوان جشنواره دست‌های کوچک دعا، انتشار آلبوم موسیقی با مضامین ارزشی، انقلابی و ایثار و شهادت، راه‌اندازی گالری مجازی، رونمایی از سه کتاب دینی و تلاش برای تأمین اعتبار جهت احداث ساختمان جدید اداری حوزه هنری را از دیگر برنامه های این مرکز عنوان کرد./935/پ203/ب

ارسال نظرات